امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۹ Thursday, 18 April 2024

بازگشت کامران دانشجو به دانشگاه پس از وزارت

وزیر علوم گفت: زمینه‌ها را فراهم کرده‌ام که پس از مسئولیتم در وزارت علوم به کار اصلی، خانه اصلی و شخصیت اصلی خودم برگردم. به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اظهار بی اطلاعی...

وزیر علوم گفت: زمینه‌ها را فراهم کرده‌ام که پس از مسئولیتم در وزارت علوم به کار اصلی، خانه اصلی و شخصیت اصلی خودم برگردم.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اظهار بی اطلاعی از درخواست راه‌اندازی دانشگاه از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور گفت: احمدی‌نژاد مثل هر عضو هیئت علمی دیگری حق دارد که درخواست تأسیس دانشگاه بدهد و البته من از این موضوع اطلاعی ندارم و تاکنون درخواستی مبنی بر این موضوع به وزارت علوم ارائه نشده است.

وی گفت: احمدی‌نژاد با مرتبه علمی دانشیاری عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت است و شاید کار بسیار خوبی باشد که رئیس جمهور با این تلاش و سابقه اجرایی و تجربه کافی، دانشگاهی را راه‌اندازی کند. البته من اطلاعی از این موضوع ندارم ولی با نبوغ فکری احمدی‌نژاد، وی می‌تواند موفق باشد.

وزیر علوم افزود: خود من این مسئله را تا زمانی که در آموزش عالی هستم بر خود ممنوع کرده‌ام. اما این کار مثبت است بخصوص اگر دانشگاه با کیفیتی راه‌اندازی شود.

وی در رابطه با فعالیت آینده‌اش پس از اتمام دولت دهم، گفت: من هم دانشگاه دارم. دانشگاه من دانشگاه علم و صنعت است و به آنجا برمی‌گردم و به کار معلمی خود ادامه می‌دهم، من تاکنون 7 کتاب تألیف کرده‌ام و تعداد مقالاتم از 150 مقاله گذشته است، استاد تمام دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران هستم و جایگاه علمی خود را دارم.

دانشجو افزود: در دوران مسئولیتم در وزارت علوم به دلیل کمبود فرصت یک درس را در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه تدریس می‌کردم و یک دانشجوی دکتری هم پذیرفتم. در حال حاضر نیز شرایط را آماده کردم تا دانشجوی دکتری بیشتری داشته باشم.

وی عنوان کرد: من با دانشجویانم بسیار صمیمی هستم، دو پروژه تحقیقاتی هم تعریف کرده‌ام تا با یک تیم فعال از 4 فارغ‌التحصیل دکتری و چند فرد دیگر در این زمینه کار کنیم. زمینه‌ها را فراهم می‌کنم که به کار اصلی، خانه اصلی و شخصیت اصلی خودم برگردم.

دانشجو در رابطه با راه‌اندازی بنیاد بهار از سوی رئیس جمهور و هیئت دولت، گفت: در رابطه با بنیاد بهار هم چیزی نشنیدم و نمی‌دانم.

وی در رابطه با پیشرفت‌های دانشگاه‌های کشور گفت: یکی از علل اصلی پیشرفت‌هایی که در دانشگاه ها حاصل شد آرامشی است که در دانشگاه‌ها به وجود آمده است.

وزیر علوم افزود: آرامش دانشگاه با فعالیت سیاسی تضاد ندارد ولی نشاط سیاسی در یک دوره 7 – 8 ساله طوری تعریف شد که نمی‌توان اسم آن را نشاط سیاسی گذاشت.

دانشجو اظهار داشت: شأن دانشگاه، توهین به ارکان نظام، تخریب شخصیت افراد، پرخاشگری و درگیری‌های جناحی نیست. عده‌ای به دنبال این بودند که دانشگاه را در مقابل نظام قرار دهند این‌ها به مردم خیانت می‌کردند دانشگاه و جنبش دانشجویی پشتوانه نظام است و در مقابل نظام نیست.

به گفته وزیر علوم، فعالیت سیاسی با جار و جنجال سیاسی فرق می‌کند. از اینکه بگوییم دین باید در دانشگاه حاکم باشد نه تنها نباید خجالت بکشیم بلکه باید افتخار کنیم.

وزیر علوم گفت: عاقلان و دلسوزان می‌دانند که اگر دانشگاه سرگرم کارهای حاشیه‌ای شود پویایی خود را از دست می‌دهد. ما حاشیه را از بین بردیم و متن را آوردیم. یعنی رشد علمی، فعالیت سیاسی توام با ایمان و شئونات دانشگاهی و اسلامی.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین