امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۸ Friday, 26 April 2024

آموزش استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیامک و تلفن

آموزش استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق اینترنت، پیامک و تلفن

گرفتن خلافی خودرو به صورت آنلاین یا غیر حضوری چیزی است که خیلی از افراد به دنبال آن هستند و بسیار پرکاربر است. در حالت عادی و مرسوم مالک باید به یکی از مراکز پلیس+10 مراجعه می‌کرد تا خلافی خودرو خود را دریافت کند. اما خوشبختانه دیگر هم دریافت و هم پرداخت آنلاین خلافی امکان پذیر است.
به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ،‌ گرفتن خلافی خودرو به صورت آنلاین یا غیر حضوری چیزی است که خیلی از افراد به دنبال آن هستند و بسیار پرکاربر است. در حالت عادی و مرسوم مالک باید به یکی از مراکز پلیس+10 مراجعه می‌کرد تا خلافی خودرو خود را دریافت کند. اما خوشبختانه دیگر هم دریافت و هم پرداخت آنلاین خلافی امکان پذیر است.
استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت:

بدین منظور بر روی عکس زیر کلیک کرده و یا به آدرس سایت پلیس راهور به نشانی (http://rahvar120.ir)  مراجعه کنید.

57418_722

شماره بارکد پستی مندرج در پشت کارت (مطابق با عکس زیر ) خودرو را در قسمت توضیح داده شده وارد کنید

57420_844

شماره پیامک استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه:

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات – اجرائیات و دست‌افزار راهور ناجا شماره پیامک جدید 1101202020 را برای استعلام مبالغ جرایم، نمره منفی و تخلفات پرداخت نشده، اعلام کرد.

دقت داشته باشيد كه در هنگام تايپ كد 17 رقمي فاصله لازم نيست. در تشخیص اعداد و حروف به خصوص 1 و i دقت کنید چون گاهی به جای حروف عدد و یا به جای عدد حروف تایپ می کنید و این باعث عدم پاسخ می شود.

متقاضیان می توانند برای گرفتن میزان خلافی همراه با شناسه قبض و شناسه پرداخت به سامانه پیامکی و همچنین برای استعلام نمره منفی گواهینامه و بند محرومیت گواهینامه، مطابق زیر اقدام کنند:

استعلام مبلغ تخلف به همراه شناسه قبض و پرداخت:

– یا شماره VIN خودرو (شماره 17 رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) را با یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید؛ (اول شماره VIN، بعد ستاره را وارد کنید)
– یا شماره بارکد خودرو (شماره 8 رقمی پشت کارت خودرو که زیر بارکد است) را با یک # (مربع) و سپس یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید؛ (اول مربع، بعد عدد هشت رقمی و در آخر ستاره را وارد کنید)

دریافت نمره منفی گواهینامه:

– ارسال شماره گواهینامه به شماره اس ام اس : 1101202020

دریافت پیامکی خلافی خودرو

– یا شماره VIN خودرو (شماره 17 رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) را به شماره 1101202020 پیامک کنید؛(شکل زیر)

57419_806

– یا شماره بارکد خودرو (شماره 8 رقمی پشت کارت خودرو که زیر بارکد است) را با یک # (مربع) به شماره 1101202020 پیامک کنید؛ (اول #، بعد عدد هشت رقمی را وارد کنید)

57420_844

چگونه خلافی خودرو را تلفنی دریافت کنیم؟

برای دریافت تلفنی خلافی خودرو فقط کافی است از منزل و یا محل کار خود شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ را بگیرید و از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوید.

 

پرداخت خلافی خودرو با دستگاه خودپرداز

 

راه اول این است که به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید و پس از وارد کرد شناسه پرداخت و شناسه قبض، قبض خود را پرداخت کنید. لازم به ذکر است در حال حاضر قبض جریمه و خلافی خودرو را فقط از طریق خودپردازهای «بانک ملی» می‌توانید پرداخت کنید؛ بانک‌های دیگر مقدور نیست.

 

 پرداخت خلافی خودرو با تلفنبانک

راه دوم، پرداخت خلافی خودرو با نلفنانک ملی است.  برای پرداخت با تلفن بانک ملی باید با شماره 09622 تماس بگیرید و با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض، آن را پرداخت کنید.

پرداخت اینترنتی خلافی خودرو

آخرین راه، که خیلی هم بهتر و راحت تر از دو شیوه قبلی است، پرداخت اینترنتی خلافی خودرو است. برای پرداخت آنلاین و اینترنتی خلافی خودرو، باید اول وارد سایت بانک ملی به آدرس www.bmi.ir بشوید. سپس از منوی پایین سایت بانک ملی، از قسمت خدمات الکترونیکی، گزینه «پرداخت اینترنتی دسته‌ای قبوض» را انتخاب کنید. حالا شما وارد صفحه پرداخت قبوض شده‌اید.

 

اکنون می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و شناسه قبض و شناسه پرداخت، قبض خلافی خود را از خانه در حالی که روی کاناپه گرم و نرم خود لم داده‌اید پرداخت کنید. در ضمن در این شیوه نیازی نیست که کارت شما حتما کارت بانک ملی باشد؛ با کارت دیگر بانک‌ها هم می‌توانید پرداخت را انجام دهید. بله به همین راحتی و بدون اینکه هیچ هزینه یا اتلاف وقتی داشته باشید و بدون هیچ ترسی کار خود را انجام داده‌اید. فقطداشته باشید که در این مدل از پرداخت خلافی، ممکن است چند روز طول بکشد تا خلافی شما صفر شود. برای اطمینان و داشتن سند، در آخرین مرحله پرداخت، پس از تکمیل پرداخت، حتما شماره یا کد پیگیری را یادداشت و در صورت امکان از مرحله آخر پرینت بگیرید.

چند نکته امنیتی:

 

برای اطمینان از شناسه قبض و شناسه پرداخت خود می‌توانید اول آنها را در بخش مورد نظر وارد کنید و گزینه «ثبت این قبض و افزدون قبض دیگر» را بزنید تا مبلغ قبض شما نشان داده شود تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

 

هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود سعی کنید نیمی از اعداد را با صفحه کلید کامپیوتر خود و نیم دیگر را با صفحه کلید مجازی سایت (بالای صفحه سمت چپ) وارد کنید. این کار به افزایش امنیت کمک می‌کند.

 

در ضمن توجه داشته باشید که حتما از سایت خود بانک به صفحه پرداخت قبوض وارد شوید. این کار نیز به افزایش امنیت انجام تراکنش کمک می‌کند. علاوه بر این آدرس را در قسمت آدرس بار حتما چک کنید تا درست باشد و حتما هم باید با https شروع بشود. در غیر این صورت، از صفحه خارج شوید.

./.

۷۴ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است

  1. باسلام هرچه کدبارکد8رقمی وارد میکنم پیام میده که درسامانه یافت نش علتش چیه؟

    2
    0
    • من فرستادم سریع تعداد و مبلغ خلافی تا تاریخ یک هفته قبل اومد بارکد به شماره1101202020 چون هزینه داره حداقل 400 تومن شارژ لازمه

      0
      0
  2. احسنت بر شما و خسته نباشید هیچ کدوم از روشهای ÷رداخت جواب نمیده فقط مثل زمان تیرکمون میرزا باید بری بانک واقعا که …………………..

    0
    0
  3. ضمن سلام .
    من بیشتر از 6 روزه که جریمه خلافی ماشینمو دادم اما هنوز تو سایت اینترنتی تصحیح نشده .

    به آندسته از همکاران عقده ائی و نیازمند خود در پلیس راه خصوصا پلیس راه خدابنده بگید اینقدر ملتو اذیت نکنند . مگه از تخلیه عقده و جریمه راننده های دارای پلاک تهران یا کرج چقد گیرشون میاد ؟
    تخلف از سرعت مجاز اونهم تنها 5 یا 10 کیلومتر برای بار اول میتونه با تذکر دوستانه پلیس مواجه بشه نه قبض 40 هزار تومنی .
    معلومه زندگی خرج داره .

    0
    0
    • سلام
      اطلاعات وبسایت حداقل بعد از 7 روز اصلاح میگردد. ممکن است به دو هفته نیز بیانجامد

      0
      0
    • سلام مهدی جان
      از کجا بگم من یک ماشین پراید 111 صفر گرفتم رفتم تو جاده سرعت مجاز 110 بود و من 120 میرفتم دوربین زد 60 هزار تومن با هزارتا التماس و درخواست و خواهش نوشت برام .
      انصاف هم خوب چیزیه آقای پلیس…………..
      ( گهی زین پشت و گهی پشت به زین ) مشکلی نیست فعلا توپ تو میدان شماست

      0
      0
  4. خیلی دوست دارم کسائی که ملتو به جرم سرعت غیر مجاز اونهم 5 کیلومتر جریمه میکنن واقعا خودشون هم هنگام رانددگی به این قاعده عمل میکنن ؟
    اونا که سوار ماشینای 400 یا 500 ملیونی هستن ککشون نمگزه اصلا دمشون گرم وانمیستن اما …

    0
    0
  5. سلام. عالیه. دستتون درد نکنه. اگه بانکهای دیگه هم لینک بشن فوق العادست.

    0
    0
  6. سلام من ماشینمو بردن پارکینگ کسی میدونه که اگه از عابر بانک خلافی رو پرداخت کنم کافیه یا حتما باید برم پلیس +10 ??

    0
    0
    • سلام چون دو الی سه روز طول میکشه تا خلافی صفر بشه اگه بر ی شعبه بهتره البته از نظر من

      1
      0
  7. لعنت بهشون شش تا اس فرستادم جواب خلافی نیومد, یه شناسه پرداخت نمیدن

    0
    0
  8. سلام چرا سایت راهور خلافی رو نمیاره هرچی کد روی کارت رو میزنم خیلی عجیبه پیامک هم که میدی میزنه این شماره موجود نیست درصورتیکه یک ماهه پیش جواب میداد.

    0
    0
    • با سلام
      دوست عزیز کمی صبور باش
      خوب در ایران بعلت اینکه کاربران چه اونهایی که کار دارن وچه اونهایی که ندارن همیشه آنلاین هستن سرعت کمی کنده .. عزیز جان صبور باش

      0
      0
  9. سلام خسته نباشین ببخشین شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه کجاش نوشته یاچجور میشه گفت از اینترنت لطفا راهنمایی کنین ممنون

    0
    0
  10. يكي به من بگه اين شناسه قبض و پرداخت كجاي برگه جريمه نوشته شده ، رو برگه كه شماره قبض و شماره سريال ٥ رقميه در حالي كه شناسه پرداخت بايد ٩ رقمي باشه.

    0
    0
  11. من اینترنتی پرداخت کردم یکی قبض جریمه از طریق بانک ملی و یکی هم از طریق سایت راهور که به سایت بانک لینک میده از تو سایتشون هم پاک شد ولی وقتی خواستم ماشین رو بفروشم پلیس+10 همون ها رو برام تو خلافی آورد قبض جریمه را هم دو برابر کرده بود رفتم پرینت پرداختی رو براشون بردم گفتن ما کاری نمی تونیم بکنیم برو شهرک آزمایش اینا هیچ به روزآوری و هم زمانی انجام نمیدن و این وسط سر مردم کلاه میره هر چند وقت یکبار از پلیس+10 استعلام بگیرین بهتره حداقل مرجع آخر برای فروش ماشین یا هرکار دیگه مربوط به خودرو همین پلیس+10 هستش

    0
    0
    • سلام
      در کشور ما کلیه معادلات ریالی است
      تومان در همه جا کاربرد نداره
      با تشکر

      0
      0
  12. برای پول گرفتن هم مردم رو اذیت میکنند از نت که پول میدی تا موقه استعلام پلیس+10 اصلا به روزش نمیکنن از شعبه همینطور حتما باید بری پلیس +10 منکه دیگه با دوچرخه تردد میکنم اعصاب اینهارو ندارم

    1
    0
  13. سلام. این کارا لازم نیست. فقط ستاره 110 مربع رو بگیرین و بعد عدد 1 و مجددا عدد 1 و شماره 17 رقمی پشت کارت ماشین را وارد کنید و بعد عدد 1 را بزنید تا خلافی شما را به شما بدهد. با تشکر. در صورت داشتن سوال به آدرس زیر سوال خود را ایمیل کنید. h8.ahmadi@gmail.com

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین