امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۷ Thursday, 25 April 2024

کاندیدای انتخاباتی سوریه: بشار اسد یک رهبر بزرگ است

کاندیدای انتخاباتی سوریه: بشار اسد یک رهبر بزرگ است

حسان النوری، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد که نحوه مدیریت جنگ در این کشور توسط بشار اسد ثابت کرده که او یک رهبر بزرگ است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، حسان النوری، که رقیب بشار اسد، رئیس جمهوری کنونی سوریه در انتخابات است، در مقابل با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت اسد گفت: مقامات دولت بشار اسد مدیریت اقتصادی خوبی نداشته‌اند.

 

وی در مصاحبه‌ای سی دقیقه‌ای با خبرگزاری آشوشتید پرس قصد داشت خود را نماینده اکثریتی خاموش و یک کاندیدای بزرگ و رقیب قدرتمند بشناساند. حسان النوری تاکید کرد که در کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری سوم ژوئن جدی است.

 

 

از میان 20 نفری که قصد کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سوریه را داشتند 3 نفر توسط دادگاه قانون اساسی سوریه پذیرفته شدند که این افراد بشار اسد، النوری و ماهر حجار قانونگذار شهر حلب، هستند. النوری که قانون گذار سابق پارلمان سوریه بوده و 54 سال دارد، تحصیل کرده آمریکا است.

 

وی خاطرنشان کرد: من برای ریاست جمهوری کاندیدایی جدی هستم. من کم می‌خوابم و شب و روز به سختی کار می‌کنم تا بتوانم با کسب آراء در این انتخابات پیروز شوم. من هرگز تسلیم نشده و عقب‌نشینی نخواهم کرد.

 

النوری در این مصاحبه که در یک هتل در دمشق انجام شد، تصریح کرد: من کاملا معتقدم بشار اسد در زندگی سیاسی خود یک رهبر بسیار قدرتمند بوده است. هنگامی که شما رهبر مثل وی را می‌بینید که با این شکل از تروریسم باور نکردنی و این سطح از اقدامات تروریستی در هر نقطه از کشورمان مبارزه می‌کند، باید به کاری که وی انجام می‌دهد احترام بگذاری.

 

وی گفت: با این وجود من به بشار اسد می‌گویم شما در عرصه سیاسی بسیار خوب بوده‌اید اما من فکر می‌کنم که اقتصاددان‌ها و مقامات دولت شما در ده سال گذشته عملکرد خوبی نداشته‌اند.

 

النوری بخشی از تقصیر مشکلات اقتصادی سوریه را به قطر و ترکیه نسبت داد و گفت: دوحه و آنکارا پس از آنکه بشار اسد قتصاد سوریه را در سال 2000 به روی بازارهای جهانی و اقتصاد آزاد باز کرد، به اعتماد سوریه خیانت کردند.

 

وی تاکید کرد: آنچه که ما به ترک‌ها و قطری‌ها در بازارمان دادیم فرصت‌هایی باور نکردنی بود اما من نمی‌توانم تنها بشار اسد را مقصر کاری که انجام داد بدانم من خائنان را نیز مقصر می‌دانم زیر آن‌ها به شیوه‌ای سنجیده رفتار نکرده‌اند به ویژه قطری‌ها و ترک‌ها.

 

النوری همچنین درباره جنگ داخلی سوریه گفت: عملکرد من در قبال این جنگ تفاوتی نسبت به عملکرد بشار اسد و یا حجار نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: هر سه نفر ما صد درصد در تعامل با بحران سوریه از نقطه نظر سیاسی، نظامی توافق داریم.

 

این در حالی است که حجار رقیب دیگر بشار اسد نیز در اظهاراتی گفته که در خصوص مسائل مربوط به حاکمیت و مبارزه با تروریسم وی به همراه دو کاندیدای دیگر توافق کامل دارند.

 

وی در مصاحبه‌ای که از دمشق با خبرگزاری آسوشتیدپرس انجام داد گفت: من فکر نمی‌کنم که هیچ شخص عاقلی این مسائل را به حال خود رها کند. با این وجود حجار گفت که به نسبت دیگر برنامه‌های سیاسی که تاکنون روی میز بوده‌اند برنامه سیاسی وی متفاوت خواهند بود.

 

النوری در اظهارات خود جزئیات بیشتری را درباره طرح‌های پیشنهادی‌اش ارائه داد. وی خاطرنشان ساخت که به دنبال آن است که یک اقتصاد آزاد و هوشمند جدید ایجاد کرده و برای مبارزه با فساد و کاهش فقر اصلاحات دولتی گسترده را به اجرا درآورد.

 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد: من می‌دانم در این انتخابات با رئیس جمهوری رقابت می‌کنم که 14 سال رهبر کشور بوده است. من می‌دانم که پدر وی قبل از او یک رئیس جمهور بزرگ بوده که 30 سال کشور را رهبری کرده و محبوب بسیاری از سوری‌هاست.

 

وی در انتها گفت: بنابراین صحبت مربوط به 44 سال نظام خانوادگی است که این بدان معنی است که من باید با فردی قدرتمند که توانسته در جامعه احترام بدست آورده و سوری‌ها به او اعتقاد دارند، رقابت کنم. متعاقد کردن سوری‌هایی که گرایشی دیگر دارند آسان نیست اما نباید شک به دل راه داد و برای پیروزی در انتخابات به تلاش نکرد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین