امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵ Friday, 26 April 2024

هاشمی رفسنجانی:‌داعش به دنبال از بین بردن آبروی اسلام است

هاشمی رفسنجانی:‌داعش به دنبال از بین بردن آبروی اسلام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که بین حادثه غزه و فعالیت گروهک تروریستی داعش در عراق رابطه‌ی تنگاتنگی وجود دارد، نقش صهیونیست‌ها را در هر دو مورد بسیار برجسته و پررنگ خواند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل ازایسنا، آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از کارکنان، اعضای هیأت مدیره و مدیران سازمان تأمین اجتماعی با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: از خداوند می‌خواهم توفیق خودسازی و بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان که در آن سفره بی‌پایان الهی‌اش در اختیار بشر گذاشته شده است به همگان اعطا کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سازمان تأمین اجتماعی را از جمله مهمترین خدمتگزار به طیف وسیعی از اقشار نیازمند کشور نام برد و افزود: از جمله کارهای بزرگ و قابل توجه جمهوری اسلامی ایران تأسیس سازمان تأمین اجتماعی برای دوران سخت بازنشستگی، بی‌سرپرستی، درمان و بیکاری است که نیروی کار، کارفرما ودولت در منابع مالی آن سهیم هستند.

وی به آسیب‌های وارده بر پیکر سازمان تأمین اجتماعی در دولتی که با شعار عدالت برسر کار آمد، اشاره و تصریح کرد: اگر به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کرد، معلوم نبود دچار چه سرنوشتی می شد و چطور باید احیا می‌شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند فعالیت‌ها در سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: اجرایی شدن فرآیند کارها منجر به بالا رفتن سرعت عمل گردید که نه تنها کارگشا بود، بلکه موجبات راحتی و آسایش ارباب رجوع و مخاطبان این سازمان را فراهم کرد.

وی از تلاش‌های دکتر نوربخش و همکاران در ترمیم بخش زیادی از آسیب‌ها تشکر کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این‌که انسان‌ها باید از زمان تولد تا آخر عمر خیالشان از تأمین ضرورت‌های زندگی همچون تغذیه، تحصیل، بهداشت و درمان و شغل آسوده باشد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی وظیفه‌ی بزرگی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم و تأمین مواردی که اشاره شد را برعهده گرفته است که امیدوارم همواره موفق باشد و لازم است برای این هدف و تأمین بیمه عمومی دولت و مجلس اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان حوادث تلخ و اندوهبار غزه گفت: اتفاقات اخیر نوار غزه تابلوی از بدترین خشونت‌ها و ظلم‌های صهیونیست‌هاست که لکه ننگ جدیدی در پرونده قدرت‌های بزرگ جهانی و سازمان ملل از خود برجای گذاشته است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به بمباران نقاط مختلف غزه توسط اسرائیل، تکرار حادثه خونین بار اخیر غزه در ماه مبارک رمضان و سکوت مجامع بین‌المللی را تأسف بار خواند و افزود: اسرائیل هراز چندگاهی با حمایت و کمک جریان تروریستی، سازمان ملل و آمریکا کما فی‌السابق مردم فلسطین را از وطن و سرزمین خود بیرون و آنها را آواره کشورهای همسایه، می‌کند.

هاشمی رفسنجانی همچنین طی سخنانی به جنایات گروه تکفیری در عراق اشاره کرد و گفت: اینها به خیال خودشان می‌خواهند اسلام ناب و خلافت جهانی اسلام را تأسیس کنند، اما در واقع به دنبال از بین بردن آبروی اسلام هستند، چرا که جهان رفتارهای آنان را به اسلام نسبت می دهند و در این میان رسانه‌های معاند خارجی از کردار و گفتار آنان در راستای اهداف خود سوء استفاده می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تفرقه را عامل اصلی پیشروی گروهک تروریستی در عراق خواند و افزود: همان‌طور که آیت‌الله العظمی سیستانی تأکید می‌کنند، همدلی و اتحاد دولت و مردم عراق در این زمینه راه‌گشا و زمینه‌ساز شکست و خروج نیروهای داعش وجدائی طلبان از عراق است.

وی با تأکید بر این‌که بین حادثه غزه و فعالیت گروهک تروریستی داعش در عراق رابطه‌ی تنگاتنگی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در هر دو مورد نقش صهیونیست‌ها بسیار برجسته و پررنگ است و باید مواظب این‌گونه رفتارها که تهدیدی برای جهان اسلام به شمار می‌روند، باشیم.

هاشمی رفسنجانی تندروی و افراط را پایه اصلی تروریست‌ها برشمرد و گفت: وجود ژن‌های افراطی، عقده‌ها، اشتباهات و خیالات در نیروهای افراطی مانع بزرگی برای استقلال و قیام ملت‌هاست.

ایشان ادامه داد: تروریسم یک ضلع مثلث از سلطه-گری خارجی و استبداد داخلی است که نمی‌گذارد ملت‌ها آزاد باشند و در تبدیل بهار عربی به خزان عربی نقش بسزائی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. داعش(دولت اسلامی عراق و شام بزعم خود و قوم یاجوج ماجوج به تعبیر قرآن) مصداق همان مردمان جنگجو و غارتگر دوره ذوالقرنین هستند که در زمان خود مردم از دست ایشان آسایش خاطر و امنیت جانی نداشتند. ذوالقرنین به داد مردم رنجدیده آن دیار رسید. به ایشان آموخت سدی از جنس مس-آهن بسازند و خود منتظر وعده خدا شد). قدیما می گفتند از جنس جن بودند! امروز می بینیم خیلی هم انس بودند! از جنس ما بودند! تفسیرها می گفتند آن قوم نابود شده! امروز می بینیم نسخه های جدید آن در کشورهای اسلامی هر چند مدت یکبار با نامهای مختلف تکثیر انبوه می کنند. القاعده، طالبان، بوکوحرام و… با غزه کاری ندارند اما با اختلاف شیعه و سنی کارها دارند. اینها خوب حسابشان جداست. البته مبارزه با ایشان کلی انرژی گرفته و خواهد گرفت. اما چرا اقوام با شناسنامه و سازنده یک کشوری چون عراق مثل اقلیم کردستان بفکر اعلام استقلال است! دوست دارند کارشان به ژنو بکشد؟ دوست دارند کارها در شورای امنیت گره زنی و در ژنو گره گشائی بشود؟ همه دنیا امروز بفکر وحدت رویه هستند و کشورهای اسلامی در فکر تفرقه! تو گوئی آیه وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاتَفَرَّقُوا برای غربیها نازل شده است. 50 ایالت آمریکائی و 25 کشور اروپائی با حفظ حقوق عادلانه با هم تفاهم می کنند. دو قوم مسلمان یک کشور اسلامی هر روز از یکدیگر بیشتر فاصله می گیرد انتظار هم داریم کشورهای اسلامی پیشرفت کنند؟ داعش ها رشد نکنند! مشکلات ما را دیگران حل نکنند! دو نسخه نجات بخش پیش روی ما مسلمانان نیست. نسخه قرآنی و نسخه غرب. هر دو نسخه نجات در خیلی موارد به هم منطبق اند. اما در نسخه قرآنی معیار میزان تقواست. خدمت عبادت است. رابطه سلطه و غیر سلطه مذموم است و هزاران نیک دیگر.

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین