امروز: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۳ Saturday, 27 April 2024

در گوشی های ایران و آمریکا

در گوشی های ایران و آمریکا

تب و تاب مذاكرات مدتي كم شده بود تا اينكه ظريف روز گذشته بازهم راهي سفرشد. او رفت ژنو تا پازل‌هاي نهايي توافق را مهيا كند.هر روز كه به مراحل پاياني يا همان 11 تير نزديك مي‌شويم، دلهره و تكاپوها بيشتر مي‌شود كه نكند كار آن طور كه مي‌خواهيم پيش نرود.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، سامان صابریان در روزنامه قانون نوشت: ظريف با جان‌كري ديدار مي‌كند و تصاوير اين گفت و گوها رسانه‌اي مي‌شود. برخلاف گذشته كه چهره‌ها آرام ولي دل‌ها نگران بود، اين بار از چهره‌ها مشخص است كه دل‌ها نيز نگران است، نگران زحماتي كه طرفين كشيده‌اند.

:

نگران مردمي كه چشم‌هايشان منتظر نتيجه مذاكرات است!نگران خشنودي كساني كه دل به بن بست رسيدن مذاكرات دارند!نگران ذهن‌هايي كه عادت به دشوار زيستن دارند! بله درست است شايد در شرايط تحريم و فشار ،ملت‌ها به استعدادهاي خود پي ببرند ولي اگر راه بهتر و كم دردسرتري براي بروز استعدادها وجود داشته باشد،آيا درست است مسيردشوارتر را مد نظر قرار دهيم؟ظريف ويارانش برخلاف كاسبان تحريم به دنبال راه صحيح و مفيد براي ايرانيان مي‌گردند.

:

راهي كه در آن جنگ،فشار و تحريم نباشد. با همين اهداف بچه‌هاي انقلاب،همين سرداران جنگ ديپلماتيك به پاي ميزمذاكره رفته اند تا اينكه حقوق مردم كشورشان را از چنگ دشمنان داخلي و خارجي بيرون بياورند.آنها در اين راه همه چيز را به جان خريده اند،از هوار كشيدن عده‌اي در مجلس گرفته تا تهمت خيانت.ولي بازهم اميد در چهره ظريف موج مي‌زند،ايمان بر رخسار عراقچي نمايان است. نقشه راه براي ادامه مذاكرات ترسيم و وزراي كشورهاي بزرگ را مجبور به شنيدن حرف‌های مردم ايران مي‌كنند ولي كوچك‌هاي داخلي هستند كه حرف ظريف را نمي‌فهمند.

:

بارها مي‌گويند حواس‌مان به مرزهاي قرمز هست ولي كو گوش شنوا! ديروز در ژنو نيز بازهم عراقچي سخن مي‌گويد و اعلام مي‌كند: مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی کاملا منتفی است ولي رسانه هايشان باز فرياد مي‌كشند خون شهدا را ظريف ناديده گرفت!

:
عراقچي مي‌گويد: بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی منتفی است، ولی در چارچوب رویه‌هایی که پروتکل الحاقی پیش‌بینی کرده گفت‌وگوهای ما ادامه دارد.معاون ظريف و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: نشست دو جانبه امروز ژنو، گفت‌وگویی است درباره موضوعات محتوایی و مسائلی که هنوز برای آن راه‌حلی پیدا نشده است. عراقچي كه ماه‌هاست عمر خودرا صرف مذاكرات كرده با بیان اینکه به دنبال راهکار برای این موضوعات هستیم، گفت: امیدواریم نشست امروز به پیدا کردن راهکارها کمک کند.

:
بحث‌هاي ادامه دار
معاون وزیر خارجه ایران افزود: نشست در سطح وزرای خارجه ایران و آمریکا دوجانبه خواهد بود اما هلگا اشمیت هم به نمایندگی از 1+5 حضور خواهد یافت.

:
عراقچی گفت: امیدوار هستیم برخی از موضوعاتي که هنوز درباره آنها نتوانسته ایم به راه‌حلی برسیم ، در گفت‌وگوهای یک روزه امروز سرانجامی پیدا کند. عراقچی گفت:‌ هنوز هیچ توافقی نه قبلا به دست آمده بود و نه الان به دست آمده، گفت‌وگو‌ها و بحث‌ها ادامه دارد.وی افزود: نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد مورد اختلاف است که در حال صحبت درباره آن هستیم.

:
غلبه اميد بر يأس دلواپسان
مي جنگند و از پشت جبهه حمايت مي‌شوند ولي هستند كساني كه سنگ اندازي‌مي‌كنند.با آنكه از رهبرمعظم انقلاب گرفته تا روساي قواي سه‌گانه همه از تيم مذاكره كننده دفاع مي‌كننداما بازهم مشخص نيست كه هدف از مخالفت‌ها چيست؟
اين دوگانگي مواضع در طرف مقابل هم وجود دارد.برخي كه نگران مواضع اسرائيل و صهيونيست‌ها هستند، براي فروپاشي نظام مذاكرات در غرب هم تلاش مي‌كنند ولي اين گفت و گوها موافقاني نيز دارد. درهمين راستارویترز در گزارشی از ژنو به نقل از يك دیپلمات آمریکایی مي‌نويسد: آمریکا گفته است که مذاکرات را بعد از 30 ژوئن (9 تیر) تمدید نخواهد کرد، ما یقینا باور داریم امکان رسیدن به توافق تا 30 ژوئن هست و درمورد تمدید مهلت مذاکرات بحثی مطرح نیست.

:
این مقام آمریکایی که در ژنو به سر مي‌برد، با تاکید بر مناسب بودن روند جاری گفت و گو‌ها برای رسیدن به توافق تا 30 ژوئن یادآور شد که برنامه کاری جان كري در ماه ژوئن (خرداد/تیر) به منظور تمرکز بیشتر وی بر موضوع مذاکرات هسته ای،تنظیم شده است. وی تاکید کرد: بسیاری از تصمیم‌های باقیمانده سیاسی است، به همین دلیل کری باید بیشتر در مذاکرات حضور داشته باشد و ممکن است از این پس،نشست‌های بیشتری در وین برگزار شود. در همین حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در پاسخ به اینکه آیا رسیدن به توافق تا ضرب الاجل 30 ژوئن ممکن است یا خیر ،گفت: برای این منظور تلاش مي‌کنیم.

:
كارشكنان بترسند
اين روزهاي سخت را ملت ايران مانند ايام سرد گذشته پشت سر مي‌گذارند ولي مثل زمان جنگ كه خيلي‌ها با خالي كردن پشت رزمنده‌ها خيانت و بعد از مملكت فرار كردند، اين روزها نيز كساني كه سنگ جلوي موفقيت ملت مي‌اندازند بايد از روزي كه ماه از پشت ابرها بيرون بيايد و مشخص شود كه دليل كارشكني‌ها چه بوده است،بترسند. ولي اين‌بار راهي براي فرار و فرافكني نيست.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین