امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۲ Friday, 19 April 2024

قالیباف:حضور دیوان محاسبات در شهرداری ها ضرورتی ندارد

قالیباف:حضور دیوان محاسبات در شهرداری ها ضرورتی ندارد

قالیباف ادامه داد: شورای شهر سازمان مشخصی را در جهت حسابرسی شهرداری ها معین می کند و کارها به طور مناسب انجام می گردد. بنابراین ضرورتی برای حضور دیوان محاسبات و نظارت آنها در شهرداری ها وجود ندارد.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، شهردار تهران گفت: حضور و فعالیت دیوان محاسبات در شهرداری ها ضرورت و سازوکار مناسب ندارد.
:
به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف ظهر پنجشنبه  در پایان اجلاس شهرداران و روسای شوراهای شهر کشور در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بر اساس مقررات شفاف سازی، کنترل و نظارت در خصوص مباحث مالی شهرداری ها بر عهده شورای شهر است.
:
قالیباف ادامه داد: شورای شهر سازمان مشخصی را در جهت حسابرسی شهرداری ها معین می کند و کارها به طور مناسب انجام می گردد. بنابراین ضرورتی برای حضور دیوان محاسبات و نظارت آنها در شهرداری ها وجود ندارد.
:
شهردار تهران ادامه داد: البته در حال حاضر اعتباراتی که از بخش دولتی به شهرداریها اختصاص داده می شود نظارت دیوان محاسبات را دارد اما حضور دائم دیوان محاسبات و نظارت بر کل عملکرد شهرداریها دلیلی ندارد.
:
وی یادآور شد: راهکاری برای حضور ونظارت دائم دیوان محاسبات در شهرداری وجود ندارد و به طور حتم  طی جلسه ای که هفته آینده خواهیم داشت آنان نیز متقاعد می شوند.
:
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: در سیاست های کلان برنامه ششم توسعه که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده سیاست های مناسبی در جهت رفع مشکلات مدیریت شهری گنجانده شده است که طور حتم باعث پیشرفت و توسعه می شود.
:
وی ادامه داد: رفع مشکلات مدیریت شهری باعث رسیدن به موفقیت و توسعه شهر می شود.
:
چمران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفع مباحث مربوط به انتخاب شهردار از جانب مردم گفت: این پیشنهاد با مخالفت نماینده های مجلس همراه شد از دستور کار خارج گردیده است. چرا که راهکار مناسب  برای انتخاب شهرداری از طریق شورای شهر وجود دارد.
:
رئیس شورای شهر تهران در خصوص مباحث مربوط به استخدام در شهرداری ها نیز گفت:  شهرداری سازمان و ارگان دولتی نیست بنابراین مباحث مربوط به استخدام نیز با سازمانهای دولتی متفاوت است.
:
چمران تاکید کرد: شهرداری ها مستقل هستند و عملکرد آنان نیز متناسب با وضعیت موجود خودشان است و شهردار به عنوان مدیریت شهرداری ناظر بر عملکرد مجموعه است.
./.

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. به من بود تمام شهرداریهای بعد از انقلاب را محاکمه و یا زندانی می کردم!! یک خیابان و کوچه ای در شهر بزرگی چون تهران پیدا نمی شود که عمارتهای جدیدش ده ها متر آسمان را نتراشد، حداقل دو متر به حریم خیابانها و کوچه ها از طبقه دوم تعرض نکند، به ازای اینهمه تعرض به حیات و ممات انسانی و آبروی شهر اسلامی یک متر این غولهای بتونی عقب نشینی بکنند. در یک کوچه تنگ و باریک همزمان یک مالک مجوز 7 طبقه دارد! مالک بغلی 8 طبقه! و هرچه به عقب بر می گردیم نماد مالکیت قانون است. حریم کوچه و خیابان است. حریم حفظ سلامت انسان است. حریم فردای روزهای بحرانی است! حریم روزهای شکوفائی است! دو ساختمان با هم هم عرض و هم ارتفاع نیستند! کوه ها را فروخته اند، دشت ها را فروخته اند، دره ها را فروختند، یک درخت از تعرض نابکاران در امان نیست! شما بودید با این فرمانداران، شهرداران و استانداران چه می کردید؟ اگر می گوئید این عواقب مدرنیته است می پرسم این ساخته و پرداخته مدرنیته غرب چرا برای شهرهای خود ایشان اینقدر وحشی نبود؟ بیشتر ترافیک های شهری بخاطر اینست که برای خودروها راه های خروجی مناسب باقی نگذاشتند. اکثر خروجی ها پس از رسیدن به سر چهارراه ها میسر می شود! قبل از چهار راه ها هم الی ماشاالله مغازه های تغذیه و اشربه و مشربه و مشغله. این به اصطلاح تکامل پس رفتی را در علم بیولوژی می گویند تکامل کاهشی یا انحطاطی(degenerative or reductive evolution). یعنی سلول هرچه دارد به مرور از دست می دهد و تبدیل به موجودی می شود که موجودیت دارد اما تمامیت و اقتدار سلولی را ندارد. و بناچار مجبور می شود دیواره سلولی خود را از دست بدهد(مثل شهرهای بی در و پیکر ما)، هسته سلول به یک پنجم کاهش یابد(مثل فضای سبز داخل کوچه ها و خیابانها)، وسیله تحرک خود را از دست بدهد! و این موجود بدساخته برای اینکه بتواند به بقای خود ادامه بدهد و خود را به میزبان خود برساند آویزان حشرات ناقلی می شود (بانک ها و ارتزاق از طریق سودهای بانکی) که هم بال دارند و هم وبال! خدائی هم حمال حطب هستند(برای معلولیت های فکری و ذهنی و اخلاقی خیلی از سکنه های مالباخته و جانباخته شهری). کیست در این بین، نابسامانیهای نرسیده به پایانی شهر دچار طعمه حریق و گرگ را نبیند و اوج فاجعه را درنیابد و به مسببین آن نفرین نفرستد.

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین