امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۷ Wednesday, 24 April 2024

هشدارهای پلیس فرودگاه به زائران: حمل ترشی، ترامادول، زعفران ممنوع

هشدارهای پلیس فرودگاه به زائران: حمل ترشی، ترامادول، زعفران ممنوع

ممنوعیت حمل بیش از حد مجاز زعفران، طلا و ارز، تمهیدات پلیس برای ایام حج تمتع، میزان کشفیات پلیس فرودگاه‌های کشور، نحوه برخورد با بدپوششان در فرودگاه، احتمال انجام پروازهای حج تمتع از فرودگاه امام و … از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در نشست خبری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور بود.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، سرهنگ حسن مهری در این باره گفت: از 26 آذر ماه سال گذشته که پروازهای حج عمره آغاز شد 20 ایستگاه پروازی تحت کنترل پلیس بود و 792 هزار زائر با 20543 پرواز به حج اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه در این ایام هیچ‌یک از زوار به دلیل حمل مواد در پلیس عربستان دستگیر نشدند، گفت: با زائرانی که حتی کمتر از یک گرم مواد مخدر همراه داشتند برخورد غذایی شد.

 

وی با اشاره به ایام برگزاری حج تمتع خاطرنشان کرد: از 14 شهریور ماه پروازهای حج تمتع آغاز می‌شود و زائران باید توجه داشته باشند که حمل ترامادول و متادون، ترشی، مایعات اسیدی، اسباب‌بازی‌های مشابه اسلحه و … ممنوع است.

 

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه حمل زعفران بیش از حد مجاز نیز از موارد ممنوع در پروازها است، گفت: حداکثر میزان مجاز انتقال ارز نیز 5000 دلار است و با انتقال ارز بیش از این مبلغ برخورد خواهد شد.

 

وی درباره مجازات‌هایی که برای حاملان مواد مخدر در فرودگاه‌ها پیش‌بینی شده است، گفت: بر این اساس برای افرادی که اقدام به حمل مواد مخدر در فرودگاه‌ها کنند برای بار اول یک تا پنج سال و برای بار دوم پنج تا 15 سال ممنوع‌الخروجی پیش‌بینی شده است.

 

وی از زائران خواست تا اشیای قیمتی را در بار قرار نداده و به هیچ‌یک از مسافران غریبه برای انتقال بارشان اطمینان نکنند.

 

مهری با بیان اینکه تا الان تصمیم بر این است که پروازهای حج تمتع از فرودگاه امام انجام شود، گفت: به هر حال وظیفه پلیس نظم‌بخشی زائران و همراهانشان و کنترل آنان است و حتی اگر این پروازها در مهرآباد نیز انجام شود ما آمادگی کامل را خواهیم داشت.

 

افزایش 110 درصدی کشف مواد مخدر

مهری از کشف 197 کیلوگرم مواد سنتی و صنعتی در فرودگاه‌های کشور طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 110 درصد افزایش داشته است.

 

وی فرودگاه‌های امام، مشهد، کرمان،‌ بندرعباس و زاهدان را دارای بیشترین کشف مواد مخدر اعلام کرد و گفت: روز گذشته ماموران مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) در انبار ایران ایر موفق به کشف محموله تریاک در جاساز چرخ‌دنده‌های فلزی شدند.

 

وی با بیان اینکه این محموله به وسیله سگ‌های موادیاب و هوشمندی ماموران کشف شد، گفت: در این عملیات 120.5 کیلوگرم تریاک که به شکل حرفه‌ای درون چرخ‌دهنده‌های فلزی جاساز شده بود کشف و ضبط شد.

 

به گفته فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، برای خارج کردن مواد مخدر از این چرخ‌دهنده‌ها از حدود 100 سنگ فلزبر استفاده شده و در هر چرخ دهنده 7 تا 17 کیلوگرم مواد جاساز شده بود.

 

مهری مقصد این مواد را شهر لندن در انگلستان اعلام کرد و گفت: چهار نفر نیز در این رابطه دستگیر شده و برایشان پرونده تشکیل شده است.

 

برخورد انتظامی با بدپوششان وجود دارد

مهری در پاسخ به پرسشی درباره نحوه برخورد با بدپوششی در فرودگاه‌ها نیز گفت: برخورد انتظامی با بدپوششان وجود دارد و در حقیقت در این موضوع هیچ تغییری ایجاد نشده و مانند گذشته است.

 

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با ارائه آماری از کشف کالای قاچاق از ابتدای سال جدید تاکنون در فرودگاه‌های کشور، گفت: بر این اساس ماموران مستقر در پلیس فرودگاه چندین محموله ورود موبایل و تبلت جمعا به ارزش 17 میلیارد و 320 میلیون ریال کشف کرده و از خروج محموله‌های طلا،‌ سکه و نقره و انواع ارز به ترتیب به مبالغ 8 میلیارد و 319 میلیون ریال و 12 میلیارد و 788 میلیون ریال جلوگیری کردند.

 

به گفته وی در این مدت ماموران از خروج مقادیر قابل توجهی زعفران و نیز ورود محموله‌های قاچاق کفش و لباس،‌ ساعت مچی و محموله‌های مرجان‌های دریایی جلوگیری کردند.

 

وی همچنین از انهدام باندی که اقدام به جعل اسناد و حواله های فروش کارخانه ایران خودرو کرده بود خبر داد و گفت: این افراد که دو نفرشان دستگیر شده‌اند 250 میلیون از کارکنان ایران خودرو کلاه‌برداری کرده‌اند.

 

مهری با بیان اینکه در طول این مدت هیچ مورد خروج اشیای عتیقه در کشور نداشتیم، گفت: توصیه ما به شرکت‌های صادرکننده کالا این است که برای ورود و خروج کالا به افرادی که شناختی از آن‌ها ندارند اعتماد نکنند.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین