امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴ Wednesday, 24 April 2024

سردار سلامی: از جنگ با آمریکا استقبال می‌کنیم

سردار سلامی: از جنگ با آمریکا استقبال می‌کنیم

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: ما به آمریکا هشدار می‌دهیم که جمهوری اسلامی برای جنگ‌های طولانی مدت با امکان حقیقی پیروزی قدرت‌سازی کرده و از جنگ با آمریکا استقبال می‌کند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، سردار حسین سلامی در واکنش به تهدید نظامی مقامات آمریکایی اظهار داشت:‌ دوران به کار بردن قدرت نظامی پایان یافته و آمریکا نباید پیروزی‌های گذشته خود بر ارتش‌های پوسیده که شبیه مانور بدون دشمن و شوی نظامی بود را با درگیری با ایران عزیز و اسلامی مقایسه کرده و دچار خطا در محاسبه و اشتباه در برآورد شوند. سلامی ادامه داد: بنده به عنوان یک فرمانده نظامی جنگ دیده که در دوران جوانی در جنگ بزرگ شده‌ام و جنگ برایم پدیده‌ای واقعی و نه ذهنی است، به آنها هشدار می‌دهم و می‌گویم ما بیش از آنکه برای صلح، سازش و تعامل با آنها قدرت ساخته باشیم برای جنگ‌های گسترده و طولانی‌مدت با امکان حقیقی پیروزی و غلبه بر آنها قدرت‌سازی کرده‌ایم.
:
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر آمریکا بخواهد از پایگاه هوایی روی زمین استفاده کند باید بداند که آنجا به آتش کشیده خواهد شد، افزود: اگر هواپیماهای آنها می‌خواهند در آسمان پرواز کنند بدانند تمام طبقات و سقف‌های مختلف آسمان سراسر آتش خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: ما به خلبان‌های آنها هشدار می‌دهیم که اولین پرواز آخرین پرواز خواهد بود و هیچ کس سالم بازنخواهد گشت و باید پروازهای خود را به نام پرواز آخر نامگذاری کنند.
:
سردار سلامی تاکید کرد: ما بر اساس فرض «خطرناک‌ترین سناریو» آماده شده‌ایم و این برای ما یک مفهوم ساده است؛ ما از جنگ با آمریکا استقبال می‌کنیم چرا که معتقدیم آنجا میدان موفقیت‌ها و عرض اندام پتانسل‌های حقیقی قدرت ماست. جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران یادآور شد: اگر آمریکا بلوف می‌زند و عملیات روانی می‌کند ما باز هم با این قضیه جدی برخورد می‌کنیم و اگر واقعی هم می‌گویند ما آماده‌ایم تا واقعیت‌ها را در میدان به رخ یکدیگر بکشیم.
:
وی درباره تیم هسته‌ای کشورمان گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی حامل یک امانت الهی و بار عزت، کرامت، حیثیت و استقلال یک ملت است و در واقع آنها نمایندگان این ملت در عرصه نبرد دیپلماتیک هستند. سردار سلامی بر همین اساس اظهار داشت:‌ما به تیم مذاکره کننده توصیه می‌کنیم با آرامش، وقار و اعتماد به نفس و تکیه بر یک قدرت عظیم و بی‌پایان که ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اندوخته‌اند در مذاکرات حاضر شوند.
:
سردار سلامی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده نباید هیچ گونه توافقی که ذره‌ای به عزت و باورهای اصیل ملت ایران می‌زند، داشته باشد. جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با اشاره به ماجرای مک فارلین در طول دوران دفاع مقدس ادامه داد: ما آمریکایی‌ها را سال 65 و در ماجرای مک فارلین آزموده‌ایم از این رو اگر نیاز عامل مذاکره بود ما در اوج نبرد نابرابر با عراق و متحدان آن از جمله آمریکا، شوروی، اروپا و اعراب، مک فارلینی که با پاسپورت جعلی به فرودگاه مهرآباد آمده بود و در آن شرایط اخراج نمی‌کردیم.
:
وی تصریح کرد: ملت ایران یک ملت کارآزموده و جنگ دیده است و آزمودن دوباره آنها خطاست. سلامی با بیان اینکه توصیه ما به تیم هسته‌ای این است که اگر آمریکا مجددا با ادبیات ارعاب،‌تهدید و تحقیر در مذاکرات به دنبال برتری‌طلبی سیاسی بود، میدان مذاکرات را ترک کند، گفت: آنها این قضیه را به ما بسپارند تا در فضای تهدید با آنها تعیین تکلیف کنیم و کار را ادامه دهیم.
:
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با اشاره به اشتباه آمریکا تصریح کرد: آمریکا وقتی در منطق سیاسی کم می‌آورد از اعمال قدرت نظامی استفاده می‌کند و منطق آنها از زبان لوله تفنگ خارج می‌شود در حالی که ما گلوله‌هایمان از زبان منطق خارج می‌شود. وی یادآور شد: ما اگر آمریکا را تهدید نمی‌کنیم به این دلیل نیست که قدرتمند نیستیم بلکه به این دلیل است که معتقدیم در فضای تعاملات دیپلماتیک و سیاسی باید اجازه داد سیاست مسیر خود را طی کند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین