امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۳ Friday, 19 April 2024

الجعفری: آماده مذاکره بر سر دولت انتقالی هستیم

الجعفری: آماده مذاکره بر سر دولت انتقالی هستیم

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه جهان باید بداند مساله ریاست جمهوری در سوریه یک امر داخلی است و نباید در آن دخالت کرد عنوان داشت: دولت سوریه آماده است تمام بندهای معاهده ژنو از جمله بند مربوط به تشکیل دولت انتقالی را مورد بررسی قرار دهد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در همایش سیاسی که از سوی انجمن سوری آمریکایی در نیویورک برگزار شده بود اظهار کرد: مساله ریاست جمهوری در سوریه یک امر داخلی است که نباید در آن دخالت کرد و باید براساس قانون اساسی کشور که با رای و خواسته مردم سوریه تدوین شده به حاکمیت سوریه و شخص بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه احترام گذاشت.

 

وی در خصوص مذاکرات ژنو 2 اظهار کرد: مخالفان در جریان مذاکرات و پس از دور اول و دوم ما را به نقطه صفر برگرداندند چرا که بدون پرداختن به بند نخست معاهده ژنو که در آن بر مبارزه با تروریسم تاکید شده نمی‌توان به بندهای دیگر پرداخت.

 

این مقام سوری خاطرنشان کرد: هیات اعزامی دولت سوریه به ژنو براساس دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی بشار اسد عمل می‌کرد و هیچ مشکلی برای بررسی تمام بندها از جمله بند مربوط به دولت انتقالی نداشت.

 

الجعفری در این همایش که با عنوان “سرنوشت ژنو از دیدگاه مذاکره کنندگان” برگزار شد اظهار کرد: سوریه آماده است تا در دورهای آتی مذاکرات شرکت کند تا به این ترتیب دستور کار توافق شده و راهکارهای آن اجرا شود تا ما در مسیری قرار بگیریم که از سوی سوریه، منطقه و بین‌الملل برای حل بحران در کشورمان مورد قبول باشد.

 

این مقام سوری خاطرنشان کرد: شرایط در سوریه نشان می‌دهد که ارتش در حال تحقق دستاوردها و پیشروی‌هایی است و ما با قدرت ارتش سوریه و صبر و آگاهی مردم کشورمان به مبارزه ادامه می‌دهیم.

 

وی در خصوص سوال یکی از شرکت کنندگان در این همایش که پیرامون دستورالعمل‌ها به هیات شرکت کننده در ژنو2 مطرح شد اظهار کرد: هر هیاتی که برای مذاکره به ژنو برود از دستورالعمل‌های مسئولان سوری برخوردار است و این مساله نشانگر تفاوت میان هیات دولت با هیات مخالفان است، چرا که هیات سوری وابسته به دولت بوده و می‌داند که چه می‌خواهد و سقف خواسته‌هایش مشخص است، اما هیات غیردولتی دستورات را از سوی طرف‌های خارجی می‌گیرد.

 

بشار الجعفری در خصوص روند عملکرد هیات سوری در ژنو نیز عنوان داشت: این ماموریت دشوار بود چرا که تفاوت‌ها و اختلافات بسیاری میان طرف‌های مذاکره کننده وجود داشت و ما در آنجا یک شریک واقعی نداشتیم که با آن کشور را بسازیم و بدون مداخله بیگانگان مذاکرات سوری ‌ سوری را رقم بزنیم.

 

وی در خصوص قطعنامه اخیر شورای امنیت درخصوص اوضاع انسانی سوریه عنوان داشت: ما مشکلی با این مساله نداریم که جامعه بین‌الملل مسئولیت امور انسانی در سوریه را برعهده بگیرد. اما دولت سوریه تاکنون 75درصد از کمک‌های انسانی را فراهم کرده است و کنفرانس‌هایی که در این خصوص برگزار شده‌اند عملا کمکی در این زمینه نکرده است.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: در سوریه علاوه بر درگیری‌های مسلحانه تلاش‌هایی برای آشتی ملی صورت می‌گیرد، و در این مسیر، تاکنون صدها هزار تن از جوانان سوری که فریب خوردند اما دستشان به خون آلوده نشده، به آغوش کشور باز گشته‌اند.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین