امروز: یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷ Sunday, 28 April 2024

گوشی های بی رقیب اندرویدی کدامها هستند؟

گوشی های بی رقیب اندرویدی کدامها هستند؟

سامسونگ در میان گوشی‌های اندرویدی اصولا رقیب چندانی ندارد و به عنوان پیشتاز در این عرصه، با سرعت زیاد، به جلو پیش می‌رود.

:

به گزارش سایت خبری بیناینوز ، این کمپانی مشهور و شناخته‌شده چندی پیش تبلت جدیدی به نام گلکسی نوت 4 را روانه بازار کرد که قصدش این بود بسیاری از گوشی‌های اندرویدی بازار را دچار افسردگی و گوشه‌نشینی کند.

:

گوشی‌های اندرویدی متعددی در بازار هست که ادعای بهترین بودن دارند، اما نوت 4 روی دست آنها بلند شده است. برای اثبات این ادعا هم آن را با مدل‌های موجود در بازار مقایسه کرده‌ایم. از جمله باید به پرچم‌دار سونی یعنی اکسپریا Z3 اشاره کرد. اکسپریا Z3 امکانات عالی و ویژگی‌های متنوعی دارد که هر کاربری را برای خرید ترغیب می‌کند. اما شاید در مقابل گلکسی نوت 4 سامسونگ حرفی برای گفتن نداشته باشد. برای دانستن این مطلب در ادامه با ما همراه شوید.
:
طراحی
نیازی به گفتن نیست که اکسپریا Z3 سونی با بدنه شیشه‌ای و فلزی خود از گوشی گلکسی نوت 4 بسیار زیباتر است. گوشی Note 4 بدنه بزرگ دارد اما در عوض، سونی اکسپریا Z3 بدنه باریک‌تر و سبک‌تر دارد و ضدآب نیز هست. بعلاوه بلندگوهای استریو نیز در جلوی خود دارد. گلکسی نوت 4 سامسونگ ضدآب نیست اما در عوض، قاب پلاستیکی پشت آن قابل جابه‌جایی است و می‌توان باتری آن را عوض کرد. در حالی که گوشی سونی این قابلیت را ندارد. گوشی سامسونگ، اسکنر اثر انگشت نیز دارد اما استفاده آن به‌راحتی نسخه موجود در S5 نیست. برای استفاده از آن باید انگشت شست خود را روی کلید خانه بکشید. اما سونی اکسپریا Z3 بر همان پین‌کدهای قدیمی استوار است.
:
طراحی قابل توجه و کاربردی خانواده Note همیشه موردتوجه کاربران قرار داشته است. عضو جدید این خانواده نیز همانند دیگر اعضای خانواده زیباست، قلم‌نوری S Pen این‌بار بسیار کاربردی‌تر است و استفاده آسان‌تری نیز دارد. برداشتن و گذاشتن این قلم بسیار بهتر از گوشی‌های پیین خانواده نوت است. میزان حساسیت این قلم نیز بیشتر شده است. با این قلم به‌راحتی می‌توانید فهرست خرید خود را یادداشت کنید یا کارهای ظریف در صفحه‌های وب انجام دهید. کارهایی که در گوشی اکسپریا Z3 سونی به این راحتی انجام نمی‌شوند.
:
گلکسی نوت 4 سامسونگ، همانند S5 حسگر تپش قلب نیز دارد. سامسونگ قابلیت اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون را نیز در این گوشی گنجانده است. این میزان از طریق پوست انگشتان شما اندازه‌گیری می‌شود. برای نخستین بار، حسگر UV نیز وجود دارد که می توانید از میزان دمای آفتاب مطلع شوید و در صورت تمایل بیرون بروید.
:
صفحه‌نمایش

سامسونگ در گوشی گلکسی Note 4 خود همه محدودیت‌ها را کنار گذاشته است و هر چه در دل و در سر داشته را در این محصول پیاده کرده است. از جمله باید به صفحه نمایش 1440×2560 پیکسلی QHD AMOLED اشاره کرد. این رزولوشن را قبلا در فبلت‌های سامسونگ ندیده بودیم. این گوشی صفحه نمایش 5.7 اینچ و تراکم تصویر 515 پیکسل در هر اینچ دارد. این در حالی است که گوشی سونی اکسپریا Z3، صفحه نمایش 5.2 اینچ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل دارد. تراکم تصویر این نمایشر 424 پیکسل در هر اینچ است.
:
در مورد کیفیت و خلوص رنگ، باید گفت Note 4 یکی از بهترین و دقیق‌ترین AMOLEDهایی را دارد که سامسونگ تولید کرده است. اصولا نمایشگرهای AMOLED سامسونگ رنگ‌های سرد دارند اما در این نسخه این ایراد تا حد زیادی برطرف شده است. سونی نیز ال‌سی‌دی Z3 را تا حد زیادی کالیبره کرده تا رنگ‌ها را به روشی طبیعی‌تر نمایش دهد. اما همچنان رنگ‌ها کمی سایه‌ سرد در خود دارند و به طور مثال، رنگ سفید تا اندازه‌ای آبی دیده می‌شود. Note 4، برخلاف نمایشگرهای AMOLED پیشین دمای رنگ طبیعی‌تر و کاملا استاندارد دارند.
:
دمای رنگ این نمایشگر 6600 کلوین است. لازم به ذکر است که دمای مرجع و استاندارد نمایشگر گوشی‌های موبایل، 6500 کلوین است. این نمایشگر کمترین درصد خطای رنگ را دارد. اما سونی اکسپریا Z3 اینطور نیست. از ذیگر برتری‌های نمایشگر نوت 4 باید به کیفیت عکس‌ها اشاره کرد که نرخ گاما بالا و 2 دارد (گامای مرجع 2.2 است). این رقم در گوشی اکسپریا Z3 سونی 2.5 است. اما نمی‌توان گفت بیشتر بودن آن دلیل بهتر بودنش نیز هست.
:
صفحه نمایش هر دو این گوشی‌های هوشمند، کمترین بازتاب نور را دارد و محتویات آنها زیر نور خورشید کاملا خوانا است. گوشی Z3 حدود 713 نیت روشنایی دارد که باعث می‌شود نمایشگر کاملاروشن و شفاف باشد. اما گوشی گلکسی نوت 4 سامسونگ، فقط 468 نیت روشنایی دارد. شاید نوت 4 از این نظر بعد از Z3 قرار بگیرد اما در عوض، در شب نور آن چشم کاربر را اذیت نمی‌کند.
:
پردازنده و حافظه
گلکسی نوت 4 با جدیدترین تراشه چهارهسته‌ای، یعنی اسنپ‌دراگون 805 و سرعت 2.7 گیگاهرتز عرضه شده است. البته نسخه دیگری نیز دارد که پردازنده آن 6 هسته‌ای از نوع Exynos 5433 با 1.9 گیگاهرتز سرعت است. رابط‌کاربری این گوشی TouchWiz است. این رابط بسیار کاردرست و خوب است اما در گوشی هوشمند Note 4 تا اندازه‌ای ضعیف ظاهر شده است.
:
گوشی سونی اکسپریا Z3 با نسخه پیشین پردازنده اسنپ‌دراگون یعنی 801AC عرضه شده است و سرعت 2.5 گیگاهرتز دارد. البته هر دو این تراشه‌ها تا اندازه زیادی به هم شباهت دارند. تنها تفاوت آنها را می‌توان بهبود کیفیت ویدئو و گرافیک در تراشه 805 اعلام کرد. رابط‌کاربری گوشی سونی اکسپریا، نسخه سبک‌تر TouchWiz است.
:
سامسونگ و سونی هر دو گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت 4 و اکسپریا Z3 را با 3 گیگابایت رم ارائه کرده‌اند. به این مفهوم که می‌توانید ده‌ها اپلیکیشن و نرم‌افزار روی حافظه آن ذخیره کنید. حافظه داخلی گوشی Z3، 16 گیگابایت است. در حال که نوت 4 با 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. البته هر دو این گوشی‌های هوشمند، از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کنند و قابلیت ارتقا حافظه رابه کاربر می‌دهند.
:
دوربین
گوشی هوشمند نوت 4، همانند گلکسی S5، دوربین 16 مگاپیکسل دارد. اما برای نخستین بار در گوشی‌های سامسونگ، این دوربین با سیستم لرزش‌گیر نوری منطبق شده است که Smart OIS نامیده می‌شود. پرچم‌دار جدید سونی نیز دوربین 20.7 مگاپیکسل با حسگر 1/2.3” Exmor RS دارد. این حسگر، همانند Z2 پیکسل‌های 1.12 دارد اما سونی ادعا می‌کند لنز G نوری جدید آن 25 میلی‌متری است (f2.0) و تغییرات دیگری نیز در دوربین ایجاد کرده است. از جمله باید به حساسیت نوری ISO 12800 اشاره کرد.
:
در مورد دوربین دوم، سامسونگ کمی بیشتر دست‌ودل‌بازی به خرج داده است و یک حسگر 3.7 مگاپیکسل برای دوربین دوم خود در نظر گرفته است. این دوربین دیافراگم f/1.9 دارد. به این مفهوم که کاربر می‌تواند با زاویه عریض تا 120 درجه سلفی بردارد. این در حالی است که سونی دوربین 2.2 مگاپیکسل برای دوربین دوم در جلوی گوشی در نظر گرفته است.
:
دوربین هر دو گوشی سرعت بسیار خوبی دارند. هر دو برای شاتر یک کلید اختصای در نظر گرفته‌اند و با هر دو گوشی می‌توان با صفحه قفل نمایشگر، در عرض یک تا دو ثانیه عکس برداشت. این ویژگی کمک می‌کند تا کاربر هیچ منظره یا فرصتی را از دست ندهد. رابط‌کاربری هر دو دوربین از نظر استفاده کمی پیچیده و سخت است. گزینه‌ها و مودهای متنوع عکاسی، افکت‌های نوری متعدد و ترفندهای عکاسی در عمق موجب می‌شوند تا کاربر نتواند به راحتی گزینه موردنظرش را بیابد.
:
از امکانات این دوربین‌ها می‌توان به HDR، پانوراما و … اشاره کرد. البته گزینه‌های دیگری نیز همانند Food Shot در سامسونگ هست که به شما اجازه می‌دهد مستیقم و خیلی سریع، عکس مثلا صبحانه خود را در اینستاگرام با دوستان خود به اشتراک بگذارید. رابط‌کاربری گوشی سامسونگ در مقایسه با گوشی سونی، استفاده آسان‌تری دارد. هر دو گوشی، گزینه عکاسی خودکار دارند که بهترین حالت‌ را برای منظره موردنظر اعمال می‌کند.
:
عکس‌هایی که گوشی Xperia Z3، بر می‌دارد سردتر از عکس‌های Note 4 است. اما گزینه‌ای دارد که نویز تصاویر را تا اندازه زیادی کم می‌کند و در نتیجه، عکس‌های صاف‌تری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گوشی موبایل سامسونگ، جزئیات بیشتری ثبت می‌کند. در عکاسی در داخل ساختمان، گوشی اکسپریای سونی نویز بیشتری را ثبت می‌کند و دلیل آن نیز کمتر بودن نور است. اما فبلت سامسونگ، سیستم کاهش نویز دارد و عکس‌های شفاف‌تر با جزئیات بیشتر ثبت می‌کند. به ویژه وقتی با مود 8 مگاپیکسل عکاسی کنید، کیفیت عکس‌ها بهتر و نویزها کمتر خواهند بود. فلاش LED در فبلت Note 4 بیسار بهتر کار می‌کند.
:
سرعت دوربین
هر دو گوشی هوشمند، با رزولوشن 4 هزار پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه عکاسی می‌کنند. آنها امکان فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه و همچنین، فیلم‌برداری صحنه آهسته با کیفیت اچ‌دی و سرعت 120 فریم در ثانیه را نیز دارند. دوربین سونی، سیستم لرزش‌گیری به نام SteadyShot نیز دارد که همانند سیستم لرزش‌گیر نوری کار می‌کند.
:
کیفیت تماس
بلندگوهای نوت 4 کاملا واضح و بدون نویز هستند. در این هدفون‌ها کمترین نویز یا خطای صوتی را می‌بینید. اما گوشی اکسپریا Z3، از نظر کیفیت صدا در رده متوسط دسته‌بندی می‌شود. البته این کیفیت آن‌قدر خوب است که در محیط‌های شلوغ و پرصدا نیز بتوانید صدا را به خوبی بشنوید. هر دو گوشی هوشمند نوت 4 سامسونگ و اکسپریا Z3 سونی، به خوبی می‌توانند نویزهای صدا را کاهش و صدایی صاف و واضح در اختیار کاربر قرار دهند. البته لازم به ذکر است، فبلت جدید سامسونگ، به جای دو میکروفون، سه میکروفون دارد و کیفیت صدایی که ضبط می‌شود بسیار بالاتر است. در ضمن، تماس‌های صوتی نیز کیفیت بهتری دارند.
:
باتری
گوشی هوشمند Note 4 سامسونگ، باتری 3220 میلی‌آمپر ساعتی دارد. این باتری نسبت به مدل‌های پیشین این خانواده، عمر و میزان شارژدهی بیشتری دارد. این فبلت بااینکه نمایشگر Quad HD دارد اما عمر باتری آن برای کاربر قابل قبول است. سونی اکسپریا Z3 نیز با باتری 3100 میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده است. این باتری تا 16 ساعت مکالمه در حالت 3G و 37 روز در حالت استندبای دوام دارد. گوشی‌های موبایل سونی همیشه از نظر عمر باتری در صدر برترین‌ها قرار دارند. این گوشی نیز از این قاعده مستثنا نیست. شاید بتوان گفت در میان گوشی‌های اندرویدی بیشتر عمر باتری را اکسپریا Z3 دارد.
:
کلام آخر
زبان طراحی ویژه سونی به نام OmniBalance، در گوشی اکسپریا Z3 نیز رعایت شده است و به همین دلیل، با یک گوشی موبایل شیک و زیبا مواجه هستید. این گوشی در برابر بدنه پلاستیکی سامسونگ بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد. گوشی موبایل گلکسی نوت 4 سامسونگ، حدود 20 درصد بزرگ‌تر از گوشی هوشمند اکسپریا Z3 سونی است. صفحه نمایش آن نیز بزرگ‌تر و شفاف‌تر با کمترین میزان نویز است. رنگ‌های این نمایشگر کاملا طبیعی و خالص هستند. اما در عوض، سونی اکسپریا Z3، بدنه ضدآب و بلندگوهای استریو دارد که نوت 4 از آنها بی‌نصیب است. از طرفی، گلکسی نوت 4 حسگر UV، حسگر اندازه‌گیری تپش قلب و اسکنر اثر انگشت دارد که باز، اکسپریا Z3 از آنها بی‌نصیب مانده است.
:
از نظر کیفیت عکس و فیلم تفاوت خاصی نمی‌توان میان دو دستگاه قایل شد. دوربین هر دو گوشی امکانات جالبی دارد و رابط‌کاربری هر دو آنها نیز کمی پیچیده و شلوغ است و انواع فیلترها و حالت‌های عکاسی رادر هر دو گوشی هوشمند می‌توان پیدا کرد. از نظر انجام چندکار هم‌زمان، عملکرد و مصرف باتری باید گفت Note 4 بسیار بهتر از گوشی سونی است. در ضمن، صفحه نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر نیز دارد. تنها برتری اکسپریا Z3 عمر طولانی باتری آن و اندازه کوچک و جمع‌وجورش است که به راحتی در جیب و در دست جا می‌شود.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین