امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۷ Thursday, 18 April 2024

اردوغان: واکنش انسانیت به مرگ ۳۵۰ هزار سوری کجاست؟

اردوغان: واکنش انسانیت به مرگ ۳۵۰ هزار سوری کجاست؟

رئیس جمهور ترکیه، در یک سخنرانی از رهبران کشورهای جهان به دلیل سکوتشان در قبال کشته شدن «۳۵۰» هزار سوری به شدت انتقاد کرد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، رجب طیب اردوغان، خطاب به رهبرانی که در تظاهرات پاریس شرکت کردند، گفت: «ای رهبرانی که به فرانسه رفتید، چرا در اعتراض به کشته شدن سوری‌ها صدایتان را نمی‌شنویم؟ کجاست صدای انسانیت در قبال کشته شدن ۳۵۰ هزار سوری؟». اردوغان مشارکت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در راهپیمایی پاریس پایتخت فرانسه را اقدامی «منافقانه» توصیف کرد و بار دیگر کشتار ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ کودک و زن فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را محکوم کرد.
:
به گزارش خبرگزاری اناتولی، رئیس جمهوری ترکیه که در دیدار با إرکان کورجال، رئیس جوان اتحادیه «بازرگانان» و دیگر اعضای این اتحادیه در کاخ جدید ریاست جمهوری در آنکارا، سخن می‌گفت، بدون ذکر نام کشوری اظهار داشت: «حمایت بی‌دریغ برخی کشور‌ها از اسرائیل دلایل خاص خود را دارد». رئیس جمهور ترکیه گفت: اینک تمام غرب به خصوص کشورهای اروپایی در محک آزمایش بزرگ و مهمی در رابطه با موضوع احترام به دموکراسی، حقوق بشر و تنوع قومی قرار دارند.
:
رئیس جمهور ترکیه، با بیان اینکه حوادث اخیر بیانگر افزایش میزان اندیشه نژادپرستی در کشورهای غربی است، گفت: «ما با نگرانی موجی از نفرت نسبت به مسلمانان، دین اسلام و حضرت محمد «پیامبر عزیز ما» از طریق بهانه کردن حمله به دفتر مجله طنز فرانسوی را مشاهده می‌کنیم. آن‌ها برخلاف تلاش‌های مثبت ما برای از بین بردن تنش‌ها می‌خواهند برخورد تمدن‌ها را بر ما تحمیل کنند».
:
اردوغان با اشاره به حملاتی که هنوز علیه مسلمانان در سراسر جهان به ویژه در کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد، گفت: «غربی‌ها همیشه تلاش کردند که ارتکاب هر جنایتی علیه مسلمانان در کشور‌هایشان را در چارچوب حوادث جنایی و محلی جلوه دهند، در حالی که کوچک‌ترین اقدام از سوی هر مسلمانی را آنچنان بزرگ نمایی می‌کنند که همه مسلمانان در قفس اتهام قرار گیرند».
:
اردوغان اظهار داشت: «مسلمانان به همه ادیان احترام می‌گذارند و همه پیامبران را به‌‌ همان اندازه دوست دارند که حضرت محمد پیامبر اسلام را دوست دارند و به همه آن‌ها عشق می‌ورزند». رئیس جمهوری ترکیه در رابطه با مخالفت برخی گروه‌ها با وی در داخل، گفت: «دموکراسی و اقتصاد ترکیه مورد حمله قرار گرفته است. متاسفانه برخی طیف‌های سیاسی در داخل کشور برای منافع اقتصادی و سیاسی خود از حملات علیه ترکیه و مردم آن پشتیبانی کردند».
:
شبح داعش ترکیه را تهدید می‌کند

:
در همين حال، روزنامه «طرف» ترکیه از خنثی شدن یک طرح «تروریستی» که قرار بود شماری از مناطق و شخصیت‌های این کشور را هدف گیرد، خبر داده است. بنا بر گزارش این روزنامه، نیروهای امنیتی در شهر ازمیر به شکلی تصادفی یک هسته خفته وابسته به گروه دولت اسلامی موسوم به داعش را کشف و اعضای آن را دستگیر کردند. این گزارش می‌افزاید که دستگیر شدگان به دریافت آموزش در پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق، اعتراف کردند.
:
پیشتر مولود شاوش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که دستکم ۷۰۰ شهروند ترکیه، در صفوف گروه داعش می‌جنگند. او همچنین نسبت به خطر وقوع حملاتی در ترکیه هشدار داده بود. رسانه‌های ترکیه به نقل از وزیر امور خارجه نقل کردند که گفته است: «نگرانی عمده نسبت به شبه نظامیان خارجی مرتبط با زمانی است که به کشور‌هایشان باز می‌گردند.» او ادامه داده است: «ما هم همین نگرانی را داریم.»
:
اغلو افزوده بود که کشورش، مانع از ورود حدود ۷۲۵۰ فرد خارجی که قصد داشند به داعش بپیوندند، به سوریه شده است. او تاکید کرده بود که ترکیه ۱۱۶۰ تن را که می‌خواستند به داعش بپیودند، دیپورت کرده است. ترکیه به حمایت از گروه داعش از زمان تاسیسش متهم می‌شود؛ اتهامی که مقام‌های این کشور آن را رد می‌کنند.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین