امروز: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۱ Saturday, 27 April 2024

مروری به بازی‌های انتخابی جام‌جهانی در چهار گوشه جهان

مروری به بازی‌های انتخابی جام‌جهانی در چهار گوشه جهان

تیم‌های ملی فوتبال سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه در سراسر جهان در انتخابی جام‌جهانی محک می‌خورند. در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها تیم ملی فوتبال انگلیس در اوکراین به مصاف این تیم می‌رود. دیدار ایتالیا با چک هم یکی بازی‌های حساس است.

 

به گزارش سایت خبری و تحلیلی بینا نیوز ، سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه تیم‌های ملی فوتبال در قاره‌های مختلف به میدان می‌روند. بعضی از این تیم‌ها در صورت پیروزی می‌توانند جواز حضور خود را در برزیل به دست آورند. بعضی از تیم‌ها عملا هیچ شانسی برای صعود به برزیل ندارند و تنها برای اعاده حیثیت خود به میدان می‌روند. در این میان تیم‌هایی هم وجود دارند که برای زنده نگه داشتن صعود خود به برزیل باید تنها و تنها به پیروزی در بازی‌های آینده‌شان فکر کنند.

 اروپا

سه‌شنبه شب قاره سبز بیشترین تعداد رویارویی تیم‌های ملی را به خود می‌بیند. در این قاره 23 دیدار برگزار می‌شود که حساسیت در بعضی از آنها بسیار بالاست.

 

گروه A

در این گروه دو دیدار برگزار می‌شود. در دیدار نخست مقدونی در ورزشگاه خانگی خود به مصاف اسکاتلند می‌رود. دو تیم هیچ شانسی برای صعود ندارند و این بازی کاملا تشریفاتی است. در دیگر دیدار هم ولز در خانه از صربستان پذیرایی می‌کند. این دیدار هم برای دو تیم تشریفاتی است و هیچکدام از آنها حتی در صورت پیروزی در دو بازی باقی مانده خود نمی‌توانند جواز صعود به جام‌جهانی و یا پلی‌آف را به دست آورند.

 

جدول گروه A

1- بلژیک 22 امتیاز

2- کرواسی 17 امتیاز

3- صربستان 8 امتیاز

4- مقدونیه 7 امتیاز (یک بازی کمتر)

5- ولز 6 امتیاز (یک بازی کمتر)

6- اسکاتلند 5 امتیاز

 

گروه B

در نخستین دیدار این گروه ارمنستان شگفتی‌ساز در خانه از دانمارک پذیرایی می‌کند. در دیدار رفت که در دانمارک برگزار شد، ارمنستان در میان ناباوری همگان دست به کار بزرگی زد و میزبانش را با چهار گل در هم کوبید! دو تیم برای زنده نگه داشتن امیدهای خود به صعود نیاز مبرمی به پیروزی دارند. رقابت در این گروه به اوج خود رسیده است. ایتالیا با 17 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و با یک پیروزی از سه بازی باقی مانده خود می‌تواند جواز صعود به برزیل را کسب کند. بلغارستان با 10 امتیاز در رده دوم قرار دارد و هر سه تیم چک، ارمنستان و دانمارک 9 امتیازی هستند و هنوز برای اول شدن و یا دوم شدن شانس دارند.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی فوتبال ایتالیا در خانه از چک پذیرایی می‌کند. دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید. تساوی به هیچ وجه نمی‌تواند برای چک نتیجه خوبی باشد. یاران پتر چک برای صعود به برزیل به پیروزی در این دیدار نیاز مبرم دارند. از طرف دیگر شاگردان پراندلی می‌خواهند با پیروزی در این دیدار صعود خود را نهایی کنند. بنابراین این دیدار از هر لحاظ جذاب و دیدنی خواهد بود. در دیدار سوم هم مالت که هیچ شانسی برای صعود ندارد، از بلغارستان پذیرایی می‌کند. دیدار رفت دو تیم با پیروزی شش بر صفر به سود بلغارستان به پایان رسید.

 

جدول گروه B

1- ایتالیا 17 امتیاز

2- بلغارستان 10 امتیاز

3- چک 9 امتیاز

4- ارمنستان 4 امتیاز

5- دانمارک 9 امتیاز

6- مالت 3 امتیاز

 

گروه C

در این گروه هم سه دیدار برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال آلمان که با 19 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد در خانه جزایر فارو باید به مصاف این تیم برود. دو تیم در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف هم می‌روند. جزایر فارو تاکنون امتیازی را به دست نیاورده. این در حالی است که ژرمن‌ها تنها دو امتیاز را در بازی‌های گذشته خود از دست داده‌اند. شاگردان یوآخیم لوو در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند جواز صعود به برزیل را کسب کنند. دیدار رفت دو تیم با تساوی سه بر صفر به سود آلمان به پایان رسید.

در دیگر دیدار برگزار شده اتریش در خانه به مصاف ایرلند می‌رود. این دیدار برای دو تیم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که هر دوی آنها با 11 امتیاز و تفاضل گل در رده‌های سوم و چهارم جای دارند.

 

در دیدار سوم هم قزاقستان در ورزشگاه خانگی خود از سوئد پذیرایی می‌کند. سوئد برای زنده نگه داشتن امیدهای خود به صعود به پیروزی در این دیدار نیاز مبرم دارد. این در حالی است که قزاقستان هیچ شانسی برای صعود ندارد.

 

جدول گروه C

1- آلمان 19 امتیاز

2- سوئد 14 امتیاز

3- اتریش 11 امتیاز

4- ایرلند 11 امتیاز

5- قزاقستان 4 امتیاز

6- جزایر فارو صفر امتیاز

 

گروه D

 

در این گروه هم سه دیدار برگزار می‌شود. هلند صدرنشین در خانه آندورا به مصاف این تیم می‌رود. شاگردان لوئیس فان‌خال در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند جواز صعود به برزیل را کسب کنند.

 

مجارستان در خانه از استونی پذیرایی می‌کند. دو تیم در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف هم می‌روند. استونی با 7 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد و برای رسیدن به پلی‌آف باید در سه دیدار آینده خود پیروز از میدان خارج شود. با این فرض که سوئد هم امتیاز از دست دهد. مجارستان هم برای رسیدن به پلی‌آف باید در این دیدار خارج از خانه به پیروزی برسد.

 

در سومین دیدار این گروه هم رومانی از ترکیه پذیرایی می‌کند؛ دیداری که برای هر دو تیم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و تنها پیروزی می‌تواند آنها را راضی کند؛ به ویژه رومانی که برابر هواداران خودی بازی می‌کند.

 

جدول گروه D

1- هلند 19 امتیاز

2- رومانی 13 امتیاز

3- مجارستان 11 امتیاز

4- ترکیه 10 امتیاز

5- استونی 7 امتیاز

6- آندورا صفر امتیاز

 

گروه E

در این گروه سه دیدار برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی نروژ در خانه از سوئیس پذیرایی می‌کند. سوئیس در این گروه با 15 امتیاز صدرنشین است و با پیروزی در این دیدار خانگی می‌تواند جواز صعود به برزیل را به دست آورد. در دیگر دیدار این گروه هم قبرس در ورزشگاه خانگی خود با اسلوونی دیدار می‌کند. ایسلند – آلبانی دیگر دیدار این گروه است که به میزبانی ایسلند برگزار می‌شود.

 

جدول گروه E

1- سوئیس 15 امتیاز

2- نروژ 11 امتیاز

3- آلبانی 10 امتیاز

4- ایسلند 10 امتیاز

5- اسلوونی 9 امتیاز

6- قبرس 4 امتیاز

 

 

گروه F

 

در این گروه دو دیدار برگزار می‌شود. لوکزامبورگ که با سه امتیاز قعرنشین است و هیچ شانسی برای صعود ندارد، در خانه از ایرلندی پذیرایی می‌کند که با 6 امتیاز عملا حذف شده است. حساس‌ترین بازی این گروه در روسیه برگزار می‌شود که در آن شاگردان فابیو کاپلو به مصاف رژیم‌ اشغالگر قدس می‌روند.

 

جدول گروه F

1- پرتغال 17 امتیاز (یک بازی بیشتر)

2- روسیه 15 امتیاز

3- رژیم اشغالگر قدس 12 امتیاز

4- ایرلند 6 امتیاز

5- آذربایجان 5 امتیاز (یک بازی بیشتر)

6- لوکزامبورگ 3 امتیاز

 

گروه G

در این گروه سه دیدار برگزار می‌شود. بوسنی که با 16 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به یونان در صدر جدول قرار دارد، در خانه اسلواکی به مصاف این تیم می‌رود. یونان که تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به بوسنی در رده دوم قرار دارد، در خانه از لتونی پذیرایی می‌کند. دیدار رفت دو تیم با پیروزی دو بر یک یونان به پایان رسید. این تیم برای صعود به عنوان تیم اول به برزیل به پیروزی پر گل در این دیدار نیاز دارد و به نظر می‌رسد که می‌تواند به هدف خود برسد؛ چرا که در خانه به میدان می‌رود.

 

در دیگر دیدار این گروه هم لیتوانی در خانه به مصاف لیختن‌اشتاین می‌رود. این دیدار برای هر دو تیم تشریفاتی است.

 

جدول گروه G

1- بوسنی 16 امتیاز (تفاضل 19+)

2- یونان 16 امتیاز (تفاضل 4+)

3- اسلواکی 12 امتیاز

4- لتونی 7 امتیاز

5- لیتوانی 5 امتیاز

6- لیختن‌اشتاین 2 امتیاز

 

گروه H

 

در این گروه دو دیدار برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی تیم ملی فوتبال انگلیس در کیف به مصاف اوکراین می‌رود. انگلیس در این دیدار وین رونی و دنی ولبک، دو مهاجم اصلی خود را در اختیار ندارد. هر دو تیم به پیروزی در این دیدار نیاز دارند. انگلیس با 15 امتیاز و تنها تفاضل گل بهتر نسبت به مونته‌نگرو در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. البته شاگردان روی هاجسون یک بازی کمتر نسبت به مونته‌نگرو دارند. از طرف دیگر اوکراین هم که در خانه به میدان می‌رود و با پیروزی می‌تواند به تنهایی صدر جدول را به دست آورد.

 

در دیگر دیدار این گروه صربستان در خانه سن‌مارینو به مصاف لهستان می‌رود. لهستان با پیروزی در این دیدار می‌تواند امید خود را برای صعود زنده نگه دارد اما سن‌مارینو هیچ شانسی برای صعود ندارد.

 

جدول گروه H

1- انگلیس 15 امتیاز

2- مونته‌نگرو 15 امتیاز (یک بازی بیشتر)

3- اوکراین 14 امتیاز

4- لهستان 10 امتیاز

5- مولداوی 5 امتیاز

6- سن مارینو صفر امتیاز

 

گروه I

در این گروه هم دو دیدار برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی بلاروس در خانه از تیم ملی فوتبال فرانسه پذیرایی می‌کند. دیدار رفت دو تیم با پیروزی سه بر یک فرانسه به پایان رسید. شاگردان دشان در صورت پیروزی با اختلاف 5 گل در این دیدار می‌تواند صدر جدول را موقتا از اسپانیا بگیرند. در دیگر دیدار برگزار شده هم گرجستان در خانه به مصاف فنلاند می‌رود.

 

جدول گروه I

1- اسپانیا 14 امتیاز

2- فرانسه 11 امتیاز

3- فنلاند 6 امتیاز

4- گرجستان 5 امتیاز

5- بلاروس 4 امتیاز

 

قاره آسیا

 

در قاره کهن سه‌شنبه یک بازی برگزار می‌شود که در آن تیم ملی فوتبال ازبکستان در ورزشگاه پاختاکور به مصاف اردن می‌رود. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. برنده این دیدار در دو بازی رفت و برگشت به مصاف تیم پنجم آمریکایی جنوبی می‌رود.

 

آمریکا جنوبی

در این قاره هم سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه چهار دیدار برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی اروگوئه در خانه از کلمبیا پذیرای می‌کند. در یکی دیگر از بازی‌های حساس پاراگوئه که هیچ شانسی برای صعود ندارد، به مصاف آرژانتین می‌رود.

 

دیگر دیدارها

بولیوی – اکوادور

ونزوئلا – پرو

 

جدول رده‌بندی

1- آرژانتین 26 امتیاز

2- کلمبیا 26 امتیاز

3- شیلی 24 امتیاز

4- اکوادور 21 امتیاز

5- اروگوئه 19 امتیاز

6- ونزوئلا 16 امتیاز

7- پرو 14 امتیاز

8- پاراگوئه 11 امتیاز

9- بولیوی 10 امتیاز

 

آمریکای شمالی

 

بامداد چهارشنبه در این قاره هم سه دیدار برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی آمریکا در خانه از مکزیک پذیرایی می‌کند. دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که هفته گذشته بازی خود را واگذار کردند و حتی فدراسیون مکزیک سرمربی خود را از کار برکنار کرد.

در دیگر دیدار حساس کاستاریکا صدرنشین در خانه جامائیکا به میدان می‌رود. هندوراس و پاناما هم آخرین دیداری است که بامداد چهارشنبه برگزار می‌شود.

 

جدول رده‌بندی

1- کاستاریکا 14 امتیاز

2- آمریکا 13 امتیاز

3- هندوراس 10 امتیاز

4- مکزیک 8 امتیاز

5- پاناما 7 امتیاز

6- جامائیکا 3 امتیاز

 

 

قاره آفریقا

سه‌شنبه شب در این قاره هم دو دیدار از گروه‌های G و H برگزار می‌شود. در دیدار نخست تیم ملی فوتبال مصر که با 15 امتیاز در صدر جدول گروه H قرار دارد و صعودش را به مرحله بعد نهایی کرد، در قاهره به مصاف گینه می‌رود. در دیگر دیدار هم الجزایر در خانه از مالی پذیرایی می‌کند. این دیدار هم تشریفاتی است؛ چرا که الجزایر با 12 امتیاز صدرنشین و صعودش را به دور بعد نهایی کرده است. مالی هم با 8 امتیاز در رده دوم جای دارد.

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین