امروز: چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۷ Wednesday, 17 April 2024

شورای نگهبان به شریعتمداری: حق ندارید جای ما تصمیم‌گیری کنید

پاسخ عضو شورای نگهبان به شریعتمداری: حق ندارید جای ما تصمیم‌گیری کنید حسین شریعتمداری  در روزنامه کیهان ديروز با حملاتی تند، اصلاح طلبان را «هیچ» خواند و عنوان کرد محمد خاتمی به علت شرکت در «فتنه 88» باید از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شود، این سرمقاله با واکنش یکی...

پاسخ عضو شورای نگهبان به شریعتمداری: حق ندارید جای ما تصمیم‌گیری کنید

حسین شریعتمداری  در روزنامه کیهان ديروز با حملاتی تند، اصلاح طلبان را «هیچ» خواند و عنوان کرد محمد خاتمی به علت شرکت در «فتنه 88» باید از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شود، این سرمقاله با واکنش یکی از اعضای شورای نگهبان مواجه شد.

حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه کیهان ديروز در سرمقاله خود پیرامون شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری به خصوص احتمال نامزدی محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران نوشت:« برخي از كساني كه خود در فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 از آتش بياران معركه بوده اند، به اين سخن رهبر معظم انقلاب كه مي فرمايند «همه سليقه ها مي توانند در انتخابات حضور داشته و نامزد معرفي كنند» استناد كرده و زمينه را براي حضور و نامزدي يكي از سران فتنه مساعد معرفي مي كنند و حال آن كه اولا؛ حضرت آقا بلافاصله پس از تاكيد بر حضور همه سليقه ها، بر ضرورت تاييد صلاحيت ها از سوي شوراي نگهبان اشاره مي فرمايند و بديهي است كه عوامل و سران فتنه نه فقط كمترين صلاحيتي براي حضور در كم اهميت ترين پست هاي كليدي نيز ندارند، بلكه بايستي در انتظار محاكمه و مجازات هم باشند و ثانيا؛ سخن از حضور همه سليقه هاي سياسي است كه در چارچوب نظام قابل تعريف هستند و البته اين تعريف، شامل آن عده از اصلاح طلبان كه در فتنه 88 حضور و دخالتي نداشته اند نيز مي شود ولي اصحاب فتنه در بستر يك سليقه سياسي قابل تعريف نيستند، بلكه وطن فروشاني هستند كه آنها را فقط در قالب «ستون پنجم دشمن» مي توان تعريف كرد.»

این اظهارات شريعتمداري، ساعاتی بعد با واکنش یکی از اعضای شورای نگهبان مواجه شد.
محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند از طرف شورای نگهبان قضاوت کند، شورای نگهبان پس از ثبت نام کاندیداها حتما صلاحیت‌ها را مورد رسیدگی قرار خواهد داد و اعلام می‌کند. اینکه گمانه زنی کنند هیچ مبنای حقوقی و اثری بر شورای نگهبان ندارد و شاید برای فضای سیاسی کشور هم خیلی مناسب نباشد.»
سرمقاله ديروز در روزنامه کیهان در حالی است که برخی از چهره های مهم و تاثیرگذار جناح راست نه تنها بر الزام حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری تاکید کرده اند بلکه برخی از چهره ها مانند علی مطهری، از خاتمی برای شرکت در انتخابات آتی رسما دعوت کرده اند.
علی مطهری ضمن دعوت از خاتمی برای شرکت در رقابت های انتخاباتی ماه آتی در ایران عنوان کرد حتی رد صلاحیت وی توسط شورای نگهبان نیز «برکاتی» دارد.
با این وجود به نظر میرسد، اختلاف نظر در جناح راست بر سر اجازه ورود اصلاح طلبان و محمد خاتمی از رهبران به نام اصلاح طلبان در ایران، در جناح راست، به اختلاف نظرهای شدیدی منجر شده است.
در این راستا ديروز،آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد عنوان کرد:« به هر کس که در فتنه 88 بوده است و یا سکوت کرده است نباید رای داد.»
وی آنچه را که «مسئله فتنه 88» نامید، معیار دانست و افزود:« آنهایی که در فتنه 88 حضور داشتند سرباز دشمن بودند و افرادی که سکوت کردند جایی در مسئولیت اجرایی کشور ندارند.»

۲ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است

  1. با سلام
    این شریعتمداری حکایت اون کسی رو داره که بهش گفتند برو عقب از لبه بوم نیوفتی اینقدر عقب عقب رفت که از اونطرف بوم افتاد. شده کاسه داغ تر از آش. نمیدونم ممکلت ما هرکی هر کی شده که یه روزنامه نگار یا سر دبیر به خودش اجازه میده هر حرفی رو بزنه و تو هرکاری دخالت کنه یا یه شغل فرهنگی کوچیک مطبوعاتی اینقدر نفوذ داره که بخواد جای شورای نگهبان تصمیم گیری کنه.
    شانس آوردیم کاره ای نیست این اقا و گرنه مثل خلخالی اسمش ماندگار میشد. به نظر من چهار چوب رو قانون اساسی ممکلت ما به خوبی مشخص کرده. حضرت اقا هم با وجودی که رهبر ایران هستند بخدا همچین دخالت هایی نمیکنند که این شریعتمداری میکنه. این شخصیت های افراطی همیشه مردم رو نسبت به بعضی چیزا بد بین میکنند. البته یه جورایی هم شریعتمداری داره زور آخرش رو میزنه چون دولت که عوض بشه ایشون هم باید بره بشینه تو خونش

    0
    0
    • سلام
      کسی مثل اقای شریعت مداری مدت مدیدی است که در بحث سیاست قلم میزند. حال خود شما بگویید ایا خاتمی رد صلاحیت میشود یا قبول ؟این دیگر چیزیست که در عینه مشاهده میشود پس لطفا با هوش تر باشید و خود را در گیر بحث روزنامه نگار(به قول خودتان)و شورای نگبان نکنید .شاید جالب باشد اما خود خاتمی هرگز کاری نمیکند که شک درش باشد. مسلما ایشان کاندید نخواهد شد .در ضمن شریعت مداری ادمی نیست که به حرف شما خانه نشین شود چون از دوره رفسنجانی قلم میزد و زاده دوره احمدی نژاد نیست. کمی دقت در گفتار لازم است.

      0
      0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین