امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵ Friday, 19 April 2024

لاریجانی: ملت ایران اهمیتی برای حرف های بی حساب آمریکا قائل نیست

لاریجانی: ملت ایران اهمیتی برای حرف های بی حساب آمریکا قائل نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی با کمال وقاحت حرف از روی میز بودن گزینه نظامی می‌زنند، گفت: آمریکا نه جرات آن را دارد به ایران تجاوز کند و نه ملت ایران اهمیتی برای این حرف های بی حساب قائل است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبر بینانیوز به نقل از ایسنا ، علی لاریجانی امروز(سه شنبه) در یکصدو بیست و نهمین مجمع اتحادیه بین المجالس با ابراز خرسندی از اینکه خلع سلاح هسته ای و نقش پارلمان ها در این امر موضوع کنفرانس قرار گرفته است، گفت: بسیار مسرورم که موضوع کنفرانس خلع سلاح هسته ای و نقش پارلمان ها در این امر مهم انتخاب شده است.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک ارزیابی کلان از امنیت جهانی می توان عوامل اصلی ناامنی جهانی را دریافت در عین حال در تشریح این عوامل گفت: نخستین دلیل سلاح‌های کشتار جمعی به خصوص سلاح‌های هسته‌ای در همین مقدار انباشت فعلی است که ظرفیت نابودی چندباره کره زمین را دارد.

 

وی در تشریح دومین عامل، ادامه داد: تروریسم و افراطی‌گری و جنگ های فرقه‌ای و دینی که در دهه اخیر رشد قابل توجهی داشته، چه از جنس دولتی آن که عمدتا رژیم صهیونیستی مدال آن را بر سینه دارد و در چند سال اخیر 5 نفر از دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرده‌اند و چه نوع غیر دولتی آن که باید گفت متاسفانه، برخی قدرتهای بزرگ و منطقه ای به تصور استفاده تاکتیکی از آنها به نحوی از آنان پشتیبانی نمودند. نمونه اخیر آن در ماجرای سوریه است که بی حساب سلاح و سایر امکانات مادی در اختیار تروریست ها قرار داده اند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم گفت: شاید تلقی آنان این است که بعد از بهره جستن از اقدامات آنان، به حسابشان می‌رسند و این یک اشتباه بزرگ است، تروریست ها وقتی گسترش یافتند و تجربه پیدا کردند به سادگی نمی توان آنان را سرکوب نمود، کما اینکه ناتو در افغانستان بعد از 10 سال توفیقی نیافت، لذا برخورد تاکتیکی با تروریسم یک اشتباه استراتژیک امنیتی است.

 

لاریجانی تاکید کرد: افزایش روحیه جنگ طلبی و تهدید نظامی که علی رغم آثار مخرب جنگ جهانی و تمهید نهادهای بین المللی در این زمینه، نظیر سازمان ملل و شورای امنیت، تعداد جنگ ها سیر صعودی داشته، نظیر جنگ عراق در زمان صدام علیه ایران که از پشتیبانی بسیاری از کشورهای قدرتمند برخوردار بود.

 

وی گفت: اشغال افغانستان، اشغال عراق، جنگ سی و سه روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان، جنگ بیست ودو روزه و جنگ 8 روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم در غزه و در هفته های اخیر سخن از جنگ علیه سوریه می زنند.

 

وی تصریح کرد: در مورد تهدید نظامی که وضع وخیم تر است، با کمال وقاحت مرتبا تکرار می کنند که گزینه نظامی روی میز است، گرچه نه آمریکا جرات آن را دارد به ایران تجاوز کند و نه ملت ایران اهمیتی برای این حرفهای بی حساب قائل است لیکن کسانی که زبان تهدید را به کار می برند قصد ایجاد نا امنی روانی را دارند. گاه از همین روحیه جنگ طلبی علیه کشورها که در چند سال اخیر به دنبال ایجاد دموکراسی در کشور خود بوده اند، استفاده کرده اند و به روشهای مختلف مانع تراشی برای آنان می کنند، چراکه نتیجه خواست دموکراتیک مردم آن کشور را مطابق منافع خود نیافته اند.

 

لاریجانی یادآور شد: رواج تفکر استانداردهای دوگانه و گاه استفاده ابزاری از نهادهای بین المللی به حدی است که عملا مانع استقلال سیاسی کشورها شده است، من بارها از رئیس سابق سازمان بین المللی انرژی اتمی ( آقای البرادعی) در جلسات خصوصی این سخن را شنیده ام که شما مسئله هسته ای خود را با آمریکا حل کنید! خب اگر وضع اینگونه است این سازمان برای چه تشکیل شده؟ و یا دلسوزی های اخیر برای مردم سوریه با تبلیغ دموکراسی خواهی! چرا در مورد مردم فلسطین که چندین دهه گرفتار رژیمی شده اند که صاحبان اصلی این سرزمین را ترور و قتل عام می کند و از خانه ها اخراج می نماید، چنین نگرانی ندارید بلکه در تقویت این رژیم صهیونیستی تلاش می کنید.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از 65 سال از زمان استفاده از اولین بمب های هسته ای در هیروشیما و ناکازاکی سپری شده اما همچنان مشاهده می کنیم هزاران کلاهک هسته ای در زرادخانه کشورهای دارنده، نوسازی می شود و گاه با ارتقای فناوری از انواع رقیق شده آن در جنگ های اخیر استفاده کرده اند، این درحالی است که در ماده ششم ” ان پی تی” تعهدات کشورهای دارنده سلاح هسته ای آمده است و در کنفرانس بازنگری و تمدید ” ان پی تی” در سال 1995 مجددا مطرح شد و رای مشورتی دیوان بین المللی دادگستری در سال 1996 و گامهای عملی سیزده گانه جهت اجرای بند ششم معاهده ” ان پی تی” مصوب کنفرانس بازنگری ” ان پی تی” در سال 2000 به روشنی بیان شده است.

 

وی ادامه داد: اما همه این تلاشها حاصلی در عمل نداشته ، بلکه فقط به جهانیان نشان داده که این مسیر یک بن بست واقعی است و سخن گفتن درباره آن گرچه زیاد است اما به تعبیر دکتر هری فرانک فورت فیلسوف معاصر در کتاب خود تحت عنوان ” حرف مفت” از این سنخ حرفهایی است که در دنیای مدرن متداول است و نه خاصیتی برای دنیای مردم دارد و نه آخرت آنان.

 

لاریحانی گفت: کسی تردید ندارد که رژیم صهیونیستی صدها کلاهک هسته ای در اختیار دارد اما کشورهای قدرتمند با علم به این امر، از آن حمایت می کنند، لیکن در مورد احتمال استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی این همه غوغا و جنگ طلبی به راه انداختند و حالا بر اساس اطلاعاتی که وزیر خارجه روسیه، اخیرا اعلام کرد، معلوم شد تروریست ها در سوریه دارای سلاح شیمیایی هستند و حتی آنرا به داخل عراق برده اند، حالا با این مساله چه می کنید؟

 

وی افزود: آیا تروریست ها را می توانید مثل دولت سوریه متقاعد کنید که سلاح شیمیایی را معدوم کنند و آیا نباید معلوم شود چه کسانی سلاح شیمیایی به تروریست ها داده اند؟ ظاهرا این امور مثل کمک های سلاح کشتار جمعی به صدام که ضد ایران در جنگ به کار برد، در زد و بندهای بین المللی مدفون می شود.

 

رئیس مجلس شو رای اسلامی گفت: واقع قضیه این است که این چهار عامل نا امنی در جهان امروز به هم پیوسته اند و ریشه آن در بی اعتقادی قدرتها به حل آنست و گاه به عنوان حفظ منافع خود آن را تو جیه می کنند. ملاحظه می کنید، دولت هایی که رژیم صهیونیستی را در توسعه مخفیانه و ذخیره غیر قانونی سلاح های هسته ای یاری می نمایند، فعالانه در تحریم ایران که صراحتا اعلام کرده سلاح هسته ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فتوا صادر کردند در تحریم سلاح کشتار جمعی و تمام مراکز هسته ای ایران تحت پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد مشارکت می کنند، چرا؟ چون ایران جزو اقمار این قدرت ها قرار ندارد. چون ملت ایران پس از انقلاب اسلامی که یک دیکتاتور وابسته را اخراج نمود، نظام دموکراتیک مستقل ایجاد کرد که به تعبیر امام خمینی قدس سره، سیاست خارجی خود را، نه شرقی و نه غربی قرار داد.

 

نماینده مردم قم در مجلس نهم، یادآور شد: البته ایرانیان ملت صبوری هستند و با استقامت از این معرکه عبور می کنند اما این نوع برخوردها و تحریم ها بدعتی خطرناک است و بی خاصیت بودن نظامات بین الملل را نشان می دهد.

 

لاریجانی گفت: این مجمع پارلمان های جهانی است، در اکثر کشورها پارلمان ها از قدرت برخوردارند اگر در این زمینه گامی برای این مجمع متصور باشد، این است که تصمیم بگیریم اگر تا به حال تصویب نکرده اند در پارلمان های کشورهای خود قانون منع تولید و نگهداری سلاح های کشتار جمعی را به تصویب برسانیم و الزام کنیم معاهده ان پی تی را دولت ها بپذیرند و اگر دارای سلاح هسته ای هستند مطابق معاهده ان پی تی در جهت تحقق ماده 6 آن، ظرف مدت معینی با کمک IAEA آن ها را معدوم کنند. البته من بعید می دانم از این معجرات در عصر حاضر رخ دهد ولی اگر پارلمان ها موفق شوند، کاری تاریخی و ماندگار برای امنیت جهانی صورت داده اند. حداقل جلوی تولید سلاح های خطرناک جدیدی که اخیرا مطرح است که برخی قدرت ها کشف نموده را بگیرند.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین