امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۹ Friday, 19 April 2024

غربت ستارخان در صدمین سالگرد شهادت

غربت ستارخان در صدمین سالگرد شهادت

نتیجه ستارخان در آستانه یکصدمین سالگرد شهادت ستارخان (سردار ملی): در مجامع ملّی و بین المللی قاعده بر این است که یکصدمین سالگرد تولد و یا وفات بزرگمردان بصورت ویژه نکو داشته می شود.

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ،به نقل از خبرگزاری مهر: قبر ستارخان (سردار ملی) در جوار حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری قرار دارد و اگر گوش شنوائی در اطراف آن محل باشد بیشترین جمله ای که از زیارت کنندگان قبر آن مرحوم شنیده می شود این است که : “….ستارخان در غربت خیلی مظلوم واقع شده است…”

sattar-khan

به گزارش خبرنگار مهر از تبریز، سامی سردار ملی، نتیجه ستارخان در آستانه یکصدمین سالگرد شهادت ستارخان سردار ملی گفته است: در مجامع ملّی و بین المللی قاعده بر این است که یکصدمین سالگرد تولد و یا وفات بزرگمردان بصورت ویژه نکو داشته می شود تا ضمن قدردانی از این افراد برای آیندگان نیز تلنگری باشد.

sardar

وی افزوده است: انتظار می رود و تقاضا می شود در آستانه یکصدمین سالگرد وفات آن مرحوم هیئت محترم دولت در برگزاری بزرگداشت یکصدمین سالگرد وفات ستارخان در ۲٥ آبان ۱۳۹۳ ستادی معرفی و هزینه برگزاری آن را در بودجه سال ۹۳ پیش بینی کند.

سردار ملی تصریح کرد: این مراسم باید بار علمی قوی داشته باشد و در سطح بین المللی و بالائی برگزار شود چراکه اگر چنین نباشد مانند برخی از شخصیت های تاریخی و فرهنگی کشورمان ، کشورهای همسایه آن را تصاحب کرده و این مراسم توسط آنان برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، وی در عین حال از وضعیت نامناسب قبور ستارخان و دخترش ابراز نارضایتی کرده و اظهار داشته است: در پی ماموریتی اداری در قم جهت قرائت فاتحه سرقبر عمه بزرگمان(دختر بزرگ ستارخان) حاضر شدم ولی با صحنه ناراحت کننده ای مواجه شدم، تمام سنگ قبر ها با خاک یکسان شده بود.

sattar-khan1

سردار ملی ادامه داده است: بانو حاجیه سلطان ستاری دختر بزرگ ستارخان سال ۱۳٦٥ در تهران وفات یافت و در آرامستان دارالسلام قم در نزدیکی قبر آیت الله شیخ حسین غفاری به خاک سپرده شده است و این درحالیست که استاندار قم سال ۱۳۹۰ در بازدید از آرامستان دارالسلام بر مزار عالم مجاهد شهید آیت الله غفاری حاضر شده و ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام به ساحت این شهید گرامی بر لزوم بهسازی این آرامستان و ساخت یادمانی در خور شأن این شهید بزرگوار تاکید کرد.

نتیجه سردار ملی افزوده است: حال در پی اجرای ساخت این یادبود سنگ قبر دختر ستارخان و دهها قبر دیگر برداشته شده و اکنون نزدیک دو سال است که بازسازی نشده ومحیط نامناسبی ایحاد شده است و گفتنی است که قبر آن مرحومه داخل اتاقی بود که اکنون در محیطی باز قرار گرفته است.

sattar-khan2

از سوی دیگر سردار ملی با اشاره به قبر ستار خان گفته است: در مورد بازسازی قبر آن مرحوم و ساخت مقبره و یا انتقال شرعی قبر آن مرحوم در تبریز بارها صحبت شده و وعده هایی داده شده است ولی افسوس تابحال عملکردی مشاهده نشده است.

اما این تنها ستارخان نیست که در غربت مظلوم واقع شده است. مزار شریف شیخ محمد خیابانی نیز در همان باغ طوطی و اندکی دورتر از مزار شریف ستارخان قرار دارد. او نیز در غربت ارمیده است.

sattar-khan3 sattar-khan4 sattar-khan5

۵ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است

  1. با سلام و درود خدمت نتیجه سردار بزرگ ستار خان.
    وظیفه ی ما ادامه دادن راه آن بزرگان است نه ریخت و پاش بودجه مملکت برای ساخت قبر و بقعه و برگزاری همایش و چاپیدن پول بیت المال. آنان نجنگیدند تا ما زمانی بیاییم و برای مراسم سالگردشان بودجه تخصیص دهیم و پول مفت بریزیم در شکم کسانی که از ستارخان و باقرخان فقط نامشان را شنیده اند.
    با اوضاع و احوال کنونی مملکت و زمانی که نصف وقت و سرمایه مملکت در اینگونه موارد بزرگداشت و همایش و سمینار و ولادت و شهادت و… صرف می شود با ادامه راهشان یادشان را زنده نگهدارید نه با صرف پول و خزانه ملت..

    0
    0
  2. غصه نخور بدليل عدم اعتقاد دولت تمام مباني ملي و ريشه اي ما يا به يغما رفت و يا از يادها رفت يا به قول شاعر ( آه اي زمين و سرزمين ….)

    0
    0
  3. به ری و ریحانه بخفته/چه غریبانه بخفته/نه درون حرمش/دور از وطنش/چه بگویم نامش/سردار وطن: ستارخان. مرد هیهات وطن/مرد بالای سهند…یک غریب دیگر/در جای دگر/نام دگر/سالار وطن: باقرخان. چه حریف اند حریفان قدر/قامت از ما بخرند با دستان- تردستان/ از شهیدان به تو گویم/به تو آفاق خرند/به ضحی، شمس و وتر/به خدا بوسه زنند نام وطن/ یاد سردار بخیر/راه سالار به خیر

    0
    0
  4. ستار خانین یار یولداشی وار هله…یول گؤزلوری بیر گون جمعه یار گله
    گؤروشوموز ستارخان توپراغی اوسته.ستارخان سربازلارین وار هله، یولو گئدرلی اولسون و آللاه أونا رحمت ائله سین.همدان داکی آرکاداشین

    1
    0
  5. سلام ای هم قشونان و ای هم رزمان ستارخان شجاعتش بر مردان اذری و جهانیان پوشیده نیست . همه ما اسم ایشان را میشنویم بر او درود خدا را می فرستیم . درود بر بابک

    1
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین