امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۸ Friday, 19 April 2024

نوبخت: دولت با افزایش قیمت خودرو موافق نیست

نوبخت: دولت با افزایش قیمت خودرو موافق نیست

سخنگوی دولت برخی اخبار مبنی بر افزایش دوباره قیمت گاز طبیعی را بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تکذیب کرد.

 

دولت در جهت مهار تورم تلاش می‌کند

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در جواب سوالی مبنی بر افزایش دوباره قیمت گاز طبیعی پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت هیچ کالایی ندارد؛ چرا که ما در جهت مهار تورم تلاش می‌کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به گزارش رسمی مرکز آمار ایران، گفت: نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اردیبهشت سال جاری 28/4 درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه 17/2 درصد و نرخ تورم ماهانه اردیبهشت ماه 0/7 درصد اعلام شده است.

 

نوبخت افزود: علیرغم اینکه در اردیبهشت ماه مرحله دوم فاز هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کردیم، اما با توجه به مجموعه سیاست‌های پولی و مالی دولت، روند 9 ماه قبل در مورد تورم ادامه پیدا کرد که در طول این مدت شاهد کاهش نرخ تورم بیش از 12 واحد درصد بودیم و این کار در اردیبهشت ماه هم ادامه داشت و در مجموع قیمت کالاها رشد کمتری داشته است.

 

سخنگوی دولت تاکید کرد: تقلیل نرخ تورم به معنی تقلیل قیمت‌ها نیست، بلکه رشد افزایش قیمت‌ها کمتر شده است.

 

وی افزود: امیدواریم نرخ تورم سال 93 بر اساس پیش‌بینی‌ها به زیر 25 درصد تحقق یابد و حتی در سال 93 شاهد تورم زیر 20 درصد باشیم.

 

به گفته نوبخت در جلسه امروز هیات دولت همچنین بانک مرکزی موظف شد سریعا نسبت به رفع موانع اعطای وام‌های ازدواج اقدام کند.

 

وی افزود: با توجه به بیانات رهبری مبنی بر سیاست‌های افزایش جمعیت، همه نهادها در جهت تسهیل ازدواج باید اقدامات لازم را انجام دهند.

 

نوبخت همچنین به مصوبات امروز هیات دولت در مورد رفع مشکلات پیش خرید ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه اجرایی تفصیلی در این رابطه وجود نداشت و امروز در هیات وزیران آیین‌نامه‌ای مبنی بر حمایت از کسانی که واحد ساختمانی پیش خرید می‌کنند به تصویب رسید.

 

سخنگوی دولت همچنین به طرح ارزیابی محیط زیست در جلسه امروز هیات دولت اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیت‌های صنعتی و معدنی و شوق و انگیزه ایجاد شده برای تکمیل طرح‌ها که منجر به آلوده کردن محیط زیست می‌شود در جلسه امروز نیز این مساله مورد بررسی قرار گرفت.

 

دولت با افزایش قیمت خودرو موافق نیست

نوبخت در ادامه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت قیمت خودرو و این‌که اظهارات اخیر وزیر صنعت در این ارتباط با صحبت‌های سخنگوی دولت مغایرت داشته است، گفت: اگر به اظهارات وزیر صنعت و معدن و تجارت توجه شود، مغایرتی بین گفته‌های ایشان و نظر بنده وجود ندارد.

 

وی با تاکید بر این‌که قیمت خودرو را شورای رقابت کنترل می‌کند، اضافه کرد: دولت با افزایش قیمت خودرو موافق نیست و این موضع را سخنگوی دولت رسما اعلام کرده است، حتی در این رابطه برای کمک به صنعت خودرو، ارز مبادله‌ای را به خودروسازان تخصیص داده است و دولت انتظار دارد به جای آنکه روز به روز به بحث افزایش قیمت خودرو توجه شود، موضوع کیفیت خودرو مورد توجه قرار گیرد.

 

نوبخت با بیان این‌که دولت هر کمکی که بتواند به صنایع داخلی به ویژه صنعت خودرو خواهد داشت، تصریح کرد: تلاش دولت این است که قیمت محصولات به صورت واقع‌بینانه تعیین شود و دولت در همین راستا نسبت به تامین ارز خودروسازان با قیمت مبادله‌ای 2650 تومان اقدام کرده است.

 

سخنگوی دولت در جواب سوالی در مورد اقدامات دولت با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تعیین سبد کالا برای کارمندان در این ماه گفت: از ماه‌های اول سال و حتی قبل‌تر از آن در صورت تامین کالاهای اساسی اقدامات لازم انجام شده است و ذخایرمان در سیلوها را به اندازه کافی افزایش داده‌ایم تا در ماه رمضان مردم دچار مشکل نباشند. همچنین در مورد سبد کالا و اینکه هر دستگاهی متناسب با اعتباراتش در جهت رفاه کارکنان خود اقدام کند، مورد استقبال ماست و در کنار آن نیز علاوه بر پرداخت یارانه نقدی، پرداخت یارانه غیر نقدی را نیز در دستور کار داریم و شاید در جلسه آینده آیین‌نامه اجرایی نحوه توزیع یارانه غیرنقدی به تصویب برسد تا این اقدام بدون کاستی‌های مرحله اول اجرایی شود.

 

وی همچنین در جواب سوالی در مورد تحول نظام سلامت گفت: از روستاییان عزیزمان و آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در صورت مراجعه به بیمارستان این طرح در موردشان اجرایی می‌شود و در حال حاضر از منابع ناشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بالغ بر چهار هزار و 800 تومان برای این کار استفاده می‌شود، پس اگر کسی از روستاییان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به بیمارستان مراجعه کند و بیشتر از 5 درصد هزینه‌های درمان و یا برای افراد عادی بیشتر از 10 درصد هزینه‌های درمان از آنها دریافت شود، به مراجع اطلاع دهند.

 

نوبخت در جواب سوال دیگری در مورد اقدامات دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تصریح کرد: بعد از این‌که نقشه راه اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری تهیه شد، از همه دستگاه‌ها درخواست شد تا برنامه خود را برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بدهند و در جلسه گذشته برنامه‌های دو دستگاه تصویب شد و بقیه آنها نیز در شورای اقتصادی به تصویب خواهد رسید.

 

وی همچنین در جواب سوالی در مورد دیدار آقای دادکان با معاون اول رییس جمهور و نتیجه دیدار آنها برای تعیین رییس فدراسیون فوتبال توضیح داد: معاون اول رییس جمهور در روز ده‌ها جلسه برقرار می‌کند و اگر در این جلسات موضوعی منجر به تصمیم‌گیری نهایی شده باشد، قطعا اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

زمان سفر رییس جمهور به ترکیه قطعی نشده است

نوبخت همچنین در مورد سفر رییس جمهور به ترکیه نیز گفت: برای انجام سفرهای دوجانبه از کشورهای مختلف درخواست‌هایی مطرح می‌شود و در صورتی که انجام این سفرها و برنامه‌ریزی برای آن قطعی شود، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

 

رسانه‌ها به صرف استماع یک خبر، حیثیت یک فرد را زیر سوال نبرند

سخنگوی دولت در جواب سوالی در مورد ابقای یکی از معاونان نوبخت در سمت خود که پرونده سه هزار میلیاردی دستگیر شده بود، گفت: از اصحاب رسانه خواهش می‌کنم به عنوان هیات منصفه به من مشاوره دهید که آنچه در این رابطه اتفاق افتاده است، تا چه اندازه غیراخلاقی است.

 

وی اضافه کرد: در اینکه یک اتفاق می‌افتد و آن اتفاق از نظر قانون تخلف محسوب می‌شود، طبیعی است که دستگاه‌های نظارتی قوه قضاییه موظف به تحقیق و پیگیری هستند. پس در پرونده موسوم به سه هزار میلیاردی نیز این اتفاق می‌افتد و باید از قوه قضاییه تقدیر کرد و با سرعت عمل و اخلاق و شجاعانه پرونده‌ها را مورد بررسی قرار داده است و بررسی‌های لازم را در مورد تمامی افرادی که مورد سوءظن بوده‌اند، انجام داده است که یکی از این افراد در بانک مرکزی بوده و بررسی‌های لازم در مورد او نیز انجام شده است.

 

نوبخت توضیح داد: اینکه در پایان انجام بررسی‌های لازم براساس نظر نهادهای نظارتی هر سه قوه یک شخص که در موضوعی مورد اتهام قرار گرفته بود، بی‌گناه اعلام شود و فردی دارای سابقه کارشناسی و توانایی برای خدمت به مردم باشد، از سوی دستگاه مورد نظر کنار گذاشته شود، کار درستی نیست و من از آن رسانه گله‌مندم که بدون تحقیق کافی، عکس ایشان را در کنار مه‌آفرید منتشر کرده است و البته تشکر می‌کنم که بعد از متوجه شدن، سریع خبر را از سوی سایت خود حذف کرد اما رسانه‌های دیگر این خبر را همچنان در خروجی خود داشتند.

 

سخنگوی دولت تاکید کرد: به صرف استماع یک خبر، رسانه‌ها نباید حیثیت یک فرد را زیر سوال ببرند.

 

نوبخت همچنین در مورد اقدامات دولت در زمینه پرونده 650 میلیون یورویی و اینکه آقای توکلی این موضوع را به صحن کشانده و به قوه قضاییه شکایت کرده است گفت: قطعا از این مساله استقبال می‌کنیم، چراکه به جای آنکه یک نفر یکطرفه نظر خود را مطرح کند، فرصتی برای دستگاه‌های اجرایی پیش می‌آید تا توضیحات خود را بدهند، البته وزیر صنعت موظف شده بود اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام دهد که این اتفاق هم افتاده است و من خودم در جلسه‌ای خطاب به این نماینده مجلس گفته بودم اگر واقعا علی‌رغم تمام توضیحات همچنان در این مساله ابهام دارند، تعلل نکنند و به قوه قضاییه شکایت کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که در دولت هیچ رانتی به کسی داده نشده است، تصریح کرد: البته باید بگویم اینکه گفته می‌شود رانت 650 میلیون یورویی اتفاق افتاده است، درست نیست، چون کل اجناسی که آورده شده است و فروخته شده است، 650 میلیون یورو است، پس نمی‌تواند از آن 650 میلیون رانت و سود به دست آمده باشد.

 

ارایه گزارش در باره عملکرد دولت در 24 خرداد امر مثبتی است

نوبخت همچنین در جواب سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود قرار است در روز 24 خرداد در استان‌های مختلف جشنی با هدف سیاسی به مناسبت پیروزی آقای روحانی در انتخابات سال 92 برگزار شود، گفت: فضاسازی پیشاپیش درست نیست، اما تاکید می‌کنم که مردم با رای خود آقای روحانی را انتخاب کردند و اینکه در سالگرد این روز، همه مسوولان اجرایی بتوانند در گردهمایی شرکت کنند و ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته خود داشته باشند، امری مثبت است و حق طبیعی مردم است که می‌تواند در جهت نشاط جامعه نیز مفید باشد.

 

سخنگوی دولت در جواب سوالی در رابطه با اظهارات اخیر آقای روحانی مبنی بر این‌که کسی را به زور شمشیر به جهنم نمی‌برند و صحبت‌های آیت‌الله احمد خاتمی در این رابطه گفت: نظر رییس جمهور شفاف است و همانطور که پیامبر اکرم (ص) که شخصیتی بشیر و نظیر بوده‌اند و کسی را با شمشیر به بهشت دعوت نکرده‌اند و همواره با منطق افراد را به اسلام دعوت کرده‌اند، نظر رییس جمهور هم همین است و در مورد بیان شما از خطیب جمعه تهران نیز باید بگویم که حتما قصدشان به صحبت‌های آقای رییس جمهور نبوده است.

 

نوبخت همچنین در مورد اقدامات معاون اول رییس جمهور در پیگیری مساله اقتصادی و نتایج آن گفت: پرونده‌هایی که لازم بود به قوه قضاییه ارجاع داده شده بود از جمله بحث معوقات بانکی که اطلاعات آن منعکس شده است و ان‌شاءالله این کار به صورت نظارتی، مستمر از سوی دولت و قوه قضاییه پیگیری شود.

 

سخنگوی دولت همچنین در رابطه با شایعاتی مبنی بر کسالت آقای شمخانی و احتمال جابه جایی وی از مسوولیتش گفت: اینها شایعات است و ما برای سلامتی ایشان دعا می‌کنیم البته طبیعی است که هر یک از مسوولان در دوره زمانی کسالتی داشته باشند و بعد از مدتی برطرف شود.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین