امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۵ Friday, 26 April 2024

افتتاح بزرگترین طرح ذخیره‌سازی گاز طبیبعی

گاز طبیبعی

دومین و بزرگترین طرح ذخیره‌سازی گاز طبیبعی کشور (شوریده-خانگیران) با حضور وزیر نفت افتتاح شد.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، بیژن زنگنه قبل از ظهر امروز در مراسم افتتاح دومین و بزرگترین طرح ذخیره‌سازی گاز طبیبعی کشور (شوریده-خانگیران) گفت: من در این طرح از نفت مرکزی، شرکت گاز، ذخیره‌سازی نفت و گاز و از پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد تشکر می کنم، به علت این که در امر خودکفایی همیشه پیشرو بوده‌اند و نیز از واحد نفت مرکزی به خاطر فعالیت خوب شش ماه اول سال تشکر می کنم که توانستند گاز تولیدی ما را 35 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهند.
:
به گزارش مهر، وزیر نفت عنوان داشت: ما در بحث انرژی به سمت 70 درصد بهره‌برداری از میادین گازی رسیده ایم که این خیلی خوب است و باید آن را ارتقا بدهیم، همچنین به خطوط و نقاط ذخیره سازی زیادی از نوع NLG نیاز داریم که می بایست این موضوع نیز حل شود.
:
خوشبختانه افتتاح این دو طرح اتفاقات خوبی را رقم زده‌است، اما امسال سال سختی به عنوان سال اول در پیش داریم داریم، حدود 10 تا 12 میلیون متر مکعب گاز قابل بهره‌داری داریم که البته در سال آینده باید به 20 میلیون مترمکعب برسد.
:
وزیر نفت گفت: برخی میدان‌های مشترک ایران و ترکمنستان برای ما اولویت بیشتری دارند که پس از اقدامات اکتشافی شرکت نفت در ادامه در بحث توسعه آن شرکت نفت مرکزی وارد عمل می‌شود، این میادین با توجه به نفتی که در انتقال انرژی در شمال شرق و شمال شبکه به اندازه 1000 تا 1500 کیلومتر دارد خیلی مهم است.
:
زنگنه افزود: در بخش جذب نیروهای بومی برای شرکت نفت قطعاً سیاست ما این خواهد بود که از نیروهای بومی استفاده کنیم اما باید توجه داشته باشیم مشکل بیکاری ما فقط با استخدام در شرکت نفت حل نمی‌شود. ما قبلاً 20 هزار نفر استخدامی داشتیم که الان به 200 هزار نفر رسیده است که این خود گویای اضافه نیرو در بخش وزارت نفت است، البته این 200 هزار نفر به صورت یکسان در تمام مناطق تراکنش نشده اند اما ما سعی می کنیم در مورد سرخس از نیروهای بومی آن منطقه استفاده کنیم.
:
وی گفت: در ارتباط با ساخت مجتمع پروپلین که در زمینه تامین 9 میلیون متر مکعب آب مشکل دارد، سعی می کنیم در همین سفر بحث آن را حل کنیم.
:
زنگنه تصریح کرد: کار ما تولید اشتغال و رونق در کشور است و ما درصدد رشد این زمینه ها هستیم، وضعیت اشتغال در کشور در حال حاضر تاسف برانگیز است که باید با اعتدال و تدبیر حل شود که این وضعیت قابل دفاع نیست، باید تغییر کند چرا که جوانان ما شایسته جایگاه بالاتری هستند و ما از وزارت نفت انتظار زیادی داریم که با طرح ها و بهینه سازی ها و کمک سایر نهادها ما را به سمت پیشرفت راهنمایی کند.
:
مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی هم در این برنامه گفت: هدف از این طرح ذخیره‌سازی گاز طبیعی در ساختار زیرزمینی لایه B مخزن شوریده خانگیران، ایجاد ذخیره سازی گاز برای تکاپوی حداکثر مصارف زمستانی، جلوگیری از بروز اختلالات ناشی از کمبود گاز در بخش هایی از نوار شمالی تا شمال شرقی کشور به هنگام بروز مشکلات در امر تولید در مبدأ تولید گاز شبکه انتقال از جنوب کشور و یا افزایش مصرف بیش از توان تولید در روزهای سرد سال است.
:
مسعود سامی‌وند افزود: در ماه‌های گرم سال که سطح مصرف گاز طبیعی نسیت به ظرفیت بالقوه تولید از منابع اصلی و سیستم انتقال پایین‌تر است مازاد گاز در مخزنی زیر زمینی شوریده B ذخیره و بالعکس در ماه‌های سرد زمستان گاز ذخیره شده تولید و پس از فراوری و نم‌زدایی به شبکه توزیع تزریق می‌شود.
:
وی گفت: با عنایات الهی توانستیم با همت بلند کارکنان متخصص شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز و پیمانکاران توانمند، که با همدلی، همراهی و حمایت های موثر مسئولین به ویژه توجهات خاص وزیر نفت به اجرای طرح های ذخیره سازی، و تمامی کسانی که در مراحل مختلف طراحی سایت، نصب و راه اندازی این طرح عظیم که به عنوان پشتوانه مطمئن برای تامین انرژی مورد نیاز کشور است ما را یاری کردند تشکر می کنم.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین