امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۳ Friday, 19 April 2024

دیدار کری با رهبران مخالفان اوکراین در آلمان

دیدار کری با رهبران مخالفان اوکراین در آلمان

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) در حاشیه یک کنفرانس امنیتی در مونیخ با رهبران اپوزیسیون اوکراین دیدار خواهد کرد. این اولین دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با رهبران مخالف دولت اوکراین خواهد بود.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، واشنگتن در روزهای اخیر از گفت‌وگو بین ویکتوریا یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین و گروه‌های مخالف دولت او استقبال کرده است تا به اعتراضات دو ماهه در این کشور پایان داده شود.

 

به این ترتیب امروز (جمعه) جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با “آرسنی یاتسنیوک”، وزیر اقتصاد پیشین و رهبر کنونی حزب یولیاتیموشنکو نخست‌وزیر پیشین اوکراین،‌ “ویتالی کلیچکو”، رهبر حزب اودار ، “پترو پوروشنکو”، عضو پارلمان اوکراین و “روسلانا لیدیچکو”، یک خواننده پاپ دیدار خواهد کرد.

 

یانووکویچ و رهبران اپوزیسیون اوکراین روز دوشنبه در مذاکرات خود بر سر لغو برخی قوانین ضد اعتراضی و آزادی معترضان محبوس توافق کردند. اما این اقدامات به پایان دادن اشغال خیابان‌ها و نواحی تحت کنترل معترضان، مشروط شده است.

 

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامی از او برده نشود، رهبران اپوزسیون اوکراین در یک کنفرانس امنیتی در مونیخ شرکت می‌کنند تا شرایط اوکراین را با جامعه جهانی در در میان بگذارند و در همین راستا نیز با کری دیدار خواهند کرد.

 

جان کری در حاشیه این کنفرانس با همتای روسی خود با سرگئی لاورف نیز دیدار خواهد کرد.

 

اما یانووکویچ روز پنجشنبه از تلاش دولتش برای پایان دادن به بحران سیاسی اوکراین حمایت کرده و گفت که به همه تعهدات خود عمل کرده است اما رهبران مخالفان در راستای منافع خود، به خشم مردم دامن می‌زنند.

 

وی گفت: به نظر من این اشتباه است. ما باید بدانیم که اگر منافع سیاسی گروه‌هایی خاص، بالاتر از موجودیت اوکراین قرار گیرد، آینده‌ای برای مردم وجود نخواهد داشت.

 

وی علی‌رغم اظهار اینکه برای پایان دادن به بحران، با مخالفان به توافق‌هایی دست یافته است،‌ از اوکراینی‌ها خواست تا برای صلح و بازگشت به زندگی عادی، هر کاری می‌توانند، بکنند.

 

پیش از این، دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرده بود که یانووکوویچ به دلیل بیماری حاد تنفسی و تب،‌در مرخصی به سر می‌برد.

 

این در حالی است که کلیچکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: مردم تغییرات واقعی و عملی می‌خواهند و اگر یانوکوویچ از قدرت کناره‌گیری کند، این گامی منطقی خواهد بود.

 

در چنین شرایطی، مجمع پارلمانی شورای اروپا روز پنجشنبه ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از وضعیت اوکراین اعلام کرد که اگر نقض حقوق بشر در این کشور ادامه داشته باشد یا اعتراضات در کی‌یف با مداخله و فشار دولت پایان یابد، ممکن است علیه این کشور تحریم‌هایی اعمال شود.

 

همچنین به گزارش شبکه خبری سی ان ان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک گفت‌وگوی تلفنی با یانوکوویچ مذاکرات دولت و اپوزسیون اوکراین را تمجید کرده و خواستار تلاش دولت برای عمل به توافقات شد.

 

طبق اعلام دفتر مرکل، وی همچنین در یک تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کرده و از وی خواست تا به ادامه گفت‌وگوی سازنده و نتیجه‌گرا بین طرفین درگیر در اوکراین کمک کند. در حالی که اتحادیه اروپا و روسیه یکدیگر را به دخالت در امور اوکراین متهم می‌کنند، پوتین هفته گذشته فشار و نفوذ مسکو بر کی‌یف را تکذیب کرد.

 

اعتراضات اوکراین پس از خودداری یانوکوویچ از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا و به جای آن دریافت وام 15 میلیون دلاری از مسکو، آغاز شده و اخیرا شدت یافت.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین