امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲ Saturday, 20 April 2024

پیش بینی سلطانی فر از سفر 20 میلیون گردشگر به ایران

پیش بینی سلطانی فر از سفر ۲۰ میلیون گردشگر به ایران

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: براساس سند چشم انداز 20 ساله پیش بینی شده تا سال 1404 شمار گردشگران خارجی به 20 میلیون نفر و درآمد حاصل از ورود گردشگر خارجی به 30 میلیارد دلار برسد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز‌، به نقل از ایرنا، مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در بازدید از مرکز کنترل راه های کشور اظهار داشت: اکنون درآمد کشور از گردشگران خارجی تنها نیم درصد از مجموع درآمدهای کشور است که با در نظر گرفتن ظرفیت گردشگری در بخش های فرهنگی، تاریخی، مذهبی، زیارتی و طبیعی باید به سه درصد برسد.
وی با بیان اینکه برای تحقق این هدف باید زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری ساماندهی شود، اضافه کرد: در بخش گردشگری داخلی نیز اکنون نظام آماری دقیقی وجود ندارد تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی کرد.

:
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: درآمد گردشگر خارجی به کشور به ازا هر سفر هزار و 750 دلار محاسبه می شود اما به دلیل این که در ایران گردشگران خارجی از عرب تا افغانی متغیر است با توجه به این ترکیب، این درآمد به ازاء هر سفر هزار و 300 دلار محاسبه می شود.
:
6.5 میلیارد دلار درآمد گردشگری خارجی
سلطانی فر تصریح کرد: درآمد گردشگری خارجی در کشور ما بین شش تا 6.5 میلیارد دلار است در حالی که در آمد ارزی گردشگری کشورهای مختلف در سال 2013 میلادی هزار و 250 میلیارد دلار بوده است.

:
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: اکنون نظام آماری بر اساس اقامت مسافران در اقامتگاه های رسمی اعم از هتل ها، مهمانپذیرها، اماکن مربوط به وزارت آموزش و پرورش، خانه های مسافر و کمپ های موقت و دائمی محاسبه می شود این در حالی است که تمامی مسافران به ویژه در ایام نوروز در این مکان ها اقامت ندارند.
سلطانی فر افزود: بیش از 200 هزار ویلا در استان های مختلف کشور وجود دارد که اقامت در آن ها توسط هیچ نهادی ثبت نمی شود.

:

ثبت 36 میلیون شب اقامت
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار در 10 روز اول امسال تا پایان روز هشتم فروردین ماه، 36 میلیون شب اقامت در نقاط مختلف کشور به ثبت رسیده است البته این آمار، تعداد تمامی مسافرانی که در ایام نوروز سفر کرده اند را در بر نمی گیرد و باید با هماهنگی دستگاه های مختلف آمار گردشگران داخلی به گونه ای احصا شود که بتوان با استناد به آن اقامتگاه ها را ساماندهی کرد.

:
سلطانی فر افزود: هشت درصد از این مسافران در هتل ها و مهمانپذیرها، 14 درصد در اماکن مربوط به وزارت آموزش و پرورش، 15 درصد در خانه های مسافر، 15 درصد در اقامتگاه های دستگاه های مختلف و بقیه نیز در کمپ ها مستقر شده اند.
سلطانی فر توضیح داد: سال گذشته 462 ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان ها و شهرستان های کشور تشکیل شد و برنامه ریزی های لازم برای گذراندن تعطیلات نوروزی خوب و کم حادثه صورت گرفت.

:
وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته با انعقاد قراردادی در زمینه نصب و راه اندازی هزار و 880 دوربین جدید در جاده های کشور قدم مثبتی برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی کشور برداشت که امید است با تامین منابع شاهد نصب این دوربین ها در سال جاری باشیم.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: ساماندهی و افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی، جاده ای، ریلی و هوایی مهم ترین رکن در زمینه توسعه گردشگری داخلی و خارجی است زیرا در زمینه گردشگری خارجی از زمانی که یک گردشگر وارد کشور می شود در مراحل مختلف سفر باید شبکه حمل و نقل مناسبی در اختیار او قرار گیرد.

:
سلطانی فر یادآورشد: در بحث گردشگر داخلی نیز سال های گذشته محدودیت های مربوط به حمل و نقل هوایی به دلیل تحریم ها را شاهد بودیم که امید است با شرایط جدید و به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران بتوانیم مشکلات حمل و نقل هوایی را رفع کنیم.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین