امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۵ Saturday, 20 April 2024

افخم:مسوول انجام اقدامی درباره”فرای”نبوده‌ایم

افخم:مسوول انجام اقدامی درباره"فرای"نبوده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه صدور حکم اعدام برای اعضای اخوان‌المسلمین را مغایر اصل تساهل و تسامل تاریخی – سیاسی و فرهنگی مصر عنوان کرد.

 

 

به گزارش  سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز به نقل از (ایسنا)، مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در ارتباط با صدور حکم اعدام برای تعداد زیادی از اعضای اخوان‌المسلمین در مصر گفت: ایران تحولات مصر را به دقت دنبال می‌کند ما برای دستاورد بزرگ انقلاب مردمی این کشور احترام ویژه‌ای قائل هستیم و از این رو حفظ دستاوردهای انقلاب های مصر را منوط به تحقق مطالبات مردم و رفتار مبتنی بر مساوات میان جریان‌ها،‌ نهادهای مدنی برای حفظ شکوه و عظمت تاریخی و اقتدار مصر می‌دانیم.

 

 

وی در ارتباط با این موضوع اضافه کرد: صدور این احکام به دشمنان مصر که مستعد دامن زدن به شرایط کنونی مصر هستند، کمک می‌کند و چنین اقدامی مغایر اصل تساهل و تسامل تاریخی – سیاسی و فرهنگی مصر است.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درارتباط با سفر مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس به تهران و دیدار با مقامات وزارت خارجه و همچنین سفر چند وزیر اروپایی در هفته جاری به تهران نیز گفت: با شروع کار دولت یازدهم شاهد رفت وآ‌مدهای سیاسی از کشورهای مختلف و در سطوح متفاوت بوده‌ایم. در حوزه اروپا نیز این ترددها را در حوزه‌های روابط پارلمانی و سیاسی شاهد هستیم. مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس نیز با مقامات وزارت خارجه دیدارهایی داشت و در همین چارچوب بود. در عین حال تهران و لندن در روند گام به گام و تدریجی بهبود روابط دو جانبه قرار دارند که این سفر و رایزنی‌های انجام شده علاوه بر موضوعات روند گام گام روابط دو جانبه شامل رایزنی درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای بوده است.

 

 

افخم اضافه کرد: دیدگاه ایران درباره تحولات منطقه و بین‌الملل و جایگاه ایران برای بسیاری از کشورها مهم است و این رایزنی‌ها کمک می‌کند که بحران‌های موجود و روندها شکل واقعی‌تر را به خود بگیرد.

 

 

وی همچنین درباره اخبار منتشر شده در ارتباط با سفر رییس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران نیز گفت: طبق توافقات میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران در حال انجام است و این سفر در چارچوب این توافقات بوده است و مشورت‌ها و گفت‌وگوهایی که میان آژانس و سازمان برقرار است روال خود را طی می‌کنند گفت‌وگوهای فنی و تخصصی و مشورت‌ها ادامه دارد و در این باره جزییات خاصی که بتوان منتشر کرد وجود ندارد.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره انتخابات در سوریه و کاندیداتوری بشاراسد نیز گفت: ایران همواره اعلام کرده است که آماده کمک به حل بحران سوریه است ما آماده هستیم که جنگ در این کشور متوقف شود و به این مسیر کمک کنیم از همه گروه‌ها و جریان‌ها هم خواسته‌ایم که در این رابطه کمک کنند معتقدیم در این مسیر و بر پایه این نگاه برگزاری انتخابات در سوریه نقش مهمی دارد زمان آن است که با برگزاری انتخابات فرصتی برای برقراری صلح و ثبات در این کشور فراهم شود. ضمن اینکه برگزاری انتخابات را جز حقوق اساسی ملت سوریه می‌دانیم و قطعا سوریه هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

 

وی گفت: جامعه جهانی نیز باید به این حق اساسی و اراده ملتهای منطقه و از جمله مردم سوریه احترام بگذارد. این انتخابات را گامی برای پایان دادن به بحران، توقف جنگ و کمک به صلح و ثبات در سوریه ارزیابی می‌کنیم.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در ارتباط با ورود کالاهای با کیفیت پایین از چین به ایران نیز گفت: چین یکی از طرف‌های مهم تجاری ما است و روابط خوب سیاسی و اقتصادی میان دو کشور برقرار است که درباره فعالیت‌های تجاری که میان بخش‌های دولتی و غیردولتی انجام می‌شود ممکن است اختلاف سلیقه هایی باشد. کیفیت کالاها و میزان مبادلات مورد توجه همه کشورهایی است که با یکدیگر رابطه تجاری دارند در عین حال بخش‌های خصوصی هم برای ثبت سفارش‌ها و استانداردسازی کالاها باید نقش موثر خود را ایفا کنند.

 

 

افخم درباره صدور حکم اعدام برای تعدادی از ایرانی ها در مالزی نیز اظهار کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته به دلیل اینکه برخی از هموطنان ما مقررات کشور مقصد را رعایت نکردند دچار مشکلاتی شده‌اند و تعدادی دستگیر شدند و برخی از این افراد به طور خاص به دلیل در اختیار داشتن مواد مخدر و به دلیل نقض قوانین داخلی مالزی دستگیر شده‌اند که برای آنها احکامی صادر شده است. احکام اعدامی که در این چند سال بوده است را متاسفانه شاهد هستیم و شش نفر از آنها هم خانم‌ها هستند.

 

 

وی اضافه کرد: به دلیل روابط خوب و حسن مناسباتی که با مالزی داریم در تلاش هستیم که از اجرای این احکام جلوگیری کنیم و از طریق امضای موافقت‌نامه انتقال محکومین، این افراد به کشور منتقل شوند البته قوانین داخلی مالزی امکان شکل‌گیری چنین موافقت‌نامه‌ای را فراهم نمی‌کرد. براین اساس سفارت ما در مالزی گفت‌وگوهایی را انجام دادند. مسوولان مالزیایی هم به دلیل اینکه چنین موافقت‌نامه‌های را با سایر کشورها نداشتند عملا محمل قانونی برای شکل‌گیری چنین موافقتنامه‌ای نبود که با برخی از اصلاحاتی که در قوانین داخلی مالزی صورت گرفت امکان اولیه برای ارائه پیش نویس انتقال محکومین بین دو کشور فراهم شده سفارت ما پیشنویس را به مقامات مسوول مالزیایی ارائه کرده است. نیازمند این است که در آن طرف هم بررسی‌هایی از سوی مسوولان مالزیایی مناسب با قوانین و مقررات خود انجام دهند. ما پیگیر این موضوع هستیم که ایرانی‌ها که حکم اعدام گرفته‌اند به کشور برگرداننده شوند و بقیه دوران محکومیتشان در کشور بگذارند.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از همه هموطنانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند درخواست داریم که اطلاعات کاملی را از کشور مقصد خود داشته باشند. وزارت امور خارجه در بخش کنسولی آمادگی دارد که چنین اطلاعاتی را به شهروندان ارائه کند درباره جزییات قوانین و مقررات سایر کشورها اطلاعات داده شود که در هر حال تبعات مشکلات این چنینی کمتر شود.

 

 

افخم با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی رسانه ها در این باره نیز گفت: همکاران رسانه‌ای باید حساسیت ‌های خود را در زمینه اطلاع‌رسانی نسبت به قوانین کشورها هم مدنظر قرار دهند تا اقدام پیشگیرانه انجام شود.

 

 

وی اضافه کرد: به ویژه در زمینه مالزی سفارت ما دسترسی به ایرانیانی که بازداشت شده‌اند و مشورت‌های گروهی نسبت به حقوقی که در زندان دارند در اختیار داشتن وکیل و مترجم و امکانات بهداشتی کافی را دنبال کرده است در عین حال موضوعاتی هم است که در دست پیگیری است.

 

 

وی همچنین در ارتباط با آخرین پیگیری‌های ایران در قبال دادن ویزا به نماینده پیشینهادی ایران در سازمان ملل نیز اظهار کرد: از طریق ساز و کارهای بین‌الملل موجود در سازمان ملل که کمیته روابط با میزبان است در حال پیگیری موضوع هستیم و رایزنی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بازگشایی سفارت انگلیس و ایران با توجه به سفر مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس نیز گفت: ایران و انگلیس در روند بهبود تدریجی و گام به گام روابط هستند. در مرحله اول رایزنی‌هایی در سطوح مختلف صورت گرفت کاردارهای غیرمقیم تعیین شده‌اند. موضوعات متعددی وجود دارد که باید پیگیری شود بخش کنسولی و استقرار گروه‌ها بخش‌های اجرایی است که مسیر خود را در حال طی کردن است. گفت‌وگو و رایزنی درباره این روند ادامه دارد. این مسیر گام به گام و تدریجی است و نیاز به گفت‌وگو و تبادل نظر و یافتن راه‌حل‌ها می‌باشد.

 

 

افخم درباره سفر حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به نیویورک برای شرکت در کنفرانس مقدماتی بازنگری ان پی تی تصریح کرد: این سفر در قالب یک گروه سیاسی و بین‌المللی برای شرکت در کنفرانس مقدماتی بازنگری ان پی تی است. این معاهده هر 5 سال بازنگری می‌شود و گروه های مذاکره‌کننده ایران و 1+5 نیز تصمیم گرفتند از فرصت برگزاری این کنفرانس در نیویوک استفاده کنند و مذاکرات کارشناسی را در حاشیه این نشست برگزار کنند. بنابراین در حاشیه این نشست گروه‌های کارشناسی ایران و 1+5 گفت‌وگوها و دیدارهایی خواهند داشت.

 

 

افخم در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اینکه آیا در سفر وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان درباره وضعیت مرزبان ربوده شده ایرانی و وضعیت امنیت مرزها گفت‌وگوهایی صورت گرفته گفت: این سفر در چارچوب گفت‌وگوهای دو کشور بوده است و در طی هفته‌های آینده شاهد سفر نخست وزیر پاکستان به ایران خواهیم بود. تهران و اسلام‌آباد همکاری‌های خوب و دیرینه‌ای با یکدیگر داشته‌اند و روابط ما به دلیل همسایگی در حوزه‌ها و ابعاد متنوع و وسیع برقرار است. سفر روز گذشته این مقام پاکستان در این چارچوب بود و گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفت.

 

 

وی اضافه کرد: درباره وضعیت مرزبان کشورمان نیز اطلاعات اولیه ما این است که این موضوع ساز و کار خود را دنبال می‌کند و ما در عین حال بحث امنیت مرزی، لزوم احترام و توجه بیشتر مسوولان پاکستانی به مقررات و موضوعات امنیت مرزی را مورد توجه قرار دادیم. همکاری‌هایی درباره موضوع کمیته امنیت مرزی دو کشور برقرار شده اهتمام دو طرف بر داشتن مرزهای امن و استفاده از ظرفیت‌ها برای اینکه مرزهای این کشور امن باشد بیش از گذشته شده است و این از سوی طرف ایرانی هم مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

 

 

افخم درباره ابراز علاقه وزیر خارجه کانادا در نقش میانیجی‌گرانه عمان در روابط با ایران نیز گفت: ما هم اخبار منتشر شده درباره این اظهارات را در یکی از رسانه‌های عمان دیده‌ایم اگر چنین رویکرد و نگاهی ایجاد شده باشد نشانه این است که نوع واقع‌نگری و واقع بینی باید به تدریج در مسوولان سیاسی کانادا حاکم شود. طبق اطلاعاتی که در برخی رسانه‌های منطقه منتشر شده حتی برخی نقدهایی نسبت به نوع تعامل دولت کانادا با ایران هم در داخل کانادا شکل گرفته است رویکرد کانادا باید مبتنی بر مقررات وقوانین بین‌المللی و احترام به رای و جایگاه ملت ایران شکل بگیرد و این چیزی نیست جز بازگشت واقع‌بینی به سیاست خارجی کانادا است.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده در خصوص وضعیت نور احمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا و سفر معاون وزیر خارجه برای پیگیری این موضوع گفت: پیگیری‌ها در این باره ادامه دارد کمیته پیگیری با انجام سفر از محل ربایش بازدید کرد و حوز‌ه‌های اطلاعاتی مرتبط با محیط تقویت شده و اطلاعات بیشتری داریم قرار بود در این باره سفر آقای امیر عبداللهیان انجام شود که در دستور کار است و هر زمان که زمینه‌های مناسب بر آن وجود داشته باشد که بتوانیم وضعیت قطعی‌تری در این زمینه به دست آوریم انجام خواهد شد. امیدواریم که با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود و حساسیتی که برای ما دارد اخبار خوبی داشته باشیم.

 

 

وی تاکید کرد: وزارت خارجه از طریق ارتباطاتش با مسوولان یمن این پرونده را پیگیری می‌کند. امیدواریم این پرونده‌ها که حساسیت و پیچیدگی خاص خود را دارد با نتایج خوبی دنبال شود و به سلامت بازگردانده شدن دیپلمات کشورمان کمک کند.

 

 

افخم همچنین درباره سفر آقای امیر عبداللهیان به جده نیز گفت: معاون وزیر خارجه سفرهایی به منطقه داشته است سفر به عربستان سعودی کماکان در دستور کار قرار دارد لازم است برخی مقدمات این سفر فراهم شود.

 

 

خبرنگار دیگری اخبار منتشر شده در ارتباط با بازداشت 272 ایرانی در ترکمنستان که بیشتر آنها بازرگانان هستند گفت: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و در این باره به دنبال اخبار و اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه هستیم.

 

 

افخم همچنین در ارتباط با اخراج 64 دانشجوی ایرانی در نروژ که در حال تحصیل رشته‌های فیزیک هسته ای و متالوژیک بوده‌اند نیز گفت: اطلاعات اولیه ما صحت خبر را به این شکل تایید نمی‌کند. ما همچنان در حال پیگیری این موضوع هستیم.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با شرکتهای مرتبط با رژیم صهیونیستی و حمایت وزارت خارجه از یکی از این شرکتها که قرار بوده منحل شود نیز گفت: اگر به طور مشخص نام شرکت خاصی مطرح می‌شد برای ما قابل پیگیری بود و در این باره اطلاعات باید دقیق تر مطرح شود.

 

 

خبرنگار دیگری در ارتباط با انتشار برخی گزارش های نادرست در رابطه با مذاکرات ایران و 1+5 در برخی رسانه‌ها نیز پرسید که افخم پاسخ داد: متاسفانه برخی اطلاعات ناقص و خبرسازی‌هایی با منابع نامشخص و یا بعضا مشخص در افکار عمومی مطرح می‌شود ما هم به طور متناوب درباره صحت این گزارش‌ها اعلام نظر کرده‌ایم. آنچه که فعلا در مذاکرات مطرح است تا پیش از به دست آوردن نتایج نهایی قابل اعلام نیست بنابراین آنچه که در این باره مطرح می‌شود صرفا گمانه‌زنی است.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پیگیری‌های ایران در رابطه با بازگردان ساختمان بنیاد علوی نیز گفت: پیش از این تاکید کرده بودیم که بنیاد علوی بنیاد خیریه‌ مستقل در آمریکا است و هیچ وابستگی به ایران ندارد و آنچه را که در این مسئله مورد انتقاد قرار داده‌ایم این بود که اینگونه اقدامات که علیه یک بنیاد مستقل صورت می‌گیرد و نقض حریم و حقوق شهروندان آمریکایی است موجب نگرانی است بنابراین این پرونده مسیر خود را دارد و از نظر ما بنیاد علوی بنیادی مستقل است و حساسیت‌های ما نسبت به اینکه بخش زیادی از کسانی که مرتبط با آن بودند مسلمانان و شهروندان ساکن آمریکا بوده است و برخورد این چنینی در واقع محروم کردن شهروندان و مسلمانان داخل آمریکا از دسترسی به چنین امکاناتی در داخل کشورشان است.

 

 

خبرنگار دیگری پرسید آیا در مذاکراتی که ایران در حال انجام آن است از قبل پیش‌نویسی دارد که براساس آن مذاکرات را دنبال می‌کند که افخم پاسخ داد: هر طرف برای مذاکرات نقشه‌ راهی دارد و پیش‌نویسی را مد نظر خود قرار می‌دهد که مبتنی بر موضوعات حقوقی است که دنبال می‌کند. تیم ایرانی هم چارچوبی مد نظر خود دارد گروه حقوقی و مشورتی جلسات مستمری دارند تا بتوانند در نشست‌های آینده موضوعات مورد نظر ایران را به طور کامل و دقیق پیش ببرند.

 

 

وی ادامه داد: در مذاکرات اردیبهشت‌ماه قرار است گروه های مذاکره کننده وارد مرحله تنظیم و نوشتن متن توافق شوند که مرحله سخت و پیچیده کار از این پس است برای ورود به این مرحله نقشه راه و چارچوبی را تیم مذاکراتی مورد توجه دارد و اینگونه نیست که پیش‌نویسی روی میز باشد و دو طرف بر مبنای آن مذاکره کنند.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات دستیار وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران برای کشورهای خلیج فارس خطری محسوب می‌شود نیز گفت: این اظهارات نشانه این است که رویکرد دو جانبه و برتری‌جویی و اشتباهات آمریکا در منطقه ادامه دارد. مسئولین آمریکایی در دنباله سیاست قدیمی خود برای ایجاد تفرقه در منطقه این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند و خوشبختانه چنین سیاستی برای ملت‌های منطقه کاملا روشن است. عملکرد کشورهای فرامنطقه‌ای چیزی جز ناامنی و گسترش بحران را برای کشورهای منطقه در بر نداشته است. ایران همواره خواهان ثبات، آرامش و بهترین مناسبات بوده و همسایگان را در اولویت روابط خود قرار داده است. پیشرفت‌های دفاعی و نظامی ایران هیچ تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست و تضمینی برای صلح و ثبات و امنیت بیشتر منطقه است بنابراین چنین اظهاراتی با رویکرد تداوم بحران و تفرقه و ادامه سیاست‌های اشتباه گذشته آنها است.

 

 

افخم درباره برخی اقدامات در رابطه با جعل نام خلیج‌فارس نیز گفت: ما همواره تاکید کرده‌ایم این منطقه بر اساس تمام اسناد تاریخی همواره خلیج فارس بوده است و کسانی که مباحثی خلاف آن مطرح می‌کنند به دنبال تفرقه میان کشورهای ساحلی این پهنه آبی هستند. خلیج فارس خلیج دوستی،‌ همکاری و صلح و ثبات است و در طول تاریخ همواره این نام با صلح، دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز گره خورده است.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین اقدامات انجام شده درباره انتقال پیکر ریچارد فرای به تهران نیز گفت: وزارت امور خارجه مسوول انجام اقدام خاصی در این باره نبوده است و ما هم اقدام ویژه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم.

 

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اعمال تحریم های جدید غرب علیه روسیه تاکید کرد:

 

 
تحریم ها را محکوم می کنیم ، اروپا و آمریکا باید متوجه باشند که این روش ها ناکارآمد بوده و نباید از موضع برتری جوئی با کشورها برخورد کنند. تحریم یک تجربه ناکارآمد مبتنی بر روحیه برتری جوئی است و معتقدیم بحران ها باید از طریق گفت‌وگو و راههای مسالمت آمیز حل و فصل شود.

 

 

 
افخم همچنین درباره توافق بین گروه‌های فلسطینی و تاثیر در تحولات منطقه گفت: ما هرگونه توافق که به قدرت گرفتن و تقویت جایگاه فلسطین منجر شود و نقش این کشور را در رایزنی‌ها و روند تحولات تقویت کند را مبارک می‌دانیم و معتقدیم در وهله نخست حمایت از مردم فلسطین اولین گامی است که می‌تواند به حرکت روان و مستقل ملت فلسطین در صحنه بین‌المللی کمک کند، در عین حال این توافق و هرگونه حرکتی که منجر به وحدت فلسطینی ها شود دشمنانی هم دارد که درصدد هستند به اختلافات میان گروه‌های فلسطینی دامن بزنند و شاهد هستید که برخی گمانه‌زنی‌ها بر نقاط افتراق گروه‌های فلسطینی بیشتر دامن می‌زند. ما از تقویت گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم و معتقدیم وحدت میان فلسطینی‌ها باید هر چه سریعتر مستحکم شود تا قدرت فلسطین برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و حضور در مجامع بین‌المللی و تنظیم گفت‌وگو با جامعه بین‌المللی به نمایش گذاشته شود و قوی‌تر از گذشته گام بردارند.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص انتخابات عراق خاطر نشان کرد : ضمن آرزوی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق ( 10 اردیبهشت ) امیدواریم نتایج این انتخابات موجب تحکیم حرکت مستقل مردم عراق در مسیر ساختن و پیشرفت این کشور دوست و برادر باشد.

 

 
وی افزود: تحکیم روند دمکراتیک کنونی عراق گزینه کلیه جریان های سیاسی برای حل و فصل مشکلات است و راهکاری برای خروج از مشکلات امنیتی عراق است معتقدیم انتخابات و حضور هر چه بیشتر مردم عراق در صحنه و مشارکت سیاسی جریان افراطی را به انزوا خواهد کشانید.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت و گفت: مراسم ویژه‌ای در استان هرمزگان در این رابطه برگزار خواهد شد. خلیج فارس پهنه‌ی آبی است که همواره سمبل دوستی برای کشورهای ساحلی و حاشیه‌ای بوده و امیدواریم بزرگداشت این روز به عنوان روز ملی خلیج‌فارس به تحکیم و تقویت پیوندهای میان کشورهای منطقه بیانجامد.

 

 

وی میلاد امام محمد باقر را نیز تبریک گفت.

 

 

انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین