امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸ Thursday, 18 April 2024

لاریجانی: سپاه از پایه‌ها و دستاوردهای انقلاب صیانت می‌کند

لاریجانی: سپاه از پایه‌ها و دستاوردهای انقلاب صیانت می‌کند

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سپاه شجره طیبه انقلاب و امین نظام است و از دستاوردهای انقلاب صیانت می‌کند.

 

به گزارش  سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،  علی لاریجانی صبح امروز در جمع فرماندهان عقیدتی سیاسی سپاه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: اگر در آثار شهید مطهری تامل کنید می‌بینید که در شاخه‌ها فکری اسلامی آثار بسیار ارزشمندی دارند به ویژه در حوزه حقوق زنان اسلام و مقتضیات زمان، مسائل اقتصادی، دفاع، نهضت‌های اسلامی و بیداری اسلامی آثار متنوع و گرانقدری تدوین شده است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران امین نظام است و قدرت اصلی و توانمندی اصلی برای پیشبرد اهداف نظام بر عهده سپاه پاسداران است.

 

لاریجانی با بیان اینکه شهید مطهری یکی از پایه‌گذاران تفکر نوین در جمهوری اسلامی ایران و برای شکل دادن چارچوب نظام بوده است، به بیانات رهبری در خصوص اینکه توسعه اقتصادی بدون توسعه فرهنگی ممکن نیست اشاره کرد و افزود: این سخن رهبری بسیار حرف مهمی است که گاه مورد غفلت واقع شده است. رهبری بر این نکته تاکید دارند که اگر توسعه مبتنی بر مکتب انجام شود، بدون توسعه فرهنگی امکان‌پذیر نیست و این حرف حقی است.

 

رییس قوه مقننه تاکید کرد: اگر جامعه ما بخواهد رشد متوازنی از نظر اقتصادی داشته باشد، عدالت را محقق کند و ارزش‌های اجتماعی در آن تحقق یابد، بدون درک مشترک از این مسائل امکان‌پذیر نیست البته این تنها به حوزه اقتصاد ارتباط ندارد بلکه حوزه سیاست را نیز شامل می‌شود و اگر سیاست بخواهد در جامعه رشد یابد بدون رشد فرهنگی امکان‌پذیر نیست.

لاریجانی گفت: باید در نظر داشته باشیم رشد دفاعی در کشور بدون سهم فرهنگی امکان‌پذیر نیست در حوزه اجتماعی نیز همینطور است. در این حوزه نیز موضوعات زیادی وجود دارد که بدون رشد فرهنگی امکان‌پذیر نیست.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آثار شهید مطهری بر روی استقلال فرهنگی تاکید شده است، اظهار کرد: استقلال فرهنگی حکایت از موضوعی دارد که ما صاحب یک مکتب هستیم و این مکتب همه جانبه است البته ممکن است در بعضی امور تئوری‌پردازی‌هایمان کامل نباشد اما باید با روش درست به این موضوع تقرب یابیم.

 

لاریجانی تاکید کرد: در اسلام روش مهم است به عنوان مثال همین گروه فرقان جریان افراطی بی‌منطقی بود که به سراغ شهادت رفتند و برخی از برگزیدگان کشور در ابتدای انقلاب را به شهادت رساندند که یکی از آنها شهید مطهری بود.

 

لاریجانی به نگاه متفاوت شهید مطهری در برداشت از لیبرالیسم نیز اشاره کرد و گفت: حرف واقعی مطهری همین است که مردم باید بدانند اگر شغلی هم دارند، صاحب مکتبی هستند که فراگیر است یا اگر فردی در حوزه سیاست کار کند باید مکتب را بشناسد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضا گفته می شود اگر در کشوری دموکراتیک هستیم این نمی‌تواند با رشد اسلامیت سازگار باشد و این دو با هم امکان‌پذیر نیست و ما اگر جمهوریت را بپذیریم باید براساس یک تئوری رشد یافته باشد. در واقع تئوری جمهوریت در کشور ما براساس عدالت شکل گرفته است و تحقق عدالت بدون جمهوریت امکان‌پذیر نیست.

 

رییس قوه مقننه به مقوله تربیت از دیدگاه شهید مطهری نیز اشاره کرد و گفت: در همه بخش‌ها باید یک نظام تربیتی داشت باشیم. تربیت یعنی هم فهم و هم بینش. برای اینکه عادات ناصحیح کنار روند حتی در آموزش و پرورش نیز باید نظام تربیتی داشته باشیم. در حوزه سیاست نیز باید نظام تربیتی- سیاسی داشته باشیم و در سایر حوزه‌ها هم همینطور.

 

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سپاه شجره طیبه انقلاب است و از پایه‌ها و دستاوردهای انقلاب صیانت می‌کند، اظهار کرد: در سپاه چون هدف، هدف بزرگی است نظام تربیتی عمیق‌تری نیاز دارد که بتواند به درستی از انقلاب و دستاوردهای آن صیانت کند.

 

وی به مقوله جهاد نیز اشاره کرد و افزود: این نکته همانطور که شهید مطهری نیز می‌گوید در مسائل تربیتی رشد عقلی،عبادت‌، کار و … مهم است اما در جایی هم اشاره می‌کنند جهاد در نظام تربیتی از اهمیت بالایی برخوردار است و با آن دستگاه فرهنگی کامل می‌شود.

 

لاریجانی افزود: برای رسیدن به وصیت واقعی در یک مرحله‌ای باید سهم درستی از جهاد نیز داشته باشد علاقه به جهاد یک رشد یافتگی را در انسان به وجود می‌آورد و نه تنها در اراده انسان بلکه بینش انسان را نیز متاثر می‌کند.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین