امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۸ Wednesday, 24 April 2024

گزارش روحانی درباره نشست سران سه قوه

گزارش روحانی درباره نشست سران سه قوه

رییس جمهور با بیان اینکه جلسه بسیار خوبی داشتیم گفت: در این جلسه با حضور رییس محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین رییس محترم قوه قضاییه بحث‌هایی را درباره مشکلات کشور، مسائل اقتصادی کشور و‌ آسیب‌های اجتماعی انجام دادیم و اینکه سه قوه چگونه می‌توانند برای حل مسائل کشور همدیگر را بیش از پیش همیاری و کمک کنند.

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ،‌ روسای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه بعد از برگزاری اولین نشست مشترک از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید که به میزبانی رییس‌جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران حضور پیدا کردند و به تشریح برخی مسائل مطرح‌شده در این جلسه پرداختند.

به گزارش ایسنا، بعد از این جلسه یک‌ ساعت و نیمه رییس‌جمهور با ابراز خرسندی از برگزاری اولین جلسه مشترک بین سه قوه گفت: مدتی بود که در فکر برگزاری این نشست بودیم و خوشبختانه اولین نشست که مصادف با میلاد حضرت موسی ابن جعفر (ع) بود برگزار شد.

رییس جمهور با بیان اینکه جلسه بسیار خوبی داشتیم گفت: در این جلسه با حضور رییس محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین رییس محترم قوه قضاییه بحث‌هایی را درباره مشکلات کشور، مسائل اقتصادی کشور و‌ آسیب‌های اجتماعی انجام دادیم و اینکه سه قوه چگونه می‌توانند برای حل مسائل کشور همدیگر را بیش از پیش همیاری و کمک کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به اصل تفکیک قوا در جمهوری اسلامی ایران و در قانون اساسی گفت: مردم عزیز ما می‌دانند که قوای سه‌گانه هر کدام وظایف مشخصی دارند و در قانون اساسی اصل بر تفکیک قواست. ولی این تفکیک قوا منافاتی با تعامل قوا و تقویت روابط بین قوا ندارد و در واقع این قانون خود بر تعامل هرچه بیشتر قوا برای حل مسائل مختلف تاکید کرده و تکیه دارد تا سه قوه با کمک یکدیگر و تعامل بتوانند مسائل مختلف کشور را به پیش ببرند.

او گفت: یکی از مسائلی که در این جلسه مطرح شد این بود که در مورد مسائلی که مربوط به سه قوه مختلف می‌شود و سه قوه در کنار یکدیگر باید فعالیت کنند، چه ساز و کاری پیاده شود تا سه قوه به هم نزدیک‌تر شوند و مسائل مربوطه سریع‌تر و راحت‌تر حل و فصل شود تا رضایت مردم نیز تامین شود.

روحانی با بیان اینکه در این جلسه بیشتر در مورد مسائل اقتصادی و اجتماعی بحث کردیم، به ارائه لایحه بودجه سال 93 از سوی دولت به مجلس اشاره کرد و گفت: لایحه بودجه سال 1393 از سوی دولت تقدیم مجلس محترم شده و بررسی‌های نمایندگان در ارتباط با این لایحه آغاز شده و کمیسیون‌های مختلف مجلس نیز در این ارتباط به وظایف خود عمل می‌کنند تا در نهایت کمیسیون تلفیق مجلس بحث‌ها را جمع کند و سپس صحن علنی مجلس درباره بودجه تصمیم بگیرد.

او افزود: در این جلسه نسبت به تسریع این روند و تصویب بودجه در چارچوب سیاست‌های مورد نظر دولت که مورد تایید مجلس نیز هست صحبت شد.

رییس‌جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد: مجلس در اواسط بهمن‌ماه قانون بودجه سال 1393 را تقدیم دولت کند تا دولت نیز آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط به قانون بودجه را تهیه و تنظیم کرده و قانون بودجه از اول سال 93 اجرایی و عملیاتی شود.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین