امروز: چهارشنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۶ Wednesday, 28 February 2024

راه حل‌هایی خوشمزه برای درمان بی‌خوابی

راه حل‌هایی خوشمزه برای درمان بی‌خوابی

قرص های آرام بخش و خواب آور از اولین راه کارهایی است که هر فرد برای حل مشکل بی خوابی به آن ها پناه می برد در حالی که بسیاری از میوه ها و خوراکی های طبیعی هستند که نقش این قرص ها را بازی می کنند و مشکل بی خوابی را حل می کنند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری  بینانیوز:اگر می خواهید که کاملا سالم مشکل بی خوابیتان را حل کنید کافیست به چند توصیه ساده توجه کنید:‌

** اولین خوردني برای درمان بی خوابی، موزها هستند. پتاسيم و منيزيم شل كننده هاي طبيعي عضلات هستند و موزها منبع غني از اين دو عنصر هستند. موزها همچنين حاوي آمنيواسيدال تريپتوفان هستند كه در مغز به «HTP 5-» تبديل مي شوند. «HTP 5-» كه به نوبه خود به سروتونين ( يك ناقل عصبي آرامش دهنده) و ملاتونين تبديل مي شود.

**سبزیجات: تمامی سبزیجات، خصوصا نوع برگ سبز تیره، به علت داشتن املاح و ویتامین های گروه B در بهبود خواب موثرند. قارچ و کاهو از سبزیجات معجزه آسایی هستند که به خصوص اگر در وعده شام مصرف شوند تاثیر بسزایی در بهبود خواب دارند.

** نان تست نيز از گروه غذاهاي غني از كربوهيدرات است كه موجب توليد انسولين مي شوند و با افزايش سرعت آزادسازي تريپتوفان و سروتونين (دو ماده شيميايي كه شما را آرام كرده و به خواب مي برند) ترغيب به خوابيدن مي كنند.

** خوردني مفيد بعدي بلغور جو است. يك كاسه بلغور جو مثل نان تست قندخون را بالا مي برد كه آن هم به نوبه خود توليد انسولين مي كند و مواد شيميايي مغزي ترغيب كننده خواب آزاد مي كند.جوها غني از ملاتونين هستند كه ممكن است مردم از آنها به عنوان يك كمك براي خوابيدن استفاده كنند.شيرگرم نيز آخرين گزينه است.

** شير هم مثل موز حاوي آمينواسيد ال- تريپتوفان است كه به «HTP 5-» تبديل مي شود و سروتونين آرامش بخش آزاد مي كند. شير هم حاوي كلسيم زياد است كه خواب را زياد مي كند.

** جگر و گوشت بوقلمون: به علت داشتن ویتامین های گروه B و تریپتوفان در بهبود خواب موثرند.

** یکی دیگر از مواد غذايي مفيد براي كمك به خوابيدن، گيلاس ها هستند. گيلاس هاي تازه يا خشك يكي از منابع غذايي طبيعي ملاتونين هستند. (ماده شيميايي كه ساعت دروني بدن را براي تنظيم خواب كنترل مي كند).محققاني كه گيلاس هاي ترش را مورد آزمايش قرار داده اند و متوجه سطح بالاي ملاتونين شدند، توصيه كرده اند اين گيلاس ها را يك ساعت قبل از وقت يا قبل از سفر وقتي مي خواهيد در هواپيما بخوابيد، بخوريد.

 

 

تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۴ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۴ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۴ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۴ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۸ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۸ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۸ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۹ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۹ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۹ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۹ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۹ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۹ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۹ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۹ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۹ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۹ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۹ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۹ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۰ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

آخرین عناوین