امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳ Thursday, 25 April 2024

فرمانده ناجا:‌ نباید موضوع اجتماعی، امنیتی شود

فرمانده ناجا:‌ نباید موضوع اجتماعی، امنیتی شود

به گفته اشتری ، باید تقدم پیشگیری اجتماعی در اقدامات پلیس در دستور کار قرار گیرد و این توان را داشته باشیم که قبل از اینکه اقدامات ما به صورت اقدامات پلیسی انجام شود با اقدامات پیشگیرانه موضوعات را به صورت اجتماعی حل کنیم. بی‌تردید نباید یک موضوع اجتماعی تبدیل به یک موضوع امنیتی شود و این هنر در نیروی انتظامی و به ویژه معاونت اجتماعی وجود دارد.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم بالاترین سرمایه نیروی انتظامی است گفت: امیدواریم در قالب رویکرد جامعه محوری نیروی انتظامی بتوانیم روز به روز بیش از گذشته ارتباطمان با مردم و نخبگان را افزایش دهیم.
:
به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ حسین اشتری در هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی فرمانده استان‌های سراسر کشور ، ضمن تشکر و قدردانی از معاونت اجتماعی استان‌های سراسر کشور و ستاد ناجا برای اقدامات انجام شده در سال گذشته و سال جاری گفت: حقا و انصافا معاونت اجتماعی نیروی انتظامی بار سنگینی به دوش دارد و پل ارتباطی میان نیروی انتظامی، مردم و رسانه‌ها است. مجموعه‌ای که با اقدامات هوشمندانه و با درایت می‌تواند زحمات همه مجموعه نیرو انتظامی را به درستی به جامعه منعکس کنند.
:
وی افزود: معاونت اجتماعی نیروی اجتماعی نقش بسیار برجسته‌ای در انعکاس اقدامات مجموعه نیروی انتظامی دارد و امیدواریم با رویکرد جامعه محور نیروی انتظامی بتوانیم بیش از گذشته ارتباطمان را با مردم افزایش دهیم.
:
“تقدم پیشگیری اجتماعی در اقدامات پلیس” در دستورکار قرار گیرد
وی تاکید کرد: امروز بالاترین سرمایه، اعتماد مردم به نیروی انتظامی است و این اعتماد براساس عملکرد مناسب نیروی انتظامی به وجود آمده است.
:
به گفته اشتری ، باید تقدم پیشگیری اجتماعی در اقدامات پلیس در دستور کار قرار گیرد و این توان را داشته باشیم که قبل از اینکه اقدامات ما به صورت اقدامات پلیسی انجام شود با اقدامات پیشگیرانه موضوعات را به صورت اجتماعی حل کنیم. بی‌تردید نباید یک موضوع اجتماعی تبدیل به یک موضوع امنیتی شود و این هنر در نیروی انتظامی و به ویژه معاونت اجتماعی وجود دارد.
:
اشتری با تاکید بر سرمایه گسترده نیروی انسانی مجرب در مجموعه نیروی انتظامی گفت: پلیس در نظام اسلامی حافظ امنیت و آرامش شهروندان است. قطعا نیروی انتظامی حفاظت از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را برعهده دارد و هرچه برای امنیت و آسایش مردم گام‌های موثری برداریم رضایت مردم را در پی خواهد داشت.
:
وی تاکید کرد: در مجموعه اقدامات نیروی انتظامی برای سال 94 تامین آرامش امنیت شهروندان بیش از گذشته دردستور کار قرار می‌گیرد و به حمدالله امروز نیز جمهوری اسلامی ایران در امنیت خوبی قرار گرفته. اگر به سایرکشورهای منطقه نگاه کنیم متوجه امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی می‌شویم. برای حفظ این امنیت و اقتدار نیاز به همکاری و همدلی میان همه نهادهای امنیتی، قضایی و انتظامی و دستگاه‌های دولتی هستیم.
:
فرمانده ناجا با اشاره به نامگذاری سال 94 به نام سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی و لزوم ایجاد همکاری نهادهای مختلف برای ایجاد امنیت و آرامش تاکید کرد و افزود: تمام دستگاه‌ها باید هماهنگی منطقی داشته باشند که نتیجه این هماهنگی منطقی افزایش آرامش و امنیت خواهد بود. نیروی انتظامی بخشی از حاکمیت است و قطعا نماد اقتدار حاکمیت محسوب می‌شود. اقتداری که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید همراه رفعت باشد.
:
وی تاکید کرد: امروز نیروی انتظامی افتخار دارد در مقابل قانون‌گریزان و کسانی که خلاف جهت آرامش مردم حرکت می‌کند قاطعانه مقابله می‌کند و پناهگاه آسیب‌دیدگان است. باید به سمتی حرکت کنیم که این موضوع روز به روز گسترش پیدا کند. معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز باید در بحث فرهنگ‌سازی سازمانی و ارتقای رفتار سازمانی نقش موثر خود را ایفا کند و تمام تلاش خود را به کار گیرد تا فرهنگسازی سازمانی در ارتقای رفتار سازمانی محقق شود.
:
اشتری با بیان اینکه هدف نیروی انتظامی حل مشکلات و تامین نیازمندی‌های مردم است، گفت: در راستای ارتقای خدمات انتظامی به شهروندان دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌های سراسر کشور به وجود آمده که امروز حدود بیش از 600 دایره مددکاری اجتماعی و مشاوره در سراسر کشور فعالیت می‌کند. این داویر توانسته‌اند بیش از 70 درصد مشکلات شهروندان را در همان کلانتری‌ها حل کنند و این کار موجب شده بسیاری از پرونده‌ها از دایره قضایی و انتظامی کشور خارج شود. بی‌شک این کار بزرگی است که امروز باید در جهت تحقق هدف اجرای اقدامات بازدارنده و اثربخش به آن توجه ویژه‌ای شود.
:
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: امیدواریم در سال 94 با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با انجام اقدامات کارشناسانه بتوانیم تعداد این داویر را افزایش دهیم.
:
وی پایش و نظرسنجی درباره رضایتمندی مردم از اقدامات ناجا را یکی دیگر از اولویت‌های نیروی انتظامی خواند و افزود: در راستای اجرای پایش و نظرسنجی عملکرد ناجا ، معاونت اجتماعی باید به صورت مستمر با انجام نظرسنجی‌ها عملکرد کارکنان ناجا را بررسی کند تا نقاط ضعف و قوت شناسایی و در اجرای اقدامات بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

اشتری :تاکید کرد: این نظرسنجی‌ها ارتباط میان مردم و نیروی انتظامی را افزایش می‌دهد به طوری که امروز نیز شاهد ارتباط گسترده شهروندان با 197 هستیم. باید در سال 94 همتی داشته باشیم تا این ارتباط بیش از پیش افزایش یابد.
:
فرمانده ناجا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی گفت: فرمایشات معظم‌له برای ما به عنوان تبیین اهداف نیروی انتظامی قلمداد می‌شود به طوری که در بحث طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی اقتدار و رفعت و بحث جاده‌ها، فرمایشاتی را داشتند که مبنای کار ما برای اقدامات آینده قرار می‌گیرد. بی‌تردید فرمایشات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های ایشان همان مطالبات و دغدغه‌های مردم است و با برطرف شدن این مطالبات آرامش مردم نیز افزایش پیدا می‌کند.
:
وی ادامه داد: برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری کارگروه ویژه‌ای با حضور معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم در حوزه اجتماعی فرمایشات ایشان را عملی کنیم.
:
اشتری درخصوص ارتباط با رسانه ملی و اصحاب رسانه نیز گفت: ارتباط با اصحاب رسانه، جزو اولویت‌های معاونت اجتماعی بوده و در آینده نیز باید جزو اولویت‌های این معاونت قرار گیرد. یک ارتباط هدفمند و تاثیرگذار باید میان معاونت اجتماعی و اصحاب رسانه به وجود بیاید و در این زمینه اقدامات لازم نیز انجام شده است.
:
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، برگزاری مراسمات این هفته است. باید یک آسیب‌شناسی دقیق و علمی در قالب یک کارگاهی انجام شود و در راستای ارتباط بیشتر با مردم و نخبگان برای سال جاری برنامه‌ریزی شود.
:
وی تاکید کرد: آسیب‌شناسی داخلی در نیروی انتظامی در سطح تمام استان‌ها باید مدنظر قرار گیرد و تمامی خدماتی که در نیروی انتظامی از حفاظت مرزها تا برخورد با مجرمان در شهرها صورت می‌گیرد، به صورت کارشناسانه و عالمانه در هفته نیروی انتظامی به مردم منعکس شود. باید انعکاس این اقدامات باورپذیر و با واقعیت منطبق باشد.
:
اشتری تاکید کرد: باید در این هفته عملکرد نیروی انتظامی به مردم و نخبگان ارائه شود و نظرات مردم اخذ شود. مردم به پلیس علاقه دارند و در تمام ماموریت‌ها این علاقه را مشاهده می‌کنیم. البته در جای خود شهروندان نقدهایی نیز دارند که براساس همین علاقه نقدها و نظرات خود را به دست ما می‌رسانند.
:
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: در تهیه فیلم‌ها و مستندها باید واقعیت به مردم ارائه شود. در حقیقت در فیلم‌ها و مستندها باید مردم چیزی را مشاهده کنند که در سطح خیابان وجود دارد و این دو با هم منطبق باشد. باید در این هفته رشادت‌ها و زندگینامه شهیدان نیروی انتظامی کشور به خوبی به مردم منعکس شود.
:
وی درخصوص مصاحبه‌های انجام شده توسط فرماندهان و مدیران گفت: باید به کسانی که مسوولیت مصاحبه را برعهده دارند آموزش بدهیم، البته این فرماندهان به دلیل ارتباط گسترده با رسانه‌ها و مردم، تبحر مناسبی پیدا کرده اند ولی این آموزش‌ها باید توسط معاونت اجتماعی انجام شود.
:
اشتری بر لزوم آگاه‌سازی مناسب تاکید کرد و گفت: اگر امروز بتوانیم از طریق فرماندهان و معاونان آگاه‌سازی در سطح عمومی را افزایش دهیم، می‌توانیم از بسیاری از جرایم جلوگیری کنیم. یکی از اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی همین آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع است.
:
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: باید این آگاه‌سازی را از طریق مصاحبه و ساخت فیلم و مستند افزایش دهیم. اگر امروز معضلی با موضوع معتادان و سرقت به عنوان یکی از موضوعات مهم در کشور وجود دارد، می‌توانیم با آگاه‌سازی مردم از بروز بخش زیادی از این معضلات جلوگیری کنیم. بی‌تردید این در توان نیروی انتظامی هست ولی باید یک برنامه‌ریزی دقیق درخصوص آن صورت گیرد. باید در فضای حقیقی و مجازی و با توجه به شرایط و موقعیت هر استان اقدامات لازم انجام شود.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین