امروز: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۹ Saturday, 27 April 2024

آیت الله رفسنجانی:خانه‌داری و تحصیل هیچ مغایرتی با هم ندارند

آیت الله رفسنجانی:خانه‌داری و تحصیل هیچ مغایرتی با هم ندارند

هاشمی رفسنجانی با تشریح وظایف زن، بر خانه‌داری آنان تأکید کرد و گفت: مثل روز روشن است که مادر تحصیل کرده و دانشگاهی، در تربیت فرزندان و وظایف خانه‌داری نیز موفق تر است و خانه‌داری و تحصیل هیچ مغایرتی با هم ندارند.
:
به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح وظایف زنان، بر خانه‌داری آنان تأکید کرد و گفت: مثل روز روشن است که مادر تحصیل‌کرده و دانشگاهی در تربیت فرزندان و وظایف خانه‌داری نیز موفق‌تر است و خانه‌داری و تحصیل هیچ مغایرتی با هم ندارند.
:
به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت پیروان حضرت زینب(س) با تقدیر و تشکر از حضور مردم سراسر کشور ایران و مسلمانان جهان در روز قدس، گفت: این حضور نشانه وفاداری آنان به آرمان‌های امام راحل و حمایت از مردم مظلوم، به ویژه زنان و کودکان بی‌گناه غزه بود.
:
وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به مسلمانان جهان و مردم ایران، اسلام را دین رحمت خواند و با بیان آیاتی از قرآن کریم که بر تساوی زن و مرد تکیه دارند، گفت: تبعیض جنسیتی در اسلام معنا ندارد و ملاک تقوا و توانایی های علمی و جسمی است.
:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری ظلم تاریخی به زنان در موضوع ارث از زمین، به جلسه خویش با رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از گفت‌وگوی ما، موضوع در جلسه فقهی دفتر رهبری نیز مطرح و یک نفر مأمور به بررسی شد و نتیجه آن قانونی شد که مجلس شورای اسلامی برای ارث زنان تصویب کرد.
:
وی با تشریح نوع نگاهی که به زنان در ادوار مختلف تاریخ می‌شود، افراط و تفریط را مخلّ شخصیت زن در جامعه دانست و گفت: بعضی ها شاید با نیت خوب، افکار ناقص خود را به اسلام تعمیم می دهند و متحجرانه زن را محبوس در خانه می دانند، امّا حضور حضرت زینب(س) در همه مراحل و مقاطع حماسه عاشورا، نشان می‌دهد که زن مسلمان می‌تواند در جامعه با حفظ موازین، حضوری فعال و مسؤولانه داشته باشد.
:
هاشمی رفسنجانی با تجلیل از شخصیت حضرت زینب(س) و تأکید بر اهمیت آشنایی زنان با ابعاد مختلف زندگانی این بانوی بزرگوار اسلام، گفت: جمله معروف حضرت زینب(س) در عصر عاشورا و دلداری ایشان به امام عصر خویش، یعنی حضرت سجاد(ع) که اینجا بارگاه و زیارت گاه مردم در اعصار گوناگون خواهد شد، نشان از تدبّر و آینده‌نگری دختر امیرالمؤمنین(ع) دارد.
:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در توصیف حضرت زینب(س) افزود: زنی بزرگوار که با صبر و خطبه‌اش قیام عاشورا را جاودان کرد و مضجعش بارانداز روحی مناسب برای دوستداران اهل بیت(ع) است.
:
هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش، افزایش حضور زنان در مسایل اجتماعی را دستاورد انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به شرایط قبل از انقلاب، گفت: شرایط به گونه‌ای بود که خانواده‌های مذهبی کمتر به تحصیل دختران خود رغبت نشان می‌دادند و این نگاه، پس از پیروزی انقلاب کاملاً معکوس شد.
:
وی افزایش آمار تحصیلات زنان در مقاطع مختلف را مصداق بارز «ابنای زمانه بودن» و برنامه‌ریزی براساس تطوّر زمان خواند و گفت: زن ایرانی امروز در آموزش و پژوهش و حتی در مدیریت‌ها، کارنامه‌ای سرافرازانه دارد و اگر بعضی از قوانین دست و پاگیر نباشد، شاهد رشد حضور زنان در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.
:
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اهمیت فرهنگ برای جامعه اسلامی و گستردگی معنای آن، گفت: این مقوله مهم نباید به مسایل سطحی محدود شود، چون یک مجموعه اساسی است که انسان را در مسیر کمال راهنمایی می‌کند.
:
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که «خلقیات اسلام با تطوّر زمان سازگار است»، افزود: اجتهاد، مکمّل خاتمیت دین اسلام است تا مسلمانان همراه شرایط زمان زندگی کنند.
:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تغییر وظایف زنان در مقاطع مختلف جامعه اسلامی و حتی انقلاب اسلامی را نمونه‌ای از حرکت براساس شرایط زمان خواند و گفت: در زمان جنگ زن ایرانی با حمایت‌های روحی و معنوی و بعضاً حضور در قرارگاه‌های پشتیبانی انجام وظیفه می‌کرد و پس از جنگ وظیفه‌اش کسب علم و دانش بود که به دستاوردهای خوبی نیز رسیدند و در صورت وجود خطر برای نظام آنان هم مشمول وجوب کفائی شرکت در جهاداند.
:
هاشمی رفسنجانی با تشریح وظایف زن، بر خانه‌داری آنان تأکید کرد و گفت: مثل روز روشن است که مادر تحصیل کرده و دانشگاهی، در تربیت فرزندان و وظایف خانه‌داری نیز موفق تر است و خانه‌داری و تحصیل هیچ مغایرتی با هم ندارند.
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین