امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۷ Friday, 26 April 2024

عوامل رستاخیز به اظهارات نوش آبادی پاسخ دادند

عوامل رستاخیز به اظهارات نوش آبادی پاسخ دادند

واکنش هاي متفاوتي که بر سراکران فيلم سينمايي «رستاخيز» به کارگرداني احمد رضا درويش در دو هفته اخير به وجود آمد، شرايط خاصي را برابر مديران سازمان سينمايي قرار داد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، توقف اکران «رستاخيز» با بيانيه اي که سازمان سينمايي صادر کرد، ابعاد تازه اي به موضوع نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل العباس در فيلمي ديني داد.

:
در آخرين وضعيت مربوط به اين فيلم پس از اظهارات سخنگوي وزارت ارشاد مبني بر پيشنهاد استفاده از افکت نوري عوامل «رستاخيز» به اظهارات او پاسخ دادند.

:
در همين حال خبرگزاري تسنيم در گزارشي عنوان کرد که احمد رضا درويش پس از بي نتيجه ماندن تلاش ها براي اکران «رستاخيز»، شکايتي را در ديوان عدالت اداري عليه سازمان سينمايي مطرح کرده است.خبري كه البته تكذيب شد.
خبرنگار باني فيلم  در پيگيري هاي خود در تماس با احمد رضا درويش در مورد خبر شکايت از سازمان سينمايي از او پرسيد.

:
کارگردان «رستاخيز» ضمن تکذيب اين خبر اظهار داشت: من کارگردان اين فيلم و حافظ منافع معنوي اين اثر سينمايي هستم و چنانچه قرار باشد شکايتي هم صورت پذيرد اين وظيفه تهيه کننده «رستاخيز» است.

:
درويش در بخش ديگري از سخنانش با اعلام تاسف از اکران نشدن فيلم در نتيجه بهم ريختن برنامه ريزيهاي اکران «رستاخيز»، از مسئولان سينمايي خواست پيش از هر چيز مسئوليت عواقب اکران نشدن فيلم و تبعات گوناگون سياسي، اجتماعي و روحي و رواني توقف اکران «رستاخيز» را بپذيرند.
گفتني است كه روز گذشته خبرگزاري تسنيم در بخشي از گزارش خود آورده بود: تلاش هاي بي ثمري که وضعيت اکران فيلم را بغرنج تر کرده است. درويش در آخرين تلاش براي اکران مجدد «رستاخيز» دعوا را به قضاوت مراجع قضايي کشانده است. او نسبت به برخورد سازمان سينمايي با «رستاخيز» به ديوان عدالت اداري شکايت کرده است. شکايتي که همچنان پرونده «رستاخيز» را باز نگه مي دارد و احمد رضا براتي مشاور حقوقي سازمان سينمايي در حال پيگيري اين شکايت است.

:
درويش و تيم توليد «رستاخيز» تصميم جدي گرفته اند که فيلم را نمايش دهند. همه منتظرند تا بدانند درويش در دوئلش با سازمان سينمايي پيروز خواهد شد يا نه؟

:

عوامل «رستاخيز» به صحبت‌هاي سخنگوي ارشاد پاسخ دادند
روز گذشته عوامل فيلم سينمايي «رستاخيز» به اظهارات حسين نوش‌ آبادي سخنگوي وزارت ارشاد پاسخ دادند.
به گزارش باني فيلم، نوش آبادي در نشست خبري خود گفته بود که به دليل بروز مشکلات در اکران «رستاخيز»، کارگردان فيلم بپذيرد که روي چهره حضرت ابوالفضل از افکت نوري استفاده شود تا مسايل مربوط به اعتراض اکران فيلم مرتفع شود. اين حرفهاي سخنگوي ارشاد، ديروز با پاسخ عوامل «رستاخيز» روبرو شد که با انتشار نامه‌اي به اين سخنان واکنش نشان دادند.

:
متن کامل نامه عوامل «رستاخيز» به اين شرح است:
با توجه به اينکه سخنان اخير حسين نوش آبادي سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره اکران مجدد فيلم سينمايي «رستاخيز» به کارگرداني احمدرضا درويش به ايجاد برخي ابهامات درباره اين فيلم و اعمال برخي تغييرات در نسخه اي که مجوز اکران گرفته است، منجر شده است لذا روابط عمومي فيلم «رستاخيز» در اطلاعيه اي به اين ابهامات پاسخ داد:

:
به نام خدا
در پي سخنان سخنگوي محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تاريخ 05/05/1394 در خصوص اکران مجدد فيلم سينمايي رستاخيز و توصيه به انجام برخي تغييرات در اين فيلم، پرسش هاي فراواني از سوي اصحاب رسانه و عموم مردم محترم از سازندگان فيلم ياد شده مطرح شده است. از آنجا که هرگونه اقدام يا تقاضاي متقابل بين سينماگران حقيقي يا حقوقي با سازمان امور سينمايي، با مکاتبات رسمي وجهه‌ي قانوني پيدا مي کند،  لذا به اطلاع مي رساند: از تاريخ 24/04/1394 که با دستور معاونت نظارت و ارزشيابي سازمان امور سينمايي، نمايش عمومي فيلم سينمايي رستاخيز، تعليق گرديده؛ عليرغم برگزاري جلسات متعدد و پيگيري هاي انجام شده؛ هنوز هيچ سند رسمي مبني بر شرايط تعليق تعويق و احقاق حق اين فيلم در اکران؛ از هيچ مرجع صالح قانوني صادر نشده است.

:
بنابراين سخنان سخنگوي محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي که به اشتباه در برخي رسانه ها به منزله‌ انجام تغييراتي در فيلم سينمايي رستاخيز تلقي گرديده است؛ در حد يک گمانه زني قلمداد شده و اميد مي‌رود ايشان در اطلاع‌رساني رويدادهاي فرهنگي کشور دقت بيشتري مبذول کنند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین