امروز: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۱ Saturday, 27 April 2024

تاجرنیا: استقلال تاوان مدیریت سلیقه‌ای فتح‌الله‌زاده را پس داد

تاجرنیا: استقلال تاوان مدیریت سلیقه‌ای فتح‌الله‌زاده را پس داد

عضو سابق هیات مدیره استقلال با انتقاد از فتح‌الله‌زاده می‌گوید او جز برخی موارد سطحی مدیریت فوتبال و گرداندن چند نشریه بیشتر کارهایش را به سرمربی استقلال واگذار کرده بود.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با انتقاد از وضعیت استقلال و پرسپولیس گفت: با توجه به پر حاشیه بودن دو تیم نیاز به یک عزم دولتی برای خصوصی کردن آنهاست. چیزی که تا الان اتفاق نیفتاده و مدیریت‌های مختلف در این دو باشگاه کار را در دست می‌گیرند، اما در آخر هم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. من فکر می‌کنم این مساله باید فراتر از وزارت ورزش و جوانان و در سطح دولت حل شود. مشکل دومی که من می‌بینم و خصوصا در استقلال این مساله نمود بیشتری دارد، بحث اشخاصی است که به این باشگاه چسبیده‌اند؛ کسانی که در اکثر زمان‌ها در این باشگاه‌ بوده‌اند و اگر هم نبوده‌اند با حاشیه آفرینی کاری کرده‌اند که به این باشگاه برگردند.

 

او افزود: مدیریت فردگرا بدون مشورت و دخالت هیات مدیره و تلاشی عمدتا حاشیه‌ای در فوتبال یکی از مشکلات این باشگاه است. این مشکل البته به وزارت ورزش و جوانان هم بر می‌گردد. آنها معمولا کسانی را در هیات‌ مدیره‌ها می‌گذراند که به لحاظ قد و وزن فوتبالی کوچکند و زیر سایه مدیرعامل محو شده‌اند. برخی اوقات دسته دیگری هم وجود دارند که فقط می‌خواهند در سطح ورزش باشند و عملا وقتی برای تیم نمی‌گذارند. نتیجه‌ کار این می‌شود که هیات مدیره‌ها در این دو باشگاه معمولا نقشی تزئینی دارند.

 

عضو سابق هیات مدیره استقلال اضافه کرد: مدیرعامل استقلال علاوه بر اداره چند نشریه و دنبال کردن دکترا و انجام بخش کوچکی از وظایفش و حضور در رسانه‌ها سایر مسائل فنی و مدیریتی را در سرمربی این تیم خلاصه کرده‌اند. قلعه‌نویی مربی موفق ایران بوده اما در سال گذشته فضایی برای او ایجاد شده که جالب نیست. این که یک باشگاه در فصل چند بازیکنش را از دست بدهد نشان از نظارت ناکافی مدیریت دارد. ما شاهد هستیم که مدیریت پر هزینه استقلال پاسخگوی جدی وضعیت کنونی نیست و دائما افرادی را می‌بینیم که از بدهی باشگاه به خودشان خبر می‌دهند و البته مدیریت باشگاه در پاسخ می‌گوید این بدهی‌ها از گذشته است، ولی نمی گوید که دو سوم تاریخ باشگاه را زمان حضور او تشکیل داده است! من اعتقاد دارم که باشگاه استقلال به یک خانه تکانی جدی نیاز دارد.

 

او در ادامه با اشاره به صحبت‌های قلعه‌نویی در طول فصل مبنی بر دریافت کمک از دوستانش برای حل مشکلات استقلال به ایسنا، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما عدم شفافیت است. در همه جای دنیا سرمربی مسائل فنی را بر عهده دارد. اگر او می‌رود برای استقلال هواپیما کرایه می‌کند یا برای باشگاه پول می‌آورد این نقطه ضعف باشگاه است. برعکس این قضیه هم نباشد که یک مدیرعامل بگوید به لحاظ فنی با مربی‌ام اختلاف نظر داشتم و به او گفتم فلان کار را بکند اما انجام نداد. اگر قرار باشد همه کارهای باشگاه را مثل پول در آوردن و رزور هتل و کارهایی از این قبیل را سرمربی انجام دهد پس چه نیازی به مدیرعامل داریم!

 

تاجرنیا با اشاره به انتقادهایی که درباره جدایی بعضی بازیکنان استقلال در طول فصل مطرح می‌شود گفت: در مرحله اول باید وظایف مشخص باشد. در وهله دوم مدیریت باشگاه باید به جای توجه به سلایق شخصی به منافع کلان باشگاه و هواداران فکر کند. اگر اتفاقی میان یک بازیکن و مدیرعامل رخ دهد آن مدیرعامل باید کلان باشگاه را ببیند اما درباره آقای جباری و مجیدی وضعیتی دوگانه را از مدیریت استقلال شاهد بودیم. مشکلی که مدیریت باشگاه با مجتبی جباری داشت یک مساله شخصی و فردی بود که می‌شد در گوشه‌ای بدون این که کسی در جریان باشد به تفاهم رسید، ولی نتیجه‌ مدیریت باشگاه در این مساله این شد که در پایان استقلال آسیب دید.

 

عضو سابق هیات مدیره استقلال در پایان افزود: درباره فرهاد مجیدی به جای تاکید بر روی حق خودش و حقوق تیم، نوعی بی تفاوتی و عدم پیگیری را نشان داد. این بازیکن با باشگاه قرارداد داشت و باشگاه می توانست روی حقش پافشاری کند. استقلال تاوان مدیریت مبتنی بر سلیقه فتح‌الله‌زاده را پس داد. شاید اگر استقلال به طور طبیعی در فصل پنجم می‌شد و به یک باره در هفته‌ آخر و در آستانه قهرمانی پنجم نمی‌شد آنقدر هواداران تیم استقلال ناراحت نمی‌شدند. می‌شد از اتفاقات امسال با مدیریت صحیح پیشگیری کرد که این اتفاق نیفتاد.

 

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین