امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵ Saturday, 20 April 2024

آیت الله مهدوی‌کنی دار فانی را وداع گفت

آیت الله مهدوی‌کنی دار فانی را وداع گفت

آیت الله محمدرضا مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، صبح امروز سه‌شنبه(29.مهرماه) آیت‌الله مهدوی کنی پس از گذراندن دوره بیماری طولانی مدت در بیمارستان شهید رجایی دار فانی را وداع گفت.

 

به گفته نزدیکان آن مرحوم، آیت‌الله کنی ساعت 7 بامداد امروز دچار ایست قلبی شد و تلاش پزشکان پس از دو ساعت بی‌نتیجه ماند و وی در ساعت 9 صبح دعوت حق را لبیک گفت.

 

آیت‌الله مهدوی کنی از 14 خرداد ماه سال جاری به علت عارضه قلبیدر بیمارستان بهمن بستری شد و پس از حدود دو ماه به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد.

 

مراسم غسل میت و وداع با پیکر آیت الله مهدوی کنی فردا(چهارشنبه) در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.بیت آیت الله مهدوی کنی طی اطلاعیه ای اعلام کرد که مراسم تشییع پیکر آن مرحوم روز روز پنجشنبه 1 /8/ 93 از دانشگاه تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

 

مراسم تشییع و اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعت 8:30 صبحِ روز پنج‌شنبه یکم آبان در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. همچنین مجلس ختمی از سوی رهبر معظم انقلاب، روز شنبه 3 آبان از ساعت 15:30 در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام میرلوحی، داماد مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: خود آیت‌الله مهدوی وصیت کرده که وی را در حرم عبدالعظیم حسنی و در کنار قبر آخوند ملاعلی کنی دفن کنند.

 

در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی رضوان الله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، با اشاره به نقش‌آفرینی شجاعانه این یار صادق و وفادار امام بزرگوار در همه عرصه‌های مهم کشور، تأکید کردند: این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این سالها در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد.

 

رییس‌جمهور نیز با اعلام دو روز عزای عمومی در سراسر کشور، رییس جمهور رحلت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

 

در پیام رییس‌جمهور آمده است: آیت‌الله مهدوی کنی نمادی از روحانیت انقلابی و اعتدالی ما بود که یادش در خاطره‌ها می‌ماند و همه اعضای خانواده انقلاب از هر جریان و جناح که باشند، همواره یادش را گرامی می دارند.

 

محمدرضا باهنرنایب رییس مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با تسلیت به مناسبت درگذشت مهدوی کنی،او را عضو هیات امنای انقلاب اسلامی دانست.

 

آیت‌الله هاشمی‌ شاهرودی در پی درگذشت آیت‌الله مهدوی ‌کنی پیام تسلیتی صادر کرد.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صدور پیامی ایشان را همسنگر سال‌های مبارزه، هم‌بند زندان‌ها و همکار مسؤولیت‌های متفاوت در سنگرهای مختلف خواند و گفت: شخصیت ارزشمندی که هر جا نظام به وجود ایشان نیاز داشت، دریغ نورزید.

 

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور،نیز در پیامی در گذشت یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت.

 

شورای نگهبان در بیانیه‌ای رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت.

 

همچنین یادگار گرامی امام نیز در این خصوص پیام تسلیتی صادر کرد.

 

علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی رحلت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را به مقام معظم رهبری، بیت شریف ایشان و ملت ایران تسلیت گفت و علو درجات را برای ایشان از درگاه خداوند خواستار شد.

 

حزب موتلفه اسلامی نیز در پی در گذشت آیت‌الله مهدوی کنی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای رحلت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفتند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: آیت‌الله مهدوی کنی از سال‌های آغازین فراگیری و نشر معارف دینی و حوزوی به صف انقلابیون و مبارزان بر علیه حکومت ستم‌شاهی پیوستند و مسجد جلیلی که امام جماعت آن بر عهده ایشان بود به یکی از کانون‌های فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی تبدیل گشت که نقش ساماندهی نیروهای انقلابی در آنجا صورت پذیرفت و همین اقدامات باعث تبعید، شکنجه و زندانی شدن حضرت آیت‌الله مهدوی کنی شد.

 

محمود احمدی‌نژاد نیز با صدور پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

 

بر اساس این گزارش،محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی ضمن ارج نهادن به شخصیت وارسته آیت‌الله مهدوی کنی،این ضایعه را تسلیت گفت.

 

سازمان بسیج دانشجویی کشور در پی درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی،با صدور پیامی،این ضایعه اسف‌بار را به به محضر بقیةالله الاعظم ارواحناله‌الفدا، نائب برحق ایشان حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی، جامعه حوزوی و دانشگاهی و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

 

آیت‌الله نوری‌همدانی با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

 

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران، ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت.

 

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در پیامی درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: خدمات ارزشمند و فراوانی از این فقید سعید به نظام جمهوری اسلامی به یادگار مانده است که هرگز فراموش نمی شود و از باقیات الصالحات ایشان خواهد بود.

 

سید محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق کشورمان با صدور پیامی درگذشت آیت الله مهدوی کنی‎ را تسلیت گفت.

 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت.

 

سازمان تبلیغات اسلامی نیز به همین مناسبت پیام تسلیتی صادر کرد.

 

معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری را به مقام معظم رهبری، اعضاء مجلس خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، بیت مکرم و علاقه‌مندان ایشان تسلیت گفت.

 

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت.

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

 

رییس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری طی پیامی درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، با صدور پیامی ضمن تسلیت و تعزیت درگذشت مبارز نستوه حضرت آیت الله مهدوی کنی، رحمت و علو درجات را برای آن عالم ربانی مسئلت نمود.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دربیانیه‌ای با تسلیت ارتحال ملکوتی آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری ، آن عالم مجاهد و وارسته را یک انقلابی تمام عیار، مصمم و سختکوش در عرصه های مختلف حراست از اسلام ناب محمدی (ص) و ارزشهای متعالی انقلاب اسلامی دانست.

 

همچنین علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، جامعه روزنامه‌نگاران جوان ایران، سازمان بسیج عشایری، ستاد نماز جمعه تهران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)،رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیرکل حزب اراده ملت ایران، رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی کار، بسیج کارمندان کشور و نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ،آیت‌الله علوی‌گرگانی و نیزشورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان،رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد،مجمع روحانیون مبارز،دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان،دفتر تحکیم وحدت،جبهه پایداری انقلاب اسلامی و … با صدور پیامهای جداگانه درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفتند.

 

انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین