امروز: یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۷ Sunday, 28 April 2024

رئیس جمهور: هر موسسه مالی تابلودار موردتایید نیست

رئیس جمهور: هر موسسه مالی تابلودار موردتایید نیست

حجت الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاران آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های این استان گفت: آذربایجان شرقی سوابق تمدنی زیادی دارد این استان دانشمندان زیادی دارد که از لحاظ توسعه انسانی و نیروی متخصص انسانی یکی از آماده ترین استانهای کشور است.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، رئیس جمهور کشورمان از رتبه بندی بانک ها و موسسات مالی کشور خبر داد و گفت: باید جلوی گسترش موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز را بگیریم که نیاز است برای این منظور،شورای عالی امنیت ملی وارد عمل شود.
:
به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاران آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های این استان گفت: آذربایجان شرقی سوابق تمدنی زیادی دارد این استان دانشمندان زیادی دارد که از لحاظ توسعه انسانی و نیروی متخصص انسانی یکی از آماده ترین استانهای کشور است.
:
وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی درست و اصولی برای استفاده از این نیروهای متخصص افزود: آذربایجان شرقی جایگاه جغرافیایی خاص و ویژه ای دارد این استان با چند کشور مختلف همسایه است.
:
روحانی با اشاره به توانمندی های اقتصادی و معدنی این استان تصریح کرد: آذربایجان شرقی از دیرباز منطقه ای تجاری و اقتصادی بوده و معرفی توانمندیها و استعدادهای این استان به کشورهای همسایه ضروری است.
:
وی سپس به تاریخ و قدمت آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: مشروطه برای کشور ما آزادی آورد. مشروطه اولین حرکت بزرگ تاریخی، اجتماعی، سیاسی بود و ما در آن زمان اولین پارلمان را به خاطر مشروطه در کشور ایجاد کردیم که آذربایجان و شهر قدیمی تبریز در این مشروطه نقش خیلی مهمی داشتند.
:
رئیس جمهور با بیان اینکه این استان معادن زیادی دارد، اظهار داشت: برای استفاده از این معادن باید شرایط را تسهیل کنیم تا سرمایه گذاران بتوانند از این معادن در جهت توسعه استان و کشور بهره ببرند.
:
ملت ما به دنبال خصومت و دشمنی نیست
:
روحانی به سیاست نظام و دولت در قبال کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم رابطه بهتری با همسایه های ۱۵ گانه خود و همچنین کل دنیا برقرار کنیم. ملت ما دنبال خصومت و دشمنی نیستند. آنها هرگز آغازگر جنگ نبودند.
:
وی در همین خصوص اضافه کرد: این ملت می خواهد همزیستی مسالمت آمیز با دنیا داشته باشد که نمونه آن بعد از اتفاقات جنگ عراق و کویت بود که ملت ما به بیش از یک میلیون نفر آواره جنگ پذیرایی کرد.
:
رئیس جمهور با بیان اینکه لجبازی و تلافه جویی نیستیم ادامه داد: می خواهیم رابطه خوبی با کشورهای منطقه و دنیا داشته باشیم.
:
روحانی با اشاره به اینکه تلاش این دولت این است که ایران صلح طلب را به دنیا معرفی کند افزود: ما می خواهیم چهره واقعی نظام و ملت را بدنیا معرفی کنیم. اگر مشکلاتی و موانعی نیز در این خصوص باشد آنها را برطرف خواهیم کرد. ما از ابتدای دولت شرایط را برای معرفی چهره واقعی کشور و ملت انجام داده ایم.
:
روحانی به اقدامات اقتصادی دولت یازدهم در مدت زمان فعالیت خود اشاره کرد و گفت: در این مدت فعالیت دولت یازدهم نگاه ویژه ای به توانمندی بخش خصوصی داشتیم، بخش خصوصی برای توسعه کشور و رشد خود و برای امنیت اقتصادی و ثبات بازار نقش آفرین است.
:
وی به خروج کشور از رکود اقتصادی و شروع رونق اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: از کارهایی که در ماههای اخیر انجام داده ایم مناسب سازی سود تسهیلات بانکی و بهبود فضای بانکها و موسسات مالی و اعتبار بود.
:
بانک ها باید نقش واسطه را ایفا کنند
:
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بانک باید نقش واسطه را ایفا کند، گفت: اگر بانک نقش بنگاهداری داشته باشد فساد افزایش می یابد و هیچ کمکی به توسعه کشور نمی شود. بانک واسطه بین مردم و بخش اقتصادی است. منابع بانکها منابعی عمومی هستند.
:
روحانی با اشاره به گسترش بانکها و موسسات مالی و اعتباری جدید گفت: متاسفانه مردم فکر می کنند وقتی تابلوی بانک و یا موسسه اقتصادی بالا می آید، دولت آن را تایید کرده ولی این درست نیست. هر تابلویی که در جامعه وجود دارد به این معنی نیست که دولت آن را تایید می کند.
:
وی به وظیفه بانک مرکزی در ساماندهی موسسات مالی و اعتباری و بانکهای جدید اشاره و تصریح کرد: دولت تلاش می کند موسساتی که فعالیت آنها از نظر بانک مرکزی و دولت مجاز نیست به مردم اطلاع رسانی کند و برای همین منظور به صورت جدی وارد عمل شده ایم البته برای این منظور باید مردم و رسانه ها نیز به ما کمک کنند.
:
رتبه بندی موسسات مالی و بانک ها در کشور

رئیس قوه مجریه از رتبه بندی موسسات مالی و بانکها خبر داد و گفت: باید جلوی گسترش موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز را بگیریم که برای این منظور نیاز است شورای عالی امنیت ملی وارد عمل شود.
:
رئیس جمهور در همین خصوص اظهار داشت: باید مردم آگاه شوند و پول خود را در بانکهایی قرار دهند که دولت و بانک مرکزی آنها را تایید می کند.
:
روحانی به رونق اقتصادی کشورمان اشاره کرد و افزود: دولت برای رونق اقتصادی در بخش های مختلف اقداماتی انجام داده و با مقررات زدایی ها و الکترونیکی شدن کارها سرعت افزایش پیدا کرده. البته باید بخش خصوصی نیز برای توسعه کشور و رونق اقتصادی وارد عمل شود.
:
مسکن می تواند تحرک و پویایی اقتصادی ایجاد کند

رئیس جمهور به بخش مسکن در کشور اشاره و تصریح کرد: مسکن بخشی است که در طرح های مختلف رونق ایجاد می کند، بخش مسکن بخشی مادر است اگر بتوانیم دراین بخش رونق ایجاد کنیم حرکت بسیار خوبی در آینده ایجاد خواهد شد، مسکن می تواند تحرک های خوبی ایجاد کند.
:
وی سپس با اشاره به تسهیلات دولت در زمینه مسکن گفت: تسهیلات بیشتری قرار است برای مسکن اولین ها در نظر بگیریم که با این شراط تحرک خوبی در زمینه مسکن ایجاد خواهد شد.
:
روحانی به ساخت آزادراه با مشارکت دولت و شرکت خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم طبق توافقی که انجام شده و با  کلنگ زنی این طرح فضایی را بوجود آوریم تا بخش خصوصی خارج از کشور فعالیت خوبی در استان و سطح کشور داشته باشند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین