امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵ Thursday, 25 April 2024

صف‌های فشرده‌مان را در روز قدس به رخ جهانیان بکشانیم

صف‌های فشرده‌مان را در روز قدس به رخ جهانیان بکشانیم

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: مساله اسرائیل تنها به فلسطین اختصاص ندارد، بلکه آتشی برای خاکستر کردن دنیای اسلام است و بنابراین وظیفه‌ ما مسلمانان این است که در برابر این غده سرطانی قد علم کنیم و صف‌های فشرده‌مان را در روز قدس به رخ جهانیان بکشانیم.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با موردتوجه قرار دادن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: حمله‌ی ددمنشانه گرگ وحشی بی صاحب عنان گسیخته اسراییل به غزه وارد شده و البته از ابتدا اسراییل را به عنوان یک گرگ برای دریدن گوسفندان منطقه ساختند و در آنجا مستقر کردند.

 

وی افزود: اسرائیل موجودی است که نه خدا را می‌شناسد و نه از معاد و قیامت هراسی دارد و نه این که به قوانینی که در جامعه‌ی بین‌المللی مطرح شده، پایبند است. این موجود به اتکای کسانی که این نطفه‌ی نامشروع را در خاورمیانه کاشتند و آن را متولد کردند، شکل گرفته و حامیان او قدرت‌های بزرگ دارای سلاح‌های اتمی و همچنین چپاول‌گران بین‌المللی و غارتگران عرصه‌ی جهانی هستند که به آنها چراغ سبز نشان می‌دهد و حق وتو هم با این موجودات جنگلی است.

 

وی با مورد توجه قرار دادن جنایات رخ داده در غزه همچون اشغال کردن خانه‌ها و کشتن زنان و کودکان گفت: به بهانه‌ی این که یک صهیونیست نابود شده و یا این که سه نفر مفقود شدند با حمله‌های بیرحمانه بیش از 220 نفر کشتند و صدها نفر را مجروح کردند و از زمین و هوا بر سر مردم بی پناه غزه آتش می‌ریزند و چنین مصیبت عظیمی وجدان بشریت را آزار می‌دهد.

 

صدیقی تاکید کرد: کافی است که دولت‌های کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی بیدار شوند و بدانند گرگ با گوسفند سر سازش ندارد. آنها اگر مذاکره می‌کنند برای رسیدن به حق و عدل نیست بلکه توجیه یغماگری‌ها و زمان گرفتن از مظلوم است.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه اظهار کرد: امام راحل ما در این باره به مردم عزیز ما بصیرت آنچنانی داد که ماهیت آمریکا و قدرت‌های پوشالی غربی را بشناسند و با امید اینها کارشان را تعطیل نکنند. همه با هم باشند و بار اقتصادی‌شان را نیز خود به دوش بکشند.

 

صدیقی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس نیز گفت: روز قدس باید امسال پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود. در حالی که در کوران مذاکرات ایران با 1+5 این طور جنایت‌ها روا داشته می‌شود. رهبر حکیم و فرزانه ما فرمودند که بحث امنیت در قدس تنها امنیت این منطقه نیست بلکه برای خودمان نیز امنیت آور است، چراکه اگر غده سرطانی اسرائیل مجال پیدا کند تنها فلسطینی‌ها را نمی‌سوزاند چرا که این اژدها می‌خواهد از نیل تا فرات را ببلعد.

 

وی خاطرنشان کرد:‌علاوه بر آنچه که ما به وضوح در تحلیل‌های سیاسی متوجه می‌شویم مساله اسراییل تنها به فلسطین اختصاص ندارد بلکه آتشی برای خاکستر کردن دنیای اسلام است و بنابراین وظیفه‌ی ما مسلمانان این است که در برابر این غده سرطانی قد علم کنیم و صف‌های فشرده‌مان را در روز قدس به رخ جهانیان بکشانیم.

 

صدیقی ادامه داد: این انقلاب ما که به آمریکا سیطره سیاسی پیدا کرد و جنگ 8 سال را با پیروزی کامل رقم زد، بحمد الله حزب الله لبنان را متولد ساخت و این فرزند رشید و وارث به حق شهیدان و امام ما در جنگ 33 روزه حماسه فراموش نشدنی را نشان داد.

 

صدیقی گفت: امروز اگرچه این گنبدهای آهنین را که شعارش را می‌دهند گذاشته‌اند، اما هیچ چیزی جلوی خشم خدا را نمی‌گیرد و این جمعیت مفلوک در معرض نابودی قرار دارد و ان‌شاءالله نابودی‌ کاملشان به همین زودی رقم خواهد خورد.

 

صدیقی در ادامه گفت: سرزمین‌های اسلامی با داعش و گروهک‌های خود فروخته بی عقل و بی‌دین و بی‌عاطفه سرگرم شده است تا اسراییل به راحتی بتواند جنایت خود را به پیش ببرد.

 

وی همچنین جریان تکفیری را همزاد اسرائیل خواند و اظهار کرد: عراق به یک پدیده شوم و خطر بین‌الملی که همه جهان را تهدید می‌کند مبتلا شده و عدم آمادگی این کشور باعث شده تا این جریان خوی درندگی خود را به جهانیان نشان دهد. غافل از این که مسلمانان از اینها واهمه‌ای ندارند و بخصوص حضور مرجعیت در میدان دفاع از حریم مقدس و دین حضور با برکتی است و مرجع بزرگ شیعه اعلام کرده تا قطره‌های پراکنده به صورت یک دریای مواج طولانی در حرکت در بیاید و البته ما امیدواریم با دعای مومنین در شبهای قدر آرامش به عراق برگردد و آن قوم و جریان برای همیشه نابود شود.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: خوشحالیم که مسئولان سیاسی عراق قدم‌های برجسته‌ای برداشتند، رئیس مجلسشان مشخص شده و رئیس جمهور و نخست وزیرشان با تدبیر مسئولان و برخاسته از آرای مردم مشخص خواهد شد.

 

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و با بیان این‌که «نکات بسیار سازنده و ضروری از سوی ایشان مطرح شده است» گفت: اگر ما این نکات را که از زبان این عبد صالح خدا مطرح شده رعایت کنیم به آفات و بلایا و خودخواهی‌ها مبتلا نمی‌شویم.

 

وی گفت: ایشان فرمودند شعار دولت که شعار اعتدال است شعار بسیار خوبی است، ولی اعتدال ما اعتدال غربی نیست. با این توضیحات اعتدال به این معنی نیست که آدم در برابر گرگ‌ها ضعیف باشد. ایجاد اختلاف در صفوف مومنین افراطی‌گری است. در واقع وارد کردن یک جریان خاص در مجاری حکومت آن هم از نوع افراطی‌اش خصوصا در دانشگاه‌ها درست نیست. حضرت آقا هم از روی دلسوزی و واقع بینانه فرمودند جو علمی دانشگاه‌ها باید حفظ شود. همچنین ایشان درنظر گرفتن دانشگاه‌ها به عنوان باشگاه سیاسی را سم مهلک دانستند.

 

صدیقی گفت: ما از دولت محترم و رئیس‌جمهوری که سابقه‌ی حضور در هیچ فتنه‌ای نداشته و در فتنه 78 جزء عزیزانی بود که مطالب به حقی در تحقیر فتنه‌گران از زبان ایشان شنیده شد و در فتنه 88 هم هیچ حضوری نداشتند، توقع داریم.

 

وی گفت: تصدی گری افراطی‌های بسیار افراطی با حرکات‌های بی محابا این سوال را ایجاد می‌کند که آیا آنچه مطرح شده شعار است یا نه؟ البته ما نمی‌خواهیم یک عالم دینی با سوابق خوب را متهم کنیم، اما این موضوع هم مطرح می‌شود که ممکن است پشت پرده کسان دیگری تصمیم بگیرند و به هر حال ما از یک عالم معتدل که اینقدر حریم رهبری را حفظ می‌کند و ادبیات درستی با ولایت و ولایت مداری و سابقه اعتدالی خوبی دارند توقعمان این است افراطی‌های موجود را از این سنگرها جابجا کنند و از نگرانی ما و دانشگاه بکاهند.

 

وی با بیان این‌که «افراطی گری نه تنها به دانشگاه ضربه می‌زند بلکه به خود افراطی‌ها هم ضربه خواهد زد» افزود: دو قطبی کردن جامعه و دانشگاه خطر دیگری است و در این ایام لیالی قدر اعلام می‌کنیم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که ما دولت را حمایت و تایید می‌کنیم ، به خدا ما هم دولت را حمایت و تایید می‌کنیم اما باید گفت اصلاح امور با تعقل و اعتدال، مطلوب همه مردم است.

 

صدیقی همچنین با مورد توجه قرار دادن شخصیت حضرت علی (ع) گفت: حکومتی که در آن بندگی خدا مطرح نباشد حکومت طاغوت است و حکومت اسلام مظهر بندگی خداست و بشر را با ارائه الگوی بندگی در شکل حکومت و بندگی خدا سوق می‌دهد.

 

وی همچنین با بیان این‌که «کینه داشتن مومنین نسبت به هم و همچنین قهر کردن آن‌ها با هم و قطع رحم اعضای خانواده حرام است» گفت: قهر بودن با همسایه و شریک از محرمات شرعی است.

 

وی همچنین اظهار کرد: سیاست‌های امیرالمومنین حین صداقت بود و با سیاست معاویه فرق داشت و هم خدا و هم پیامبر (ص) به علی (ع) مباهات می‌کردند.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین