امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۷ Friday, 19 April 2024

کلاهبرداری ميليونی يک زن با وعده ویزای شينگن

کلاهبرداری ميليونی يک زن با وعده ویزای شينگن

در تاريخ 25 خرداد ماه امسال فردي به پليس فتا مراجعه و اعلام کرد که از ماه‌ها قبل به دنبال رويت آگهي اخذ ويزاي شينگن در فضاي اينترنت وارد سايت آن شده و پس از ارتباط گرفتن با مدير سايت به شکل مکاتبه‌اي اين فرد اعلام کرده که زني به نام “زهره” نمايندگي امور مربوط به ايرانيان را بر عهده دارد و قادر خواهد بود طي مدت زمان کوتاهي نسبت به اخذ ويزاي شينگن اقدام کند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، سرهنگ محمد مهدي کاکوان با بيان اينکه طي مدت چند روز شمار مالباختگان به پنج تن رسيد، گفت:‌ تمامي اين مالبختگان نيز به همين شيوه با زني به نام زهره آشنا شده، اما شماره تلفن مربوط به يکي از کشورهاي خارجي به آنان داده و از سوي مدير سايت اعلام شده که از طريق اپليکيشن‌ها و نرم‌افزارها موبايلي امکان ارتباط با زهره وجود دارد و افراد مالباخته نيز با توجه به اينکه شماره مربوط به يکي از کشورهاي خارجي بوده اين ادعا که زهره به راحتي مي‌تواند ويزاي مورد نظرشان را اخذ کند به وي اعتماد کرده‌اند.

:

رييس پليس فتاي تهران بزرگ ادامه داد: اين افراد پس از ارتباط مکاتبه‌اي با زهره در شبکه‌هاي مجازي هر کدام مبالغ مختلفي جمعا به اندازه 250 ميليون تومان را به حساب وي واريز کرده و منتظر رسيدن ويزايشان مانده‌اند اما از ويزا خبري نشده و هربار که با زهره تماس مي‌گرفتند وي ادعا مي‌کرده که در کشوري اروپايي است و مشغول رايزني و انجام اقداماتي براي اخذ ويزا شينگن است.

:

وي با بيان اينکه متهم تا ماه‌ها مالباختگان را به همين شيوه معطل خود نگه داشته بود، گفت: تمام اين افراد اعلام کردند که در سال 93 پول را به حساب زهره واريز کرده و چون بعد از گذشت ماه‌ها از ويزا خبري نشده است، تصميم به شکايت از وي گرفته‌اند.

کاکوان با اشاره به اقدامات کارآگاهان پليس فتا براي شناسايي و دستگيري اين زن و عوامل مرتبط با وي خاطرنشان کرد: سرانجام ماموران پليس فتا با انجام يک‌سري کار اطلاعاتي و با استفاده از شيوه‌ها و شگردهاي پليسي و مهندسي معکوس اين زن را در تاريخ هفتم تيرماه امسال در تهران دستگير و به مقر انتطامي منتقل کردند.

:

رييس پليس فتاي تهران بزرگ با بيان اينکه اين زن 33 سال سن دارد، گفت:‌ در بررسي سوابق متهم دستگير شده مشخص شد که نامبرده پيش از اين يکبار به اتهام خيانت در امانت دستگير شده و داراي سابقه کيفري است.

وي با اشاره به انجام بازجويي از اين زن، خاطرنشان کرد:‌ اين زن در ابتدا منکر هر نوع اتهامي بود اما پس از رويارويي با ادله و شواهد موجود ادعا کرد که قصد داشته ويزا را براي متقاضيان بگيرد و توانايي انجام چنين کاري را دارد اما وي در جريان بازجويي‌هاي تخصصي صراحتا به بزه انتسابي و کلاهبرداري از پنج مالباخاته اعتراف کرد.

:

کاکوان درباره اينکه آيا متهم مبالغ پرداختي از سوي مالباختگان را به آنان بازگردانده يا خير؟، گفت: وي تاکنون نسبت به پرداخت اين مبالغ اقدام نکرده و هم اکنون نيز با حکم مرجع قضايي در زندان به سر مي‌برد. اما به نظر مي‌رسد که علاوه بر اين پنج نفر افراد ديگري نيز قرباني اين کلاهبرداري شده باشند که تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد و لازم است آن دسته از افرادي که به شيوه‌اي مشابه‌ آنچه که گفته شد مورد سرقت قرار گرفته‌اند به مقر پليس فتا مراجعه و نسبت به ثبت شکايتشان اقدام کنند.

:

رييس پليس فتاي تهران بزرگ همچنين به شهروندان هشدار داد: براي اخذ هر نوع ويزا بايد به سفارتخانه يا دفاتر مسافرتي رسمي مراجعه کرد و نبايد به تبليغات اينترنتي و سايت‌ها و چنين افرادي مراجعه کرد، متاسفانه در گذشته نيز شاهد چنين پرونده‌هايي بوده‌ايم که شهروندان با چنين ادعاهاي واهي مبالغي را پرداخت کردند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین