امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴ Friday, 26 April 2024

آملی‌لاریجانی: مهم‌ترین پیام اقتصاد مقاومتی، ایستادن روی پای خود است

آملی‌لاریجانی: مهم‌ترین پیام اقتصاد مقاومتی، ایستادن روی پای خود است

رییس قوه قضاییه گفت: مهم‌ترین پیام اقتصاد مقاومتی این است که جامعه باید روی پای خود بایستد و توجه به اقشار کم‌درآمد مدنظر جامعه‌ ایمانی باشد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه شهدا چراغ‌های هدایت یک جامعه هستند، گفت: فهم شهادت و ارزش شهید برای همه ملت‌ها شاید به آن مفهوم و عمقی که در میان مسلمانان و کتاب عزیزشان است، میسر نباشد.

 

وی ادامه داد: شهید کمالات و مراتبی را طی می‌کند که هم برای خود و هم برای جامعه و نظام سیاسی آثار و برکاتی دارد.

 

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: اثر شهید برای خود آنقدر عظیم است که در گنجایش امثال ما در نمی‌آید و این مقامی است که در قرآن به مراتب آن اشاره شده است.

 

آملی‌لاریجانی افزود: ‌طبق نص قرآن شهدا دارای مرتبه‌ای هستند که برای انسان‌های عادی قابل طی کردن نیست، اما خصیصه شهید این است که به سرعت مراتبی را طی می‌کند که بر اساس آن حق‌تعالی، خود مشتری اوست.

 

وی ادامه داد: حق‌تعالی غنی مطلق است ولی در عین حال مشتری نفوس شهداست. چه مقامی برای شهید قابل تصور است که حق‌تعالی مشتری اوست؟ خداوند برای اینکه انسان‌ها از مشکلات رها شوند آنها را به راهی که نجات‌دهنده است دعوت می‌کند و آن مجاهدت در راه حق‌تعالی است.

 

رییس قوه قضاییه با اشاره به الگو بودن شهید برای جامعه، گفت: گاهی اگر صدها نفر در منبرها حرف بزنند ممکن است اثر نداشته باشد، اما شهدا الگو هستند و الگوها با وجودشان نورافشانی می‌کنند نه کلام‌شان و تاثیر بسیار عمیقی در جامعه دارند.

 

آملی‌لاریجانی گفت: شهید مکتب ما حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از 1400 سال پیش تاکنون دارد نورافشانی می‌کند و این کشور برای اتصال به مقام اهل بیت (ع) روی پای خود ایستاد و این انقلاب با این شعار انقلاب شد و جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین برکت شهید برای نظام سیاسی، استقلال است، گفت: ما استقلال خود را وامدار شهدا هستیم و اگر این جانفشانی‌ها نبود کجا می‌توانستیم روی پای خود بایستیم و با کسانی که سلطه‌گری می‌کنند در بیفتیم و حرف خود را بزنیم.

 

رییس قوه قضاییه ادامه داد: اینکه حضرت امام (ره) شعار مرگ بر آمریکا را تایید کردند کار کوچکی نبود. بالاخره ایران یکی از کشورهای دنیاست اما چطور می‌شود با همه مشکلاتی که یک کشور انقلاب کرده دارد، مردمش به تبعیت از رهبری این شعار را سر بدهند؟ این جز استقلالی که برخواسته از جانفشانی شهدا، ایثارگران، جانبازان و مخلصان باشد، نیست.

 

آملی‌لاریجانی با اشاره به پیشرفت‌های علمی در جامعه، گفت: شما خانواده‌های شهدا و جانبازان در وضعی که ایجاد شده شریک هستید و اینها همه آثار شهدا و صبر خانواده‌های آنهاست.

 

رییس قوه قضاییه افزود: اخیرا مقام معظم رهبری با سیاست‌های ابلاغی مسیر اقتصاد مقاومتی را ترسیم کردند و این مساله بسیار مهمی برای نظام ماست. مهم این است که ما به چه سمت و سویی می‌رویم. اقتصاد مقاومتی برای ایجاد بنیان اقتصادی قوی در یک نظام اعتقادی است.

 

آملی‌لاریجانی افزود: خون شهدای ما پای اعتقاد به ارزش‌های الهی ریخته شده و مهم‌ترین پیام اقتصاد مقاومتی این است که این جامعه باید روی پای خود بایستد و توجه به اقشار کم‌درآمد مدنظر جامعه‌ی ایمانی باشد.

 

وی با اشاره به تاثیر اقتصاد مقاومتی در شفاف‌سازی مسائل اقتصادی، گفت: تاکید سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بر این است که جلوی مفسدان اقتصادی گرفته شود و در بند 19 این سیاست‌ها بر برخورد با مفاسد اقتصادی تاکید شده است.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین