امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۹ Wednesday, 24 April 2024

کی‌روش: معیارهایم همان است که بود/ توقعات از ما بالا ولی به جاست

کی‌روش: معیارهایم همان است که بود/ توقعات از ما بالا ولی به جاست

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اردوی آماده‌سازی این تیم را برای دیدار با تایلند فرصت خوبی برای ارزیابی بازیکنان پس از صعود به جام‌جهانی دانست.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، کارلوس کی‌روش پیش از تمرین امروز (جمعه) تیم ملی فوتبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

 

این برای نخستین بار است که سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از بازگشت به ایران در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود.

 

کی‌روش در ابتدا اظهار کرد: از حضور شما خبرنگاران تشکر می‌کنم و دلیل حضور من هم در این‌جا این است که پاسخگوی تمام سوالات باشم. همان‌طور که می‌دانید این اولین اردوی ما بعد از پیروزی مقابل کره جنوبی است و هدف از برگزاری این اردو این است که تیم را آماده کنیم تا علاوه بر شکست تایلند، برای شرکت در جام ملت‌های آسیا آماده شویم.

 

وی ادامه داد: با برگزاری این اردو فرصت خوبی دست داد تا بازیکنان را گرد هم جمع کنیم. هم‌چنین بازیکنان جوان و جدید را به اردو دعوت کرده و آنها را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

 

وی درباره‌ی ملاک‌های خود برای دعوت از بازیکنان تیم ملی گفت: معیارهای من دقیقا همان است که از ابتدای ورودم به ایران دنبال کردم. یک سری از بازی‌ها لیگ را در استادیوم دیدیم. هم‌چنین تک‌تک بازی‌های لیگ را به همراه دستیارانم در جلسات خصوصی آنالیز کرد‌ه‌ایم و پس از بررسی‌های لازم، بازیکنانی را که صلاح دیده‌ایم به تیم ملی دعوت کرده‌ایم.

 

کی‌روش در پاسخ به این سوال که چرا ترجیح می‌دهد بیشتر از بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی استفاده کند، گفت: این‌که شما می‌گویید از لحاظ ریاضی هم نگاه کنید درست نیست، زیرا در مجموع 24 بازیکن را به تیم ملی دعوت کرده‌ایم که از این میان فقط 6 نفر از آنها را از لیگ‌های خارجی دعوت کرده‌ایم.

 

سرمربی تیم ملی ادامه داد: برای من فرقی ندارد که بازیکن متعلق به کدام باشگاه است و رنگ پیراهنش آبی، قرمز یا زرد باشد و این‌ که پسر چه کسی است یا چه رابطه‌ای دارد، برای من بی‌اهمیت است. مهم‌ترین معیار من این است که این بازیکن بتواند در تیم ملی تاثیر مثبت داشته باشد و از لحاظ فوتبالی و تکنیکی به تیم کمک کند و هم‌چنین با جنگندگی و تعهد کامل در خدمت تیم ملی باشد.

 

وی ادامه داد: در پست مهاجم بازیکنانی مانند انصاری‌فرد، شهباززاده، یعقوب کریمی و خلعتبری را که همگی از لیگ ایران هستند دعوت کرد‌ه‌ایم. باید تعادل را حفظ کنیم و نمی‌توانیم از یک پست 10 بازیکن را دعوت کنیم.

 

کی‌روش در پاسخ به این سوال که حمایت‌های مردم ایران از تیم ملی چقدر به او انگیزه داده است، نیز گفت: حمایت‌های مردم انگیزه‌های بالایی را به ما داد و مسوولیت بسیار سنگینی را نیز بر دوش من گذاشت. چون طرفداران، توقعات بزرگ و به جایی از تیم ملی دارند و می‌خواهند در جام‌جهانی افتخارآفرینی کنند و هنگامی که به ایران برمی‌گردیم نیز با غرور و افتخار بازگردیم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره‌ وضعیت بازیکنان تیم ملی حاضر در اردو نیز گفت: تقریبا تمام بازیکنان در اردو هستند و مهرداد بیت‌آشور نیز به زودی به تیم ملحق می‌شود. همگی سخت در حال تلاشند و با سخت‌کوشی و جنگجویی شاهد رقابت آنها در همه‌ی پست‌ها هستیم. بازیکنان سعی می‌کنند با تلاش زیاد در تیم ملی حضور مثبتی داشته باشند.

 

کی‌روش در ادامه درباره‌ی جام جهانی 2014 برزیل گفت: جام‌جهانی رویداد بسیار مهم و چالش‌برانگیزی است. سطح این مسابقات از نظر فشار بازی‌ها، ریتم و سطح کلی بسیار بسیار بالاست و باید تلاش کنیم که تا آن زمان بازیکنان را به سطح جام جهانی برسانیم. بنابراین این نکته کلیدی است که از این پس باید تمرین‌های آماده‌سازی مناسب باشد و همه‌ی شرایط برای آماده کردن تیم ملی از سطح بازی‌های تدارکاتی گرفته تا زمین‌های تمرین خوب باشد تا همه‌ی این مسائل دست به دست هم دهند و تیم ملی با آمادگی کامل به جام جهانی برود.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که در آینده مسائل کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی داریم. مساله کوتاه‌مدتمان دیدار برابر تایلند است. این بازی فرصت خوبی به ما می‌دهد که بار دیگر مانند پیش از بازی با کره جنوبی دست به دست هم دهیم و رسانه‌ها و هواداران نشان دهند که انگیزه‌ی حمایت از تیم ملی را دارند و می‌خواهند که بار دیگر خوشحالی را به مردم هدیه کنیم. همین جا از دوستان رسانه‌ای دعوت می‌کنم که علاقه‌مندان به فوتبال را برای تشویق تیم ملی در روز سه‌شنبه دعوت کنند.

 

کی‌روش در ادامه درباره‌ی دلیل دعوت از مهرداد بیت‌آشور به تیم ملی گفت: او اکنون در حال آمدن به ایران است و فکر می‌کنم بامداد شنبه به تهران برسد. بیش از یک سال است که مهرداد را زیر نظر داریم. او حتی چند ماه قبل در فهرست ما قرار داشت اما متاسفانه مصدوم شد ولی حالا حالش خوب است و این فرصت را داریم که از او در تیم ملی استفاده کنیم.

 

سرمربی پرتغالی تیم ملی در پایان درباره‌ی صحبت‌های برخی افراد مبنی بر صعود شانسی تیم ملی به جام جهانی گفت: در فوتبال دو نوع افراد داریم؛ دسته‌ی اول آنهایی که قول‌های زیاد می‌دهند و دستاورد کمی دارند و دسته‌ی دوم کسانی که قول کمی می‌دهند اما دستاوردهای بسیار بیشتری دارند. من به‌شخصه انتخاب کردم که جزو دسته‌ی دوم باشم.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین