امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۰ Saturday, 20 April 2024

روایت باهنر از رکوردزنی مجلس در دادن رای اعتماد به کابینه روحانی

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: امروز وزیری می‌خواهیم که شجاعت تصمیم‌گیری داشته باشد حتی اگر فردا دیوان محاسبات یقه‌اش را بگیرد و مثلا بگوید چرا؟. البته باید در تصمیم‌گیری‌هایش با دقت لازم از حیف شدن اموال جلوگیری کند. به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه جامعه...

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: امروز وزیری می‌خواهیم که شجاعت تصمیم‌گیری داشته باشد حتی اگر فردا دیوان محاسبات یقه‌اش را بگیرد و مثلا بگوید چرا؟. البته باید در تصمیم‌گیری‌هایش با دقت لازم از حیف شدن اموال جلوگیری کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که «آقای روحانی کابینه خوب و توانمندی به مجلس معرفی کردند» اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی نیاز به کابینه مقتدر، توانمند، معتدل و با تجربه سنگین داشت که در مجموع این مشخصه‌ها در افرادی که آقای روحانی به مجلس معرفی کرد، دیده می‌شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: نیازمند دولتی هستیم که وارد میدان کار شود و مشکلات را حل کند. البته در خارج ضمن دفاع جانانه از ارزش‌های انقلاب نحوه گفت‌وگو را طوری طراحی کند که نظام جمهوری اسلامی بتواند باب‌های جدیدی را در تعاملات بین‌المللی باز کند.

وی با اشاره به این‌که «تعداد آرایی که به وزرا در بحث رای اعتمادها داده شد، حرف‌های بسیاری داشت» افزود: مجلس دو رکورد را پشت سر گذاشت؛ چون پس از انقلاب تا به حال شاهد حضور 284 نفر از نمایندگان از جمعیت کل 289 نفره آن‌ها در روز رای‌گیری نبوده‌ایم، همچنین در این دوره شاهد بودیم که 274 نفر به وزیر اقتصاد رای مثبت دادند در حالی که تا به حال هیچ وزیری موفق به کسب چنین رای اعتمادی در مجلس نشده بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال با بیان این‌که «آقای روحانی افراد جدیدی را برای سه وزارتخانه باقیمانده و با در نظر گرفتن حساسیت‌های مجلس معرفی کند» گفت: حساسیت‌های مجلس برای رای اعتماد روشن شده است؛ هم حساسیت ایجابی و هم حساسیت سلبی داشت.

وی با اشاره به حساسیت سه وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش و ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این وزارتخانه‌ها کلید نیروی انسانی هستند. پس اگر معتقدیم سرمایه انسانی در نظام جمهوری اسلامی قوی‌ترین سرمایه است باید حواس‌مان به این سه وزارتخانه باشد.

وی با بیان این‌که «حرف‌های آقای روحانی شعاری نبوده است» تصریح کرد: فلز روحانی همان‌طور است که می‌گفت؛ فراجناحی و معتدل است و به خرد جمعی و کار همرا با تدبیر باور دارد. پس امیدواریم مجلس با تمام توان از اقدامات دولت حمایت کند و با نظارت عادلانه کار جلو رود.

باهنر با بیان این اعتقاد که «کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در این دوره یا بسیار دریادل و متکی به فضل الهی بوده‌اند و یا اطلاعات‌شان کم بوده که در این موقعیت ویژه داخلی و خارجی تصمیم داشتند مسوولیت سنگین کار دولت را به عهده بگیرند» خاطرنشان کرد: البته روزنه‌های امید زیادی وجود دارد و دولت باید با تدبیر، اعتدال عقلانیت و جامعه‌نگری در رفتار حرکت کند.

وی با اشاره به جنگ جدی ناعادلانه ضدبشری اقتصادی علیه ایران به اهمیت رعایت قانون در کشور تاکید کرد و افزود: گاهی برخی دستگاه‌های اجرایی به دلیل ترس از قانون کار انجام نمی‌دهند، پس اگر تحریم‌های خارجی سخت باشد، باید توجه داشته باشیم که تحریم‌های داخلی برای برخی از بنگاه‌های اقتصادی بسیار سخت‌تر است که از سوی مدیران کم جربزه اقتصادی که جرات کار کردن ندارند، اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این‌که «در چهار روز ماراتن رای اعتماد به دولت، مجلس به وظیفه خود به خوبی عمل کرد»، تصریح کرد: البته عملکرد مجلس در برخی موارد قابل نقد بود اما در مجموع عملکرد خوبی بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مساله تحزب در کشورمان گفت: این‌طور نیست که در کشور ما احزاب پاسخگوی عملکرد اعضای خود باشند. به طور مثال آقای احمدی‌نژاد 20 سال عضو جامعه اسلامی مهندسین شد، اما بعد که رییس‌جمهور شد، دیگر نتوانستیم مسوولیت کارهای ایشان را بپذیریم.

وی با تاکید بر این‌که «احزاب نباید از نوع غربی باشند» خاطرنشان کرد: ما حزبی می‌خواهیم که همه اعضای آن فکر و اندیشه تولید کنند. حداکثر می‌توانیم پنج حزب فراگیر در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح بحث حزب فراگیر از سوی خود در فضای سیاسی کشور گفت: برخی فکر کردند که می‌خواهم حزب فراگیر شکل دهم و خودم دبیرکل و رییس شوم اما این‌طور نیست؛ بلکه احساس می‌کنم نیاز است در کشور ما حزب فراگیر تئوریزه شود و با توجه به رویکرد آقای روحانی در مورد احزاب، چهار سال پیش‌رو فرصت خوبی برای توجه به مساله تحزب در کشور است و حاضرم تجربیات خود را در این رابطه در اختیار دیگران قرار دهیم.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین