امروز: شنبه، ۲۱ تیر ۱۴۰۴ ساعت ۱۰:۴۸ Saturday, 12 July 2025

تبلیغ کالاهای خارجی به اسم تولید داخل در رسانه ملی!

تبلیغ کالاهای خارجی به اسم تولید داخل در رسانه ملی!

 

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران گفت: رسانه ملی که بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند نباید نظیر رسانه‌های درجه3 به پخش تله‌شاپینگ بپردازد بلکه باید علاوه بر مشخص کردن ایرانی یا خارجی بودن کالا اسنادی را برای اثبات کیفیت کالا ارائه دهد.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز ، مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با  (ایسنا) در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا با توجه به تلاش‌ها برای افزایش فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل، صدا‌وسیما کالاهای خارجی را تبلیغ کرده و علی‌رغم وارداتی بودن آنها در تبلیغات اعلام می‌شود که کالاها ایرانی است گفت: در فضای اقتصادی و بازرگانی مساله‌ی تبلیغ واقعیتی است که هر فعال اقتصادی به آن نیاز دارد و نمی‌توان به فعال اقتصادی خرده گرفت که چرا کالای خود را تبلیغ می‌کند.

 

 

وی افزود: در شرایط فعلی اقتصاد ایران نگاهی که مبتنی بر تولید داخل است می‌تواند یک نگاه پذیرفته شده باشد.

 

 

حریری با تاکید بر این‌که فضای تبلیغاتی در فضای رسانه ملی انتقاد‌های بی‌شماری را به همراه دارد، گفت: متخصصان رسانه در زمینه‌ی تبلیغاتی که در رسانه ملی ایران انجام می‌شود حرف‌های زیادی داشته و به اعتقاد آنها فضای بازرگانی رسانه ملی ایران احتیاج به یک پالایش اساسی دارد.

 

 

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که فشار اقتصادی به صدا وسیما که بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند بسیار افزایش یافته است اظهار کرد: این سیستم عریض و طویل و تنبل برای جبران هزینه‌های خود مجبور شده که هر کالایی را تبلیغ کند.

 

 

وی با اشاره به این‌که تبلیغات در رسانه ملی به صورت تله‌شاپینگ انجام می‌شود، گفت: این در حالی است که در هیچ جای دنیا رسانه‌های ملی و دولتی به تله‌شاپینگ نمی‌پردازند و این قبیل تبلیغات از طریق رسانه‌های درجه3 هر کشوری انجام می‌شود.

 

او با اشاره به این‌که اکثر برنامه‌های تلویزیونی در ایام عید حامی مالی داشته است، خاطر نشان کرد: صدا‌وسیما باید در تبلیغاتی که پخش می‌کند تجدید‌نظر کند و باید مشخص شود که کالایی که تبلیغ می‌شود ایرانی است یا خارجی تا کالای خارجی نتواند با عنوان کالای ایرانی تبلیغ شود.

 

 

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که کیفیت کالاهایی که از سوی رسانه ملی پخش می‌شود باید بررسی شده و این رسانه اسنادی را برای تایید کیفیت کالاها داشته باشد، گفت: در نهایت باید گفت که تبلیغات در تلویزیون‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر متفاوت است و رسانه ملی که بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند نباید تن به پخش هر نوع آگهی بدهد.

 

 

انتهای پیام

 

 

توییت بینا

9:47 (۸ ماه قبل) ۱

رشد انفجاری بیت کوین همچنان ادامه دارد

9:42 (۸ ماه قبل) ۲

ادامه همدستی ۱۳ ماهه آمریکا در نسل‌کشی غزه

9:32 (۸ ماه قبل) ۳

اولین سفر استانی رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

12:08 (۱۰ ماه قبل) ۴

تابستان ۲۰۲۴ گرم‌ترین تابستان تاریخ شد

11:02 (۱۰ ماه قبل) ۵

والیبال نشسته مردان ایران، با اقتدار قهرمان پاراالمپیک شد

11:15 (۱۰ ماه قبل) ۶

٢۶ بازیکن به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شدند

11:00 (۱۰ ماه قبل) ۷

سهم مدارس دولتی در نفرات برتر کنکور فقط ۷ درصد

10:59 (۱۰ ماه قبل) ۸

ترافیک سنگین در محورهای هراز، چالوس و آزادراه تهران- شمال

10:57 (۱۰ ماه قبل) ۹

بازداشت عامل تهدید بازیگر مطرح زن به انتشار تصاویر خصوصی‌اش در اینستاگرام

12:08 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

۸۰ هزار معلم جدید از مهر امسال به جمع معلمان اضافه می‌شوند

12:01 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت شد

12:00 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شد

11:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

سردار مؤمنی جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی شد

10:06 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

عراقچی، وزیر خارجه:گفتم برجام به شکل فعلی قابل احیا نیست

9:42 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

اشتغال نود درصد دانش آموختگان دانشگاه ها در مشاغل غیرمرتبط

9:40 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

نرخ بهره بین بانکی به بالاترین رقم خود رسید

12:48 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

دستگیری ۱۹۳ شرور و اراذل و اوباش در ۷۲ ساعت گذشته

12:47 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

سرعت طوفان در سیستان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید

12:47 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

مومنی: باید ورود اتباع به کشورمان متوقف شود

14:33 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

جهانگیری: نباید پزشکیان را تنها گذاشت

پربازدیدها

آخرین عناوین