امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۰ Friday, 19 April 2024

دستگیری سرکرده داعش در شمال لبنان و رویاهای ناتمام

دستگیری سرکرده داعش در شمال لبنان و رویاهای ناتمام

ابوالهدی به بازجویان گفته است : تصمیم داشتیم بعداز اشغال برخی روستاها و شهرک ها در شمال لبنان که در آنها خلاء امنیتی بود، پرچم داعش را برافراشته و ضمن اعلام امارت داعش ، بیعت با ابوبکر البغدادی را اعلام کنیم.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، «احمد سلیم میقاتی» معروف به ابوبکر و ابوالهدی درجدیدترین اعتراف هایش از« رویاهای ناتمام» خود برای ایجاد «امارت داعش» درشمال لبنان و متصل کردن القلمون سوریه به ساحل دریای مدیترانه از طریق شمال لبنان پرده برداشته است.

 :

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، ابوالهدی اعتراف کرده است که برای اعلام منطقه ای تحت سیطره داعش در لبنان، درصدد اشغال برخی شهرک ها و روستاها مانند بخعون، عاصون ، سیر الضنیه و بقاع صفرین در شمال لبنان بوده است.

:

ابوالهدی به بازجویان گفته است : تصمیم داشتیم بعداز اشغال برخی روستاها و شهرک ها در شمال لبنان که در آنها خلاء امنیتی بود، پرچم داعش را برافراشته و ضمن اعلام امارت داعش ، بیعت با ابوبکر البغدادی را اعلام کنیم.

وی هدف دیگر از « برنامه های بزرگ» خود را ایجاد منطقه ای امن برای استقرار عناصر مسلح تروریستی تکفیری تحت عناوین جعلی « انقلابی و جنگجو» و همچنین نظامیان جدا شده از ارتش لبنان اعلام کرده است.

:

سرکرده داعش در شمال لبنان با بیان اینکه « اقداماتی همزمان با برنامه های ما در شهر طرابلس و حومه آن در جریان بود که اجرای برنامه ها بزرگ ما را آسان می کرد».

:

بعداز اعترافات ابوالهدی ، ارتش لبنان عملیات پیش دستانه خود را از جمعه گذشته در شهر طرابلس و شهرک های بحنین ، المحمره و المنیه در اطراف پایتخت شمالی لبنان شروع کرد که به متلاشی شدن چندین باند تروریستی تکفیری از جمله شادی المولوی و اسامه منصور و شیخ خالد الحبلص منجر شد.

:

ابوالهدی فاش کرده است که « مرحله اول از برنامه های بزرگ ما متصل کردن القلمون سوریه به ساحل دریای مدیترانه از طریق شمال لبنان بود وشادی المولوی و اسامه منصور از این برنامه ها آگاه بودند و قرار بود حدود یک ماه دیگر عملیاتی شود».

:

ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان چندهفته قبل در گفت وگو با روزنامه لو فیگارو از این طرح تروریست های تکفیری وابسته به داعش و جبهه النصره خبر داده بود و حتی « دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس هم این اظهارات ژنرال قهوجی را تایید کرده است.

:

برغم همه این اعتراف ها و اظهارات هنوزشیوخ سلفی تندرو و برخی نمایندگان مجلس و وزیران دولت لبنان همسوی با داعش و جبهه النصره با انکار این طرح ها و برنامه ها مدعی هستند که ارتش لبنان در حال جنگ با اهل سنت است.

:

« تمام سلام» نخست وزیر لبنان دیروز( دوشنبه) قاطعانه این ادعا را رد کرد و گفت که ارتش در شمال لبنان با تروریست های تکفیری می جنگد نه اهل سنت.

:

ابوالهدی که قبلا به ارتباط خود با « خالد الضاهر» نماینده مجلس لبنان اعتراف کرده بود، در اعترافات جدید خود از ارتباطش با شیوخ سلفی از جمله کمال البستانی، خالد الحبلص و طارق خیاط و زندانیان رومیه مانند فایز عثمان و غسان الصلیبی سخن گفته است.

:

وی با بیان اینکه درساختن مواد منفجره و بمب ها برای استفاده در برنامه های بزرگ خود تبحرخاصی دارد، گفته است که یکی از بمب ها را حدود یکسال قبل در منطقه زغرتای لبنان آزمایش کرده است.

این تروریست تکفیری تایید کرده است که سیطره بر جاده بین المللی شمال لبنان و کنارگذر دریا و بندر طرابلس با توجه به نیاز داعش وجبهه النصره به یک گذرگاه دریایی از برنامه های اصلی او بوده است.

ارتش لبنان بامداد پنجشنبه هفته گذشته با حمله ناگهانی به یک آپارتمان در شهرک عاصون شهرستان الضنیه در شمال لبنان باندی تروریستی تکفیری را متلاشی کرد و موفق شد ابوالهدی را به دام انداخته و بازداشت کند.

:

در جریان این حمله سه تروریست تکفیری به هلاکت رسیده که از جمله آنها یک نظامی جدا شده از ارتش لبنان بود.

3 یا 4 تروریست تکفیری هم فرار کردند که ارتش لبنان در تعقیب آنها است.

در این آپارتمان که مقدار زیادی انواع سلاح کشف و ضبط شده ، فیلم های ویدئویی از نظامیان جدا شده از ارتش لبنان هم تهیه و در اختیار گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره قرار می گرفته است.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین