امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۵ Tuesday, 16 April 2024

پاسخ ظریف به احتمال توافق تا ژانویه 2015

پاسخ ظریف به احتمال توافق تا ژانویه ۲۰۱۵

من فکر می‌کنم اگر ما وارد مذاکرات جدی و رایزنی‌های واقعی درباره اختلافات‌مان می‌شدیم جهانی به مراتب امن‌تر و معقول‌تر داشتیم. در این صورت می‌دیدیم آن‌چه ما را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که ما را از هم جدا می‌کند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، ظریف در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا نسبت به حصول توافق تا اول ژوییه سال 2015 امیدوار است یا نه؟ تصریح کرد: این دلیلی است که ما این‌جا هستیم و خواهیم دید چه می‌شود.
وزیر امور خارجه کشورمان درباره دیدار دوجانبه‌اش با جان کری گفت: این دیدار نشان دهنده آمادگی دو طرف مذاکره کننده برای حرکت به سمت جلو و تسریع در روند مذاکرات است.
:
به گزارش ایسنا  به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دقایقی پیش از دیدار دو جانبه‌اش با جان کری در ژنو در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: دیدار قریب‌الوقوع با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از آن جهت مهم است که ببینیم می‌توانیم در حل اختلافات در مذاکرات هسته‌ای به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنیم؟
:
وزیر امور خارجه ایران هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا این نشست می‌تواند کلیدی برای تعیین جزییات بیش‌تر در مذاکرات هفته آینده میان ایران و گروه 1+5 ‌باشد؟ گفت:‌ من فکر می‌کنم این دیدار مهم است و از نظر من نشان‌دهنده آمادگی هر دوطرف برای حرکت به سمت جلو و تسریع در این روند است.
:
بر اساس این گزارش ایران و گروه 1+5‌ قرار است دور بعدی مذاکرات هسته‌ای خود را 18 ژانویه در ژنو برگزار کنند. پیش از آن نیز هیأت‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا دیدارهای دوجانبه با یکدیگر خواهند داشت.
:
ظریف در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا نسبت به حصول توافق تا اول ژوییه سال 2015 امیدوار است یا نه؟ تصریح کرد: این دلیلی است که ما این‌جا هستیم و خواهیم دید چه می‌شود.
:
او افزود: من فکر می‌کنم اگر ما وارد مذاکرات جدی و رایزنی‌های واقعی درباره اختلافات‌مان می‌شدیم جهانی به مراتب امن‌تر و معقول‌تر داشتیم. در این صورت می‌دیدیم آن‌چه ما را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که ما را از هم جدا می‌کند.
:
وزیر امور خارجه آمریکا که به همراه وندی شرمن یکی از معاونانش به ژنو سفر کرده است به سوالات خبرنگاران پاسخی نداد اما پیش از دیدار با ظریف با استفان دمیتسورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرد.
:
وزیر امور خارجه ایران علاوه بر این در واکنش به چاپ کاریکاتوری جدید از پیامبر اسلام (ص) روی جلد نشریه شارلی ابدو که چند روز گذشته از سوی تروریست‌ها هدف حمله قرار گرفت بیان کرد: ما بر این باوریم که مقدسات باید مورد احترام قرار گیرند. چون احترام به مقدسات داشتن روابط احترام‌آمیز را راحت‌تر می‌کند.
:
وی ادامه داد: درصورتی که یاد نگیریم به یکدیگر احترام بگذاریم زندگی کردن در جهانی که پر از دیدگاه‌های متفاوت، فرهنگ‌ها و تمدن‌های متفاوت ‌است بسیار سخت خواهد بود. اگر دست به بی‌احترامی به ارزش‌ها و مقدسات یکدیگر بزنیم قادر نخواهیم بود وارد یک گفت‌وگوی جدی شویم.
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین