امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۰ Saturday, 20 April 2024

کمالوندی: به نحوه‌ی جمع‌بندی آژانس از همکاری‌های ایران ایراد داریم

کمالوندی: به نحوه‌ی جمع‌بندی آژانس از همکاری‌های ایران ایراد داریم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ایران در یادداشت تشریحی خود به آژانس که هفته جاری ارائه می‌شود، ایرادات خود به نحوه گزارش‌دهی مدیرکل درباره جمع‌بندی هر یک از همکاری‌هایش با آژانس را مطرح می‌کند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به آخرین گزارش مدیرکل آژانس درباره ایران که روز جمعه در اختیار 35 عضو شورای حکم و به طور غیررسمی قرار گرفت، گفت: این گزارش نشان می‌دهد ایران تعهداتش را در قبال برنامه اقدام مشترک و بیانیه مشترک میان ایران و آژانس که در آبان‌ماه 1392 امضا شد، اجرا کرده است.

 

وی گفت: آژانس در این گزارش تایید کرده است که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت پادمان جامع، صلح‌آمیز بوده و انحرافی نداشته است.

 

کمالوندی ادامه داد: هم‌چنین آژانس در مورد موارد شش و هفت‌گانه همکاری‌های میان ایران و آژانس اعلام کرده است که ایران اطلاعات لازم و تکمیلی را ارائه کرده و همکاری خوبی داشته است.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به درخواست آژانس برای اجرای پروتکل الحاقی و کد اصلاحی به 3.1 اظهار کرد: این درخواست همیشگی آژانس بوده مبنی بر این که ایران تا پروتکل الحاقی و کد اصلاحی 3.1 را اجرا نکند، آژانس نمی‌تواند به جمع‌بندی درست دست یابد و برای این استدلالش به قطعنامه‌های شورای امنیت اشاره دارد، اما ما هم همواره اعلام کرده‌ایم که قطعنامه‌های شورای امنیت را غیرقانونی می‌دانیم و بر همین اساس فعالیت‌های هسته‌ای خودمان را ادامه داده و می‌دهیم. از نظر ایران، استدلال آژانس برای اجرای پروتکل اجرایی و کد اصلاحی پذیرفتنی نیست.

 

کمالوندی در پاسخ به ایسنا مبنی بر این که ادبیات و برخورد آژانس با همکاری‌های جدید ایران ابهام‌آمیز به نظر می‌آید مبنی بر این که آژانس قصد ندارد در هر مرحله اجرای همکاری‌ها نسبت به این که از پاسخ‌های ایران قانع شده است یا خیر، اظهارنظر قطعی کند؟ گفت: گزارش مدیرکل در مقایسه گزارش‌های قبلی، بیش‌تر به همکاری‌ها و اقدامات اعتمادساز ایران توجه کرده و آن‌ها را بهتر بازتاب داده است و از این رو حرکتی رو به جلو است در عین حال برخی نکات و ملاحظات حقوقی از نظر ما وجود دارد که آژانس باید به آن‌ها توجه کند و این ایراد از سوی ایران به آژانس وارد است.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ایران در یادداشت تشریحی که در هفته جاری به آژانس می‌دهد، ایرادات خود را بیان خواهد کرد و انتظار دارد مدیرکل در سخنرانی افتتاحیه‌اش در شورای حکام که هفته آینده در وین برگزار می‌شود، موارد را رعایت و مورد توجه قرار دهد.

 

کمالوندی تصریح کرد: ما در مذاکراتی که با آژانس داریم، درباره روش و نحوه جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از همکاری‌هایی که با آژانس صورت می‌دهیم صحبت می‌کنیم و درباره نوع برخورد آژانس با این همکاری‌ها ملاحظاتی داریم مبنی بر این که نمی‌توان از هر موضوع بدون جمع‌بندی و اعلام‌نظر عبور کرد.

 

او ادامه داد: در عین حال روند و فضای کلی گزارش آژانس نشان می‌دهد که آژانس به نحوی از پاسخ‌های ایران راضی و آن‌ها را کافی می‌داند چراکه اگر سوال بیش‌تری باشد، می‌تواند در همان‌جا بپرسد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین