امروز: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۵ Saturday, 27 April 2024

تحقیق و تفحص از سازمان چای به اتمام رسید

تحقیق و تفحص از سازمان چای به اتمام رسید

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از اتمام طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای و خبر داد و گزارش تفحص انجام شده فردا در کمیسیون ارائه می‌شود.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،عباس رجایی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری، گفت: موضوع چای در کشور ما از چند منظر قابل تأمل و بررسی است.

 

وی در خصوص مشکل ایجاد شده در حوزه‌ی چای افزود: مقداری چای سنواتی در کشور موجود بوده است که بخشی از آن از کشور خارج شده و با بسته‌بندی‌های خاص و با برندهای مختلف دوباره وارد کشور شده در حالی که این محصول در واقع قابل مصرف انسانی نبوده و این اقدام در هر صورت تخلف محسوب می‌شود.

 

رجایی با تأکید بر اینکه این اتفاق نشانگر عدم دقت دستگاه‌های نظارتی است گفت: قیمت چای در بازار ایران بسیار بیشتر از ارزش واقعی آن است و این محصول در حال حاضر 200 تا 300 درصد بیشتر از ارزش واقعی فروخته می‌شود.

 

وی بر لزوم ورود سازمان‌های نظارتی مختلفی همچون تغزیرات حکومتی، اصناف کشور و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به بررسی و رسیدگی این موضوع تأکید کرد و افزود: نباید اجازه چنین تخلف‌هایی در کشور داده شود.

 

رجایی با بیان اینکه در حال حاضر یک بسته چای نیم کیلویی حداقل حدود هفت هزار تومان گران‌تر از قیمت واقعی فروخته می‌شود، این اقدام را مصداق تضییع حق مصرف‌کنندگان دانست و افزود: طرح تفحص در حال آماده شدن است و اگر نتیجه نهایی مشخص شود و تخلفی صورت گرفته باشد، پرونده به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

 

وی افزود: طرح تفحص از سازمان چای کشور به اتمام رسیده و در کمیسیون بررسی شده و در نهایت نتیجه در صحن علنی مجلس اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. هرچه در این سالها شنیدیم مشکلات چای و سازمان چای ایران بود. بیشتر محصولات کشاورزی فرآوری شده خدادادی هستند جز معدود محصولاتی چون چای، توتون و قهوه و.. باز هرچه در گذشته شنیدیم انباشت چای سنواتی در انبارها است! یکسالی حتی کشور هند حاضر شده بود انبارهای چای ایران را یکجا بخرد! و تکلیف همه را روشن بکند. معلوم نیست چرا همه جا باید دولت نظارت کند حتی چای ایرانی که یکی از بی توجه ترین و کم مصرف ترین محصولات با ارزش ایرانی است. یک بسته نیم کیلوئی چای خارجی درحال حاضر حدود 16000 تومان است. چرا ذائقه ایرانی چای ایرانی را نمی پسندد؟ ارقام که یکی است، بستر تولید هم که برای همه کشورهای تولید کننده چای یکسان است. پس می ماند صنعت که به روز نیست. دلالی واردات و قاچاق کالا که روزآمدترین است. اینهمه فارغ التحصیل رشته علوم صنایع غذائی، هر دانشجو یک ابداع داشت امروز وضع و حال ما اینگونه نبود. معلوم نیست اگر همه محصولات کشاورزی می خواست فرآوری بشود چقدر کشور باید واردات می داشت؟ کاش مجلس به جای طرح تحقیق و تفحص دست سازمان چای را باز می گذاشت یکسال خود و تعاونی چایکاران تولید و عرضه محصول چای را خود مدیریت می کردند. هزینه تبلیغ و مابه التفاوت قیمت را دولت متقبل می شد بقیه ها کارها با ایشان بود. آزاد و بلکه ملزم بودند برای رونق مصرف چای داخلی به تعاونی های مصرف کارکنان با قیمت تمام شده چای داخلی توزیع بکنند. مشارکت خانم های خانه دار را خواستند بگیرند. به آبدارخانه های کلیه ادارات و سازمانها خواستند چای ارزان قیمت عرضه بکنند، فرآوری محدود و نامحدود خواستند بکنند، با کشورهای صاحب صنعت خواستند وارد مذاکره بشوند بشوند. مربی خارجی یا بازیکن و بازیگر ستاره خواستند بیآورند! بیآورند. خلاصه دست ایشان را برای یکسال باز می گذاشتند تا این طفل معصوم یکسال از یوغ نظارت های مختلفه خارج و به جرگه باشگاه های فوتبال و صنایع خودروسازی کشور بپیوندند. کمترین انتظار از اجرای این سیاست مصرف یک بسته چای ایرانی به قیمت ارزان توسط هر خانوار ایرانی است که مابه ازای آن صرفه جوئی در مصرف صدها تن چای خارجی در کشور است. اینهمه مسافر شمال، هر اتومبیل یک بسته چای ایرانی را از کانتینرهای مستقر در عوارضی ها را تهیه بکنند در انبارهای کشور نه چای سنواتی می ماند و نه در دراز مدت چای صلواتی در کانتینرها. اقتصاد مقاومتی یعنی همین. دست تولید داخلی گرفتن با تبلیغ و تشویق و تکریم است. سوبسید کالا اینجا بداد کشور می رسد.

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین