امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷ Tuesday, 16 April 2024

شاگردان ولاسکو فینالیست شدند

شاگردان ولاسکو فینالیست شدند

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا با نتیجه 3 بر صفر ژاپن را شکست داد و به فینال راه یافت.

 

به گزارش سایت خبری و تحلیلی بینا نیوز و به نقل از  ایسنا، ملی‌پوشان والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا از ساعت 16:30 امروز به مصاف ژاپن رفتند. این در حالی بود که به دلیل طولانی‌تر شدن بازی قبلی (استرالیا – هند) مساقه تیم ملی ایران برابر ژاپن با یک ساعت تاخیر آغاز شد. ایران در این بازی در سه ست پیاپی و با نتایج 25 بر 19بر ، 25 بر 16 و 25 بر22 ، مقابل ژاپن به برتری رسید.

 

حدود دو هزار تن از ایرانیان مقیم کشور امارات و همچنین تعدادی علاقه‌مندان والیبال که از تهران برای دیدن نمایش والیبالیست‌ها به دوبی سفر کرده بودند، در سالن حضور داشتند. با وجود اینکه تعداد قابل توجهی از هواداران ژاپنی برای تشویق تیم‌شان به سالن آمده بودند، اما جو ورزشگاه کاملا به سود تیم ملی ایران بود.

 

ژاپن یکی از چهار تیمی است که در تمام ادوار رقابت های قهرمانی آسیا حضور داشته است و با کسب هفت طلا،سه نقره و سه برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات محسوب می شود.

 

این تیم به غیر از سه دوره در دیگر ادوار برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در میان سه تیم برتر قاره کهن قرار داشته است.

 

تیم ملی ژاپن همچنین یک طلا، یک نقره و یک برنز بازی های المپیک و دو نقره جام جهانی نیز در کارنامه خود دارد.

 

میانگین سنی بازیکنان ژاپن 28.9 و میانگین قد، ارتفاع اسپک و ارتفاع دفاع دو دست بازیکنان این تیم به ترتیب 189، 239 و 324 سانتی متر است.

ژاپن در این دوره از رقابت ها تقریبا با همان ترکیبی شرکت کرده است که سال گذشته در تهران و در رقابت های انتخابی لیگ جهانی مقابل ایران به میدان رفت. بازیکنان محوری ژاپن در حمله کونیهیرو شیمیزو و تاتسویو فوکوزاوا هستند و بیشترین سهم را در پاس های این تیم دریافت می کنند. یو کوشیکاوا هم که در پست دریافت کننده بازی می کند دیگر بازیکن قدرتمند هجومی ژاپنی هاست. کوتا یامامورو که در پست سرعتی زن بازی می کند نیز در زدن اسپک خوب کار می کند.

 

ژاپن با سال‌ها قهرمانی در آسیا پرافتخارترین تیم قاره کهن به شمار می‌رود. آنها بعد از مسابقات بازی‌های آسیایی گوانگجو همواره برابر والیبال ایران در دو سال گذشته مغلوب بودند و این بار انگیزه زیادی داشتند تا برابر بلندقامتان ایران نتیجه بگیرند.

 

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب معروف، موسوی، غلامی، غفور، زرینی، قائمی و ظریف بازی را آغاز کرد.

 

ست نخست: 25 بر 19 ایران

شیمیزو ستاره سال‌های اخیر والیبال ژاپن به عنوان باتجربه‌ترین بازیکن این تیم نمایش خیره‌کننده‌ای را در شروع بازی ارائه داد. در حالی که تقریبا تمام بازیکنان تیم ملی ایران سرویس خراب می‌کردند، ژاپنی‌ها موفق شدند روی سرعت امتیاز بگیرند و نمایش پایاپایی را با ایران نشان دهند. بازی با اختلاف یکی دو امتیاز برای هر دو تیم پیگیری می‌شد تا جایی که پیش‌بینی نتیجه ست اول برای علاقه‌مندان به والیبال دشوار شده بود. با این حال بازیسازی‌های خوب سعید معروف و همچنین آبشارهای سهمگین حمزه زرینی ست نخست این مسابقه را با امتیاز 25-19 به سود شاگردان ولاسکو تمام کرد.

 

ست دوم: 25 بر 16 ایران

ولاسکو که کلا در این رقابت‌ها به ندرت دست به تعویض می‌زد، همچنان اعتقاد داشت که ترکیب شروع کننده مسابقه می‌تواند برابر ژاپنی‌ها خوب کار کند. دفاع رو تور خوب محمد موسوی بارها سرعتی‌های ژاپن را ناکام می‌گذاشت و اجازه نمی‌داد آنها روی پاس‌های کوتاه نتیجه بگیرند، اما شیمیزو از پشت خط و همچنین پتسویا به عنوان یک قدرتی تمام عیار خیلی خوب امتیاز می‌گرفتند. سرانجام ولاسکو امیر غفور را اززمین خارج کردند و شهرام محمودی را به جای وی به میدان فرستاد. آبشارهای فنی و حساب شده شهرام محمودی برگ برنده ایران در ست دوم بود. او به خوبی و با بهره‌گیری از خطای دست بازیکنان حریف برای ایران امتیاز می‌گرفت. ایران ست دوم این مسابقه را هم با امتیاز 25 بر 16 به سود خود تمام کرد تا ژاپنی‌ها حرفی برای گفتن نداشته باشند.

ست سوم: 25 بر 23 ایران

تیم ملی والیبال ژاپن در ست سوم چیزی برای از دست دادن نداشت. چشم بادامی ها نمی خواستند به راحتی فینال را از دست بدهند. آن‌ها ست سوم مسابقه را انتحاری آغاز کردند. خیلی زود از تیم ملی ایران پیش افتادند. اما تیم ایران حالا با تجربه میدان های جهانی خیلی خوب توانست شرایط این مسابقه را مدیریت کند. فرهاد قائمی که دیگر به روزهای آرمانی خود برگشته بود خیلی خوب می توانست با ارسال سرویس های منحصر به فرد خود دریافت کننده های حریف را آزار دهد. توپ گیری های فرهاد ظریف و پاس های فریبنده سعید معروف بهترین فضا را برای شهرام محمودی در قطر پاس فراهم می کرد. شهرام محمودی بدون تردید برگ برنده ولاسکو در این مسابقه بود. حضور آرمین تشکری که به جای زرینی به میدان آمد نیز به عنوان بازیکن سرعتی نقش مهمی در جبران امتیازهای از دست رفته داشت.

 

تیم ملی والیبال ایران در نهایت با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25 بر 19بر ، 25 بر 16 و 25 بر 22، مقابل ژاپن به برتری رسید و فینالیست شد.

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. هر قدر فوتبالیستها بی هنر و بی عرضه هستند و پولهای یامفت میلیاردی کاسبند در عوض در ورزش های دیگر مثل کشتی و بسکتبال و به خصوص والیبال بدون هیچ ادعایی و بدون مفت خوری های آنچنانی جوانان بی ادعای والیبال خوش میدرخشند و گل میکارند خسته نباشید دلاوران!

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین