امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۵ Saturday, 20 April 2024

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: کشور آمادگی نهضت عمیق سازندگی را دارد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: کشور آمادگی نهضت عمیق سازندگی را دارد

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم هسته‌ای ایران با حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم، پنجه در پنجه شش تیم قدرتمند دنیا انداخت و توانست حق ملت را با حفظ همه‌ی ارزش‌های به‌دست آورده در صنایع هسته‌ای و بدون اینکه مورد مهمی را از دست بدهد، بگیرد و در این دوران، که دوران فترت است، دنیا ما را به عنوان یک ملت هوشیار می‌شناسد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عصر جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان، که در سالن همایش‌های برج میلاد تهران و با حضور یک‌هزار نفر از مردم استان کرمان برگزار شد، این استان را دارای تاریخ بسیار مشعشع و با فراز و فرود‌های مهم دانست و خاطرنشان کرد: استان کرمان سینه‌ی ستبر ایران و همواره حافظ کشور در خطرها بوده است.
:
به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردمان استان کرمان را نجیب، بااستعداد و کارآفرین توصیف کرد و افزود: لشگری که در دوران دفاع مقدس از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان تشکیل شده بود، در سخت‌ترین نقاط جبهه حضور یافتند و شکست‌ناپذیری خود را بارها و بارها به دشمن به اثبات رساندند.
:
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه کرمانی‌ها از پیشتازان مبارزه بودند، گفت: بیشتر مردم استان کرمان قبل از اینکه امام خمینی(ره) به شهرت برسند، از مقلدین ایشان بودند.
:
وی در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکید بر اینکه “ما می‌توانیم با استفاده از تجربیاتی که بعد از انقلاب اسلامی به دست آوردیم، افق و آینده‌ی بسیار خوبی را برای کشور ترسیم کنیم”، گفت: در شرایطی که دچار عقب‌گرد شدید شده‌ بودیم و بخشی از بافته‌هایمان پنبه شده بود، مردم شریف ایران یک‌بار دیگر شجاعانه به صحنه آمدند و فضای عمومی کشور را به سمت اعتدال، تدبیر و امید بردند.
:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه مردم در سخت‌ترین و طولانی‌ترین تحریم‌ها خم به ابروی خود نیاوردند و مشکلات را یکی پس از دیگری تحمل کردند، اظهار داشت: مردم ایران در شرایط تحریم و در منطقه‌ای که غرق ترور، فساد، جرم، جنگ، نزاع و درگیری است، به راه خود ادامه دادند و از تحریم‌ها سربلند بیرون آمدند.
:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعبیر رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مردم و کشور ایران مبنی بر اینکه “ایران کشوری کهن و دارای مردمی هوشیار است”، اشاره و تصریح کرد: تیم هسته‌ای ایران با حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم، پنجه در پنجه شش تیم قدرتمند دنیا انداخت و توانست حق ملت را با حفظ همه‌ی ارزش‌های به‌دست آورده در صنایع هسته‌ای و بدون اینکه مورد مهمی را از دست بدهد، بگیرد و در این دوران، که دوران فترت است، دنیا ما را به عنوان یک ملت هوشیار می‌شناسد.
:
وی به لغو تحریم‌ها از سوی کشور سوئیس و اعلام آن از طرف چین اشاره کرد و گفت: بعد از توافق هسته‌ای بسیاری از کشورها تحریم‌های خود را لغو و شرکت‌های بزرگ برای همکاری اعلام آمادگی کردند و همچنین بسیاری از کشورهایی که حاضر به برقراری رابطه با ایران نبودند، اکنون علاقه‌مندی خود را به برقرای ارتباط با ایران اعلام کرده‌اند.
:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید خود از نمایشگاه فرهنگی اقتصادی کرمان اشاره کرد و گفت: حقیقتاً این نمایشگاه جلوه‌ای از استعداد، هنر، ذوق، تاریخ و فرهنگ کرمان است که به خوبی این استان را معرفی می‌کند و باید به نوعی الگوی استان‌های دیگر در معرفی آثار خود باشد.
:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار استان کرمان را فردی لایق، آگاه و فراجناحی توصیف کرد و گفت: ایشان با بهره‌مندی از ظرفیت دو گروه در این استان شامل مسؤولان و ائمه جمعه و بخش خصوصی طرح‌های بسیاری را در دست مطالعه و اجراء دارند و چشم‌انداز خوبی را برای این استان ترسیم کرده‌اند.
:
ایشان با تأکید بر اینکه هر زمان در کشور به اقیانوس مردم پیوستیم، جز موفقیت و کامیابی چیز دیگری نصیبمان نشد، گفت: استفاده از اقیانوس همیشگی و پایدار مردم، بهترین راه‌حل مشکلات و سختی‌های روزگار است و این امر از ابتدای مبارزه برای انقلاب اسلامی تاکنون به اثبات رسیده است.
:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه “بر اساس سند چشم‌انداز و اسناد بالادستی، توسعه کشور باید دانش‌محور باشد”، گفت: توسعه‌ی دانش‌محور یعنی توسعه‌ای که بر اساس علم، دانش و تجربه پایه‌گذاری شده است و کپی و مونتاژ نیست که با کوچک‌ترین اختلاف بین‌المللی سیاسی، جلوی روند آن گرفته شود.
:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این اینکه “کشور آمادگی نهضت عمیق سازندگی را دارد”، گفت: باید در این شرایط که دستمان باز است و تحریم‌ها تا حدودی برداشته‌ شده است، به دنبال توسعه و پیشرفت پایدار کشور باشیم و از نیروهای داخلی فراوانی که داریم و همچنین نیروهایی ایرانی که در بسیاری از کشورهای دنیا در ردیف‌های بالای علمی هستند، بهره ببریم.
:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان تأکید کرد: باید شهداء، جانبازان و مفقودان که سرمایه‌های عظیم معنوی و مادی کشور هستند، در همه مراحل سرلوحه کار ما باشند و ما وظیفه و دِین خود را نسبت به آنها اَدا کنیم.
:
بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان به بیان گزارشی از استان کرمان، سوابق تاریخی و سیاست‌های توسعه اقتصادی و فرهنگی این استان پرداخت و همچنین یاسر سلیمانی، دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد.
:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان، از بخش‌های مختلف نمایشگاهی که به منظور معرفی استان کرمان برپا شده و شامل بخش‌های روستایی، عشایری، صنایع دستی، آثار تاریخی و فرهنگی، محصولات و دستاوردهای کشاورزی بود، بازدید کرد.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین