امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸ Tuesday, 16 April 2024

آخرین جزئیات پرونده‌های کرسنت و پدیده

آخرین جزئیات پرونده‌های کرسنت و پدیده

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به جزئیاتی از اتهامات پرونده پدیده، از انتشار لیست مدیران رده‌بالای دولتی که متهم به فساد اقتصادی هستند خبر داد.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، محمدعلی پورمختار در حاشیه همایش سراسری روسای ادارات پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده کرسنت اظهار داشت: در پرونده کرسنت پس از ارسال گزارشات واصله موضوع را به مراجع ذیربط منعکس کردیم ولی بخشی از محتوای این پرونده به دلیل طبقه‌بندی اطلاعاتی قابل انتشار نیست.
:

به گزارش تسنيم، وی در خصوص زمان به نتیجه رسیدن این پرونده توسط قوه قضائیه گفت: پرونده کرسنت بنابر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در دستگاه قضا بررسی نمی‌شود و این پرونده در حال حاضر در شورای عالی امنیت ملی مطرح بوده و طبق مصوبه این شورا رسیدگی به آن در شورای عالی امنیت ملی در دست انجام است لذا اطلاع‌رسانی پیرامون این پرونده نیز همسو با مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود.
:
پورمختار ادامه داد: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مصمم است تا با تمامی مسئولین و مدیران رده‌بالای خاطی در این پرونده و پرونده‌های مشابه برخورد کند و این کمیسیون از انتشار اسامی مسئولانی که به طور متوالی اقدامات مجرمانه اقتصادی داشتند ابایی ندارد.
:
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به محذوریت قانونی قوه قضائیه پیش از قطعی شدن احکام متهمان مجوز انتشار اسامی آنها را ندارد ولی مجلس شورای اسلامی از این موضوع مستثنی بوده و در حال حاضر لیستی از مدیران مفسد اقتصادی در رده‌های مختلف تهیه شده و در آینده به استحضار مردم خواهد رسید.
:
پورمختار در خصوص اسامی مفسدان اقتصادی مطرح شده در سخنان رئیس جمهور قبلی گفت: لیست 300 نفره‌ای که رئیس دولت قبل از آن نام می‌برد عمدتا بدهکاران مالی بودند که در حال حاضر با توجه به توافقات انجام شده فیمابین آنها و بانکها مهلت بازپرداخت بدهی آنها تمدید شده است ولی در صورت ادامه‌دار بودن معوقات این افراد با این موارد برخورد خواهد شد.
:
* اختلاس 12 هزار میلیاردی یا 70 میلیاردی؟!

:
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص اینکه ادعای جدید رئیس بانک مرکزی مبنی بر اختلاس 12 هزار میلیاردی گفت: در این خصوص آمارهای مختلفی ارائه شده است و وزیر اقتصاد در روز نخست وزارت‌شان این آمار را اعلام کرد که البته بعدها آمار مربوطه توسط رئیس بانک مرکزی اصلاح و رقم مربوط به این پرونده 70 میلیارد تومان اعلام شد.
:
وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده توسط ما مشخص شده که این رقم گردش مالی بین بانکی بوده که بررسی آن نیازمند کار کارشناسی توسط بانک مرکزی است.
:
* جزئیاتی از اتهامات پدیده شاندیز
:
پورمختار در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار در خصوص اتهامات وارد شده به شرکت پدیده اظهار داشت: این پرونده قریب به یک سال است که توسط کمیسیون اصل 90 و در جلسات مختلف با وجود مسئولین ذیربط بررسی می‌شد و در مجموع آنچه که در مورد شرکت پدیده مطرح شده است در وهله اول نحوه فروش سهام این شرکت و عدم تطبیق ارزش سهام با اموال آن است که تخلفاتی در خصوص واگذاری سهام این شرکت خاص به صورت سهامی عام نیز مطرح شده است.
:
وی افزود: در وهله بعد نیز مجوزها و تغییر کاربری و عوارض قانونی این پروژه موضوع بررسی است و مکاتبات بسیاری با استانداری خراسان، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی انجام شده است تا راهکارهای برون‌رفت از این موضوع بررسی شود.
:
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص صحت داشتن کلاهبرداری 94 هزار میلیارد تومانی این شرکت گفت: این عدد به هیچ وجه صحت نداشته و این میزان بدهی به هیچ وجه امکان ندارد. ولی در مجموع ما مکاتبانی را با کانون کارشناسان برای بررسی کارشناسی میزان سهام فروخته شده و اموال این شرکت انجام داده‌ایم و به دنبال آن هستیم تا میزان اموال به ازای سهام این شرکت را مشخص کنیم.
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین