امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۶ Friday, 26 April 2024

حزب یکتا؛ آغاز غیرقانونی احمدی‌نژادی‌ها؟!

حزب یکتا؛ آغاز غیرقانونی احمدی‌نژادی‌ها؟!

هنوز یک روز از اعلام موجودیت جبهه یکتا که از وزرای دولت نهم و دهم تشکیل شده، نگذشته بود که حسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: «این تشکل غیرقانونی است.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، مقیمی می گوید: «هر حزب و گروهی برای فعالیت سیاسی باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز قانونی دریافت کند.» در صورتی که «این تشکل هیچ گونه مجوزی درخواست نکرده است بنابراین هرگونه فعالیت آن‌ها خلاف قانون است و باید پاسخگو باشند. هرگونه فعالیت سیاسی افراد در قالب حزب، گروه و تشکل و با هر عنوان و نامی باید با دریافت مجوز باشد، از این رو تحرکاتی که این روزها با عنوان یکتا انجام شده خلاف قانون است و آنها باید پاسخگو باشند.

:
نیامده بی قانونی کرد؟
دو روز پیش اولین نشست سراسری جبهه یکتا (یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی) با حضور آیت‌الله موحدی کرمانی، حجت‌الاسلام تقوی و اعضای هیأت موسس این جبهه برگزار شده بود و حاجی بابایی به عنوان دبیر این تشکل معتقد است تاریخچه این تشکل به یک سال و نیم گذشته برمی گردد؛ یعنی زمانی که دولت دهم جای خود را به دولت تدبیر و امید داده بود. محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم نیز می گوید: «پیش‌نویس اساسنامه‌ و ساختار تشکیلات جبهه یکتا تهیه شده و پس از اظهار نظر اعضا نهایی خواهد شد لذا تقسیم کار و مسئولیت‌ها در آینده مشخص می‌شود. این مجموعه فرد‌محور نیست و تصمیمات جمعی، مبنای اتخاذ مواضع خواهد بود، البته افراد تشکیل‌دهنده جبهه یکتا سوابق اجرایی مشخصی دارند ولی قطعا این جبهه دولت ساخته نیست.» اما بنا به گفته محمدحسین مقیمی همه این اقدامات غیرقانونی هستند و این افراد باید نسبت به اقدامات خود پاسخ گو باشند. اعضای جبهه یکتا (یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی) را وزرای دولت نهم و دهم،‌ معاونین و مدیران کل و استانداران سراسر کشور شامل می‌شوند. دبیر این جبهه تا تشکیل جلسه و مشخص شدن شورای مرکزی برعهده حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پروش دولت دهم خواهد بود.
:
 آسیاب به نوبت آقای احمدی نژاد
 اعضای این تشکل وزرای سابق محمود احمدی نژاد هستند، اما خود آنها معتقدند با احمدی نژاد هیچ ارتباط تشکیلاتی ندارند. کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم و عضو هیات موسس جبهه یکتا در حاشیه اولین نشست جبهه مذکور اظهار کرد: «جبهه یکتا از مجموعه‌ای از یاران همفکرتشکیل شده است و این تشکل هیچ گونه رابطه تشکیلاتی با احمدی نژاد ندارد. البته نمی توان جبهه یکتا را متشکل از مدیران و وزیران دولت های نهم و دهم منهای احمدی نژاد دانست، بلکه اعضای این جبهه را مجموعه ای از نیروهای همسو و همفکر تشکیل می دهند.» محمد حسینی، وزیر پیشین ارشاد نیز هویت سیاسی جبهه متبوع را اصولگرا می داند. او می گوید «ما با آیت‌الله موحدی کرمانی، آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله حسینی بوشهری در رابطه با شکل‌گیری جبهه یکتا صحبت کرده و از نقطه‌ نظرات و رهنمود‌های این بزرگواران استفاده کرده‌ایم. ما همچنین با گروه‌های سیاسی و احزاب و تشکل‌های اصولگرا هم صحبت‌هایی داشته‌ایم و جبهه یکتا را با نگاه اصولگرایی شکل داده‌ایم.
:
حسینی با همین دو جمله اش به همه اصولگرایانی که دولت احمدی نژاد را از جریان خود نمی دانستند می گوید این مجموعه بر‌آمده از دولت قبل اصولگراست.
:
محمد عباسی وزير پيشين ورزش نیز می گوید: ما آقاي احمدي نژاد را تنها به عنوان رئيس جمهور دولت نهم و دهم که در خدمتشان بوديم قبول داريم و اين جمع بدون مشورت با ايشان تشکيل شده است .وي در رابطه با ارتباط يکتا با احمدي نژاد، گفت: «همانطور که قبلا گفتم براي تشکيل اين جبهه با کسي مشورت نکرده و ما مستقل هستيم.» اين عضو حزب يکتا تاکيد کرد: ما خودمان را با اصولگرايان همگرا مي دانيم اما با اين حال با هيچ يک ازاحزاب اصولگرا هم مشورت نشده و به هيچ يک از احزاب وابسته نيستيم.» البته این جملات از اعضای کابینه دولت‌های نهم و دهم امری بسیار طبیعی است.
:
رفتار آنان نسبت به محمود احمدی نژاد همان رفتاری است که رئیس دولت نهم و دهم نسبت به اسلاف خود داشت. او پس از اعلام محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول خود نیز در بیانیه ای از او اعلام برائت کرده بود. احمدی نژاد در خصوص جبهه یکتا نیز مرزبندی می کند تا یاران سابق خود از محبوبیت مردمی او استفاده نکنند. سایت دولت بهار که منتسب به جریان بهار احمدی نژاد است در گزارشی با عنوان «ریل یکتا با احمدی نژاد یکی نیست» به مرزبندی با یاران پیشین خود پرداخته است.
:
در این گزارش آمده: «این جبهه با هدف حضور در انتخابات مجلس در قالب فهرست اصولگرایان تشکیل شده و متشکل شدن افراد مذکور با هدف کسب سهمیه بیشتر در فهرست اصولگرایان است.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین