امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۲ Saturday, 20 April 2024

چرا رسانه ملی از پخش مشروح مذاکرات کمیسیون برجام ممانعت کرد؟

چرا رسانه ملی از پخش مشروح مذاکرات کمیسیون برجام ممانعت کرد؟

پخش جلسات کمیسیون برجام از تلویزیون در روزهای گذشته، باعث روشن شدن بسیاری از موضوعات در ذهن مردم شد، اما امروز می بینیم که صدا و سیما با اینکه هیأت رئیسه کمیسیون وِیژه برجام و نمایندگان مجلس اجازه پخش آن را داده اند، بی دلیل از پخش آن خودداری کرده است.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز، در روزهای گذشته، روند بررسی برجام توسط کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، نقل محافل سیاسی و مطبوعاتی بود.صدا و سیما با پخش مذاکرات کمیسیون از طریق شبکه خبر، مشروح مذاکرات را در اختیار مردم گذاشت.
:
به گزارش «تابناک»، اما یکباره مدیران صدا و سیما از ادامه پخش جلسات کمیسیون برجام منصرف شدند، به گونه ای که امروز با اینکه عوامل ساخت برنامه از طریق مجلس شورای اسلامی برای ورود به مجلس مجوز گرفته بودند، از آمدن به کمیسیون خودداری کردند.
:
مهدی کیائی  در گفت‌وگو با «تابناک»، با بیان اینکه مجلس از ابتدای طرح موضوع هسته‌ای در کمیسیون امنیت و بعد از آن در کمیسیون برجام با درخواست صداوسیما در مورد ضبط کامل و پخش جلسات حضور مسئولین سابق و فعلی مذاکره کننده و کارشناسان در جلسات کمیسیون امنیت ملی و بعد در کمیسیون برجام موافقت کرد، گفت: جلسات قبل طبق روال ضبط کامل و بعدا از صداوسیما پخش می‌شد.
:
وی افزود: اما به رغم این‌که از قبل اعلام شده بود امروز جلسه کمیسیون برجام برگزار می‌شود و برخی مسئولین در این جلسه حضور می‌یابند، صدا و سیما از ضبط برنامه خودداری کرده و مجلس ممانعتی در این زمینه نداشته است.
:
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی مجلس و کمیسیون برجام، تصمیمی در مورد عدم پخش تلویزیونی جلسات نداشته‌اند و صداوسیما امروز هم مثل همه جلسات گذشته، می‌توانست جلسه کمیسیون برجام را ضبط و آن را پخش کند.
:
وی افزود: نهاوندیان، عراقچی، قشقاوی و انصاری برای بررسی ابعاد اقتصادی برجام در جلسه صبح امروز (سه شنبه) کمیسیون حضور یافته بودند که دوربین واحدمرکزی خبر بعد از گرفتن چند شات تصویر، جلسه را ترک می‌کند و این در حالی است که در روزهای گذشته واحد سیار در مجلس مستقر می‌شد و چند دوربین صداوسیما جلسات را کامل ضبط و بعدا آن را پخش می‌کردند.
:
کیائی در پاسخ به اینکه دلیل عدم حضور صدا وسیما در مجلس چه بود، گفت: متأسفانه تا این لحظه، چیزی از سوی صدا و سیما اعلام نشده و مشخص نیست، چرا رسانه ملی از پخش مذاکرات ممانعت کرده است؟!
:
اما عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه در گفت و گو با تابناک در باره این اقدام صدا و سیما، اظهار داشت: پخش جلسات کمیسیون برجام از تلویزیون در روزهای گذشته، باعث روشن شدن بسیاری از موضوعات در ذهن مردم شد، اما امروز می بینیم که صدا و سیما با اینکه هیأت رئیسه کمیسیون وِیژه برجام و نمایندگان مجلس اجازه پخش آن را داده اند، بی دلیل از پخش آن خودداری کرده است.
:
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: الان مانند گذشته نیست و عصر ارتباطات است، اگر امروز صدا و سیمای ما هم بخواهد اخباری را که دوست دارد، به مردم برساند نمی تواند، زیرا مردم از رسانه های دیگر و ماهواره چیزی که می خواهند، پیدا می کنند.
:
این نماینده گفت: کشورهای دیگر و رسانه های خارجی هم با استفاده از این فرصت، آنچه می خواهند به خورد ملت می دهند، این اقدام تلویزیون ایران باعث از بین رفتن اعتماد مردم به رسانه ملی می شود و در دراز مدت آثار بدی به دنبال خواهد داشت.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین