امروز: یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۰ Sunday, 28 April 2024

برنامه‌های وزارت بهداشت برای افزایش باروری

برنامه‌های وزارت بهداشت برای افزایش باروری

وزیر بهداشت از ۲ برنامه جدید برای افزایش باروری خبر داد و گفت: حمایت از زوج‌های نابارور در مورد داروهای گران و تدوین قوانین برای اقناع، آموزش و انتقال مفاهیم باروری به مردم در وزارت بهداشت دنبال می‌شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از  فارس، حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در حاشیه همایش روز جهانی جمعیت گفت: آنچه ما در پی آن هستیم افزایش نرخ باروری به روش معقول و منطقی است که باید برای مردم اقناع‌پذیر باشد.

وی ادامه داد: هنوز در ابتدای راه هستیم اما برای افزایش جمعیت دو برنامه را دنبال می‌کنیم، یکی حمایت از زوج‌های نابارور در مورد داروهای گرانقیمت آنها و دیگری در تدوین قوانین است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در عین حال آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌ها در جهت آموزش، اقناع و انتقال مباحث منطقی جمعیت را اعلام می‌کنم.

هاشمی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا برای مردم تغییر رویه ایجاد شود، همچنین قوانین که قبلاً برای تنظیم جمعیت بود اکنون باید در جهت عکس آن تغییر رفتار دهیم.

وی در مورد آمار سقط‌های غیرقانونی در کشور که از سوی رئیس‌مجلس به عنوان یک هشدار تلقی شد، گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم آنچه که قانون است را اجرایی کنیم اما به نظر می‌رسد بخشی از موارد و دستورات به سازمان‌‌های نظارتی و قضایی برمی‌گردد و در حیطه فعالیتهای وزارت بهداشت نیست.

* مراکز وازکتومی کاهش یافته است

وزیر بهداشت همچنین در مورد اینکه گفته شده مراکز وازکتومی در کشور گسترش پیدا کرده، پاسخ داد: در مورد مراکز وازکتومی بخشنامه‌ها اصلاح شده و این بخشنامه مربوط به دو دهه قبل است.

هاشمی ادامه داد: آمارهای مربوط به وازکتومی و بستن لوله‌های رحم به صورت دقیق وجود ندارد اما آنچه موجود است ناچیز بوده و به عنوان مقررات در قالب قانون اجرا می‌شود و کسانی که آن را اجرا نکنند مجرم هستند.

وی ادامه داد: در هر صورت در مورد آمار هر کس چیزی می‌گوید آمارها متفاوت است اما نظارت و آمار رسمی حاکی از کاهش مراکز وازکتومی است.

وزیر بهداشت در مورد حمایت از بیماران خاص در بحث داروهای گران قیمت آنها گفت: آنچه ما در بیمه طالب هستیم این است که چترهای کوچک باید به خیمه بزرگ تبدیل شود و مردم در صورت نیاز حمایت شوند تا به زیر خط فقر نروند. ما دیده‌بانی را انجام می‌دهیم و عملکرد بیمه‌ها نیز خوب بوده است.

* تخلفات بیمه‌ها با عرضه داروهای بی‌کیفیت و ارزان

وی ادامه داد: در برخی موارد تخلفاتی از سوی بیمه‌ها گزارش شده که تذکر آن را داده‌ایم و باید به قیمت سال 91 قیمت داروها را کاهش دهند.

وی افزود: برخی از این تخلفات شامل این بوده که داروها با برندهای مختلف و قیمت‌های گوناگون عرضه می‌شود و بیمه‌ها کمترین قیمت را که کیفیت پایینی دارد مبنای کار خود قرار داده‌اند و این تخلف است.

هاشمی تصریح کرد: در بحث حمایت از داروهای بیماران خاص ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده که در برخی موارد همه هزینه و برخی تا 90 درصد آن را وزارت بهداشت تقبل کرده است.

وی ادامه داد: مشکل تجویز این داروهاست که از سوی ماهواره‌ها، همایش‌ها و گردهمایی‌ها تبلیغ می‌شوند در حالی که اثربخشی آن مشخص نیست، پزشک آن را تجویز می‌کند و بیمار با نسخه در دست به دنبال آن می‌گردد.

وی ادامه داد: بنابراین مجبوریم از سوی مراکز تک نسخه‌ای مشکل آنها را برطرف کنیم و این باعث گرانی داروها می‌شود.

وزیر بهداشت از تدوین راهنماهای بالینی در بحث داروها خبر داد و گفت: مشغول نوشتن آن هستیم تا مراکز در قالب این راهنماها مشکلات را به حداقل برسانند.

وزیر بهداشت گفت: در مورد داروهای شیمی‌درمانی نیز کارهای خوبی از یکی دو ماه آینده آغاز می‌شود.

* گروگانگیری متوفی در بیمارستان‌ها تا پرداخت پول

وزیر بهداشت در پاسخ به این سؤال که بعضی از بیمارستان‌ها متوفی را قبل از پرداخت پول به همراهان تحویل نمی‌دهند، گفت: این زشت‌ترین کار است که ممکن است انجام گیرد و قابل قبول نیست بنابراین تمام مراکز دولتی و خصوصی اگر مبادرت به نگهداری متوفی برای پرداخت هزینه کنند، مجرمند و وزارت بهداشت از آنها شکایت می‌کند.

هاشمی ادامه داد: البته ممکن است که قبلاً به دلیل هزینه‌ها مبادرت به این کار می‌کردند اما انسانی نیست و باید متوقف شود و مراکز خصوصی که قبل از بستری و روزانه وجوه از بیمار دریافت می‌کنند می‌توانند با همین تمهیدات جلوی کار را بگیرند.

وی افزود: این زیبنده نظام نیست و از امروز بیمارستان‌های دولتی نباید این کار را انجام دهند و بیمارستان‌های خصوصی نیز ظرف یک هفته آینده باید به گروگانگیری متوفی پایان دهند.

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین