امروز: جمعه، ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۷ Friday, 25 September 2020

راه حل‌هایی خوشمزه برای درمان بی‌خوابی

راه حل‌هایی خوشمزه برای درمان بی‌خوابی

قرص های آرام بخش و خواب آور از اولین راه کارهایی است که هر فرد برای حل مشکل بی خوابی به آن ها پناه می برد در حالی که بسیاری از میوه ها و خوراکی های طبیعی هستند که نقش این قرص ها را بازی می کنند و مشکل بی خوابی را حل می کنند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری  بینانیوز:اگر می خواهید که کاملا سالم مشکل بی خوابیتان را حل کنید کافیست به چند توصیه ساده توجه کنید:‌

** اولین خوردني برای درمان بی خوابی، موزها هستند. پتاسيم و منيزيم شل كننده هاي طبيعي عضلات هستند و موزها منبع غني از اين دو عنصر هستند. موزها همچنين حاوي آمنيواسيدال تريپتوفان هستند كه در مغز به «HTP 5-» تبديل مي شوند. «HTP 5-» كه به نوبه خود به سروتونين ( يك ناقل عصبي آرامش دهنده) و ملاتونين تبديل مي شود.

**سبزیجات: تمامی سبزیجات، خصوصا نوع برگ سبز تیره، به علت داشتن املاح و ویتامین های گروه B در بهبود خواب موثرند. قارچ و کاهو از سبزیجات معجزه آسایی هستند که به خصوص اگر در وعده شام مصرف شوند تاثیر بسزایی در بهبود خواب دارند.

** نان تست نيز از گروه غذاهاي غني از كربوهيدرات است كه موجب توليد انسولين مي شوند و با افزايش سرعت آزادسازي تريپتوفان و سروتونين (دو ماده شيميايي كه شما را آرام كرده و به خواب مي برند) ترغيب به خوابيدن مي كنند.

** خوردني مفيد بعدي بلغور جو است. يك كاسه بلغور جو مثل نان تست قندخون را بالا مي برد كه آن هم به نوبه خود توليد انسولين مي كند و مواد شيميايي مغزي ترغيب كننده خواب آزاد مي كند.جوها غني از ملاتونين هستند كه ممكن است مردم از آنها به عنوان يك كمك براي خوابيدن استفاده كنند.شيرگرم نيز آخرين گزينه است.

** شير هم مثل موز حاوي آمينواسيد ال- تريپتوفان است كه به «HTP 5-» تبديل مي شود و سروتونين آرامش بخش آزاد مي كند. شير هم حاوي كلسيم زياد است كه خواب را زياد مي كند.

** جگر و گوشت بوقلمون: به علت داشتن ویتامین های گروه B و تریپتوفان در بهبود خواب موثرند.

** یکی دیگر از مواد غذايي مفيد براي كمك به خوابيدن، گيلاس ها هستند. گيلاس هاي تازه يا خشك يكي از منابع غذايي طبيعي ملاتونين هستند. (ماده شيميايي كه ساعت دروني بدن را براي تنظيم خواب كنترل مي كند).محققاني كه گيلاس هاي ترش را مورد آزمايش قرار داده اند و متوجه سطح بالاي ملاتونين شدند، توصيه كرده اند اين گيلاس ها را يك ساعت قبل از وقت يا قبل از سفر وقتي مي خواهيد در هواپيما بخوابيد، بخوريد.

 

 

تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

9:06 (۵ ماه قبل) ۱

آغاز ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

8:33 (۵ ماه قبل) ۲

پایان محدودیت های ترافیکی طرح فاصله گذاری اجتماعی از امروز - اول اردیبهشت

8:30 (۵ ماه قبل) ۳

در کشور کمبود خون داریم، مردم همچون گذشته خون اهدا کنند

8:27 (۵ ماه قبل) ۴

ترامپ: ایران می‌خواهد آمریکا را صاحب شود!

8:26 (۵ ماه قبل) ۵

سفرهای غیرضروری می تواند شیوع کرونا را تشدید کند

20:25 (۵ ماه قبل) ۶

تعطیلی همه مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت تمدید شد

20:24 (۵ ماه قبل) ۷

در ۱۶ استان کشور روند ابتلا به کرونا نزولی شده است

20:16 (۵ ماه قبل) ۸

وام یک میلیونی یارانه‌بگیران قرض الحسنه شد

20:01 (۵ ماه قبل) ۹

وزیر کار بخشنامه تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۹۹ را ابلاغ کرد

8:47 (۷ ماه قبل) ۱۰

وزیر بهداشت: دانشگاه ها یک هفته دیگر تعطیل خواهند بود

8:45 (۷ ماه قبل) ۱۱

عربستان حج عمره به این کشور را محدود کرد

8:44 (۷ ماه قبل) ۱۲

یک مورد مثبت کرونا در آذربایجان غربی

11:41 (۷ ماه قبل) ۱۳

کلیات لایحه بودجه ۹۹ در مجلس تصویب نشد

11:41 (۷ ماه قبل) ۱۴

مرز زمینی و هوایی ایران و ترکیه تا اطلاع ثانوی مسدود است

10:09 (۷ ماه قبل) ۱۵

۷۲ مصدوم در زلزله آذربایجان غربی

10:08 (۷ ماه قبل) ۱۶

سامانه بارشی جدید وارد کشور شد

10:08 (۷ ماه قبل) ۱۷

کره هیچ قطعه لوازم خانگی به ایران ارسال نمی کند

10:07 (۷ ماه قبل) ۱۸

«ماهاتیر محمد»، نخست‌وزیر مالزی از سمت خود استعفا داد

10:06 (۷ ماه قبل) ۱۹

میزان مشارکت در انتخابات مجلس ۴٢درصد ثبت شده است

10:06 (۷ ماه قبل) ۲۰

سلطان ماسک هم دستگیر شد

پربازدیدها

آخرین عناوین

به کانال تلگرام بینانیوز بپیوندید