امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۳ Friday, 19 April 2024

گزارش سفر خانوادگي رییس جمهور به «مسکو» روی ميزکمیسیون

آخرین سفر خارجی محمود احمدی نژاد هم برای دولت حاشیه ساز شد. این تنها سفری نبود که رئیس جمهور خانواده و نزدیکانش را با خود همراه می برد. در سال های گذشته از مسکو تا نیویورک، محل بازدید اعضای خانواده رئیس جمهور قرار گرفته اند. آخرین سفر خارجی احمدی نژاد...

آخرین سفر خارجی محمود احمدی نژاد هم برای دولت حاشیه ساز شد. این تنها سفری نبود که رئیس جمهور خانواده و نزدیکانش را با خود همراه می برد. در سال های گذشته از مسکو تا نیویورک، محل بازدید اعضای خانواده رئیس جمهور قرار گرفته اند. آخرین سفر خارجی احمدی نژاد هم از این قاعده مستثنی نبود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، هنوز تکلیف پرونده سفر خانوادگی «احمدی‌نژاد» به نیویورک مشخص نشده، شکایت تازه‏ ای روی میز کمیسیون اصل 90 است.

او چند روز قبل به مسکو رفت تا در اجلاس کشورهای صادر کننده گاز حضور پیدا کند. اما اتفاقی تکراری دوباره برای دولت در این سفر حاشیه ساز شد. خبرگزاری تسنیم در خبری نوشت که در جریان سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور به مسکو، پایتخت روسیه، که به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز، صورت گرفته است، هیئتی متشکل از بیش از 100 نفر، به همراه احمدی نژاد در این سفر حضور یافته اند. همسر احمدی نژاد و همسران برخی معاونان، دستیاران و وزرای رئیس جمهور از جمله افرادی هستند که به همراه همسرانشان در این هیئت اعزامی حضور دارند.

پیش از این البته در مورد حضور در اجلاس مکه هم زمزمه هایی به گوش می رسید که گفته می شد هیاتی 70 نفری همراه رئیس جمهور عازم مکه شده بودند.

بنا بر قانون هر فردی می‌تواند از طرز کار قوای سه‌گانه به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کند و این‌بار خبرگزاری «تسنیم» از سفر هیات صدنفری رییس دولت به روسیه شکایت کرده تا کمیته سیاسی – نظامی کمیسیون اصل 90 پیگیر ماجرا باشد. دلیل شکایت این بوده که محمد شیخان، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری، خبر هیات صدنفره همراه رییس‌جمهوری «تسنیم» را تکذیب کرده بود. «تسنیم» پیش‌تر گزارش داده بود که همسر احمدی‌نژاد و همسران برخی معاونان، دستیاران و وزرای دولت از جمله افرادی بودند که به‌همراه همسرانشان در این هیات اعزامی حضور داشتند. گزارشی که شباهت‌های زیادی به سفر هیات دولت به نیویورک داشت.

بیش از 100 نفر تحت عنوان هیئت همراه، در سفر محمود احمدی‌نژاد به روسیه، وی را همراهی میکردند،همسر احمدی نژاد و همسران برخی معاونان، دستیاران و وزرای رئیس جمهور از جمله افرادی هستند که به‌همراه همسرانشان در این هیئت اعزامی حضور داشتند.

پورمختار، رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی تاکید دارد که خبرگزاری «تسنیم» در شکایت خود مطرح کرده که سفر رییس‌جمهور به‌همراه صد نفر به روسیه منجر به تحمیل هزینه سنگین به کشور شده، چون سفر برخی خانواده‌های مسوولان به‌همراه آنها غیرضروری بوده. فعلا اطلاعات اولیه‏ای به‌دست ما رسیده ولی من از واقعیت ماجرا و تعداد همراهان و جزییات سفر رییس‌جمهور به روسیه آگاهی دقیق ندارم.

نادر قاضی پور که یکی از منتقدان سفرهای پرتعداد رئیس جمهور است و از این مساله به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده است، در این باره به خبرنگار “شفاف” گفت: ماجرای سفر به مکه با سفر به نیویورک فرق می‌کند، سوال ما این بوده که چرا باید گروهی افراد غیرمتخصص عازم کشوری شوند که اقتصاد و سیاست ما سال‌هاست از تحریم‌ها و سیاست‌های غیردوستانه آن آسیب دیده؛ اینکه میلیون‌ها دلار خرج هتل‌های پنج‌ستاره افراد غیرمرتبط با دولت شود، محل سوال بوده آن هم در آمریکا اما در سفر به مکه، مساله فرق می‌کند؛ امیدواریم هر تعدادی که رفته‌اند، زیارتشان قبول باشد و امیدواریم که خدا از گناهشان درگذرد.

او درباره سفر روسیه گفته که در این سفر فهرست تا نهایی شود، سه‌بار تغییر کرده است؛ به این دلیل که بعدها نشود علیه آن گزارش انتقادی تهیه کرد. اما گزارش‌های رسیده به ما نشان می‌دهد که فهرست زنان از سفر به مسکو در آخرین لحظات حذف شد؛ اما همه خانم‌ها به روسیه رفتند.

مسکو از پس نیویورک برنیامد!

گفتنی است سال گذشته تعداد همراهان احمدی نژاد در هشتمین سفر خود به نیویورک مورد اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته بود.

بر این اساس، تعداد همراهان احمدی نژاد در آن سفر 120 نفر گزارش شده بود که گفته می شود جمع‌ زیادی از آنها، خانواده های وزیران، مشاوران و معاونان رئیس جمهور بوده اند.

همچنین هزینه های اقامت همراهان احمدی نژاد از دیگر مباحث حاشیه ساز سفر نیویورک بود. این در حالی است که احمدی نژاد و تیم همراه او در سفر به مسکو، در هتل «پرزیدنت» مستقر شدند. این هتل برای اقامت روسای جمهور شرکت کننده در اجلاس کشورهای صادرکننده گاز در نظر گرفته شده است.

با این وصف، اگرچه ممکن است در روزهای آتی موضوع سفر به مسکو نیز به دلیل تعداد یا اسامی همراهان رییس جمهور حاشیه ساز شود اما باید گفت بر اساس آمار منتشرشده، سفر مسکو از نظر تعداد همراهان، نتوانسته است رکورد سفر نیویورک را بشکند‍!

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین