امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱ Saturday, 20 April 2024

استقلال هم “سیاسی” نیست

استقلال هم "سیاسی" نیست

هیات مدیره باشگاه استقلال هم مانند آنچه که در باشگاه پرسپولیس رخ داد ترکیبی از مدیران اقتصادی و پیشکسوتان این تیم خواهد بود.

 
به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز به نقل از (ایسنا)، موضع وزارت ورزش و جوانان در ماجرای تغییر و تحولات صورت گرفته در باشگاه پرسپولیس و چیدمان هیات مدیره و نحوه انتخاب مدیرعامل این باشگاه نشان داد که بر خلاف ادوار گذشته دیگر جایی برای سیاسی‌ها در هیات مدیره باشگاه‌های سرخابی وجود ندارد.

 

 
اگر چه برای اولین بار تیمی اقتصادی- ورزشی دور میز مدیریتی باشگاه سرخپوشان جمع شدند، اما رویکرد وزارت ورزش و جوانان در انتخاب‌های اخیر این امیدواری را ایجاد کرده که بالاخره پس از سال‌ها سیاسیون از هدایت این باشگاه‌های مردمی کنار گذاشته شوند و با یک تفکر جدید برای مخارج و هزینه‌های باشگاه تصمیم گیری شود.

 

 
پس از اتمام پروژه تعیین هیات مدیره و حامی مالی پرسپولیس چندی است که موضوع انتخاب اسپانسر و اعضای هیات مدیره آبی‌ها روی میز کار امیررضا خادم و وزارت ورزش و جوانان قرار دارد. خبرها و گمانه زنی برخی از رسانه‌ها حکایت از حضور برخی از مدیران سیاسی در راس مجموعه مدیریتی باشگاه استقلال دارد که خیلی با مواضع مدیران وزارت ورزش همخوانی ندارد.

 

 
برخلاف خبرهای منتشر شده، در هیات مدیره جدید استقلال نیز خبری از حضور چهره‌های سیاسی و نمایندگان مجلس نخواهد بود و ترکیبی از مدیران اقتصادی و پیشکسوتان این تیم اعضای جدید را تشکیل خواهند داد. البته باید دید وزارت ورزش و جوانان تا تعیین هیات مدیره و حامی مالی استقلال روی مواضع خود می‌ایستد و همان سیاستی که در پرسپولیس اعمال کرد را در استقلال پی می گیرد یا خیر.

 

 
آنچه مسلم است محمود گودرزی، وزیر ورزش و مسئول اصلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رفتار یکسانی با سرخابی‌ها خواهد داشت و عدالت را برقرار خواهد کرد. بنابراین این انتظار می‌رود که امیررضا خادم مامور رسیدگی به این باشگاه‌ها همان رویکرد پرسپولیس را در استقلال پیاده کند.

 

 
به گزارش ایسنا، موضوع دیگر در رویکرد وزارت ورزش و جوانان در قبال قرمزها، این است که حامی مالی دخل و تصرفی در تصمیمات مدیریتی و امور جاری باشگاه‌ را ندارد و حتی مالک تجاری باشگاه پرسپولیس هیچ درخواستی برای حضور در هیات مدیره و انتصاب اعضا نداشته و همان طور که در ترکیب جدید هیات مدیره دیده می‌شود، هیچ فردی از سوی شرکت مورد نظر حکم نگرفته است.

 

 
امضای قرارداد با اسپانسر پرسپولیس و توافقی که با وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته، نشان می‌دهد که مالک تجاری تنها در ازای پرداخت 30 میلیارد تومان می‌تواند از برند پرسپولیس برای مدت یکسان استفاده و برای خودش درآمدزایی کند، بنابراین هیچ شروطی مبنی بر این که ریاست و یا عضویت در هیات مدیره و یا مدیرعاملی به مالک تجاری برسد،‌ وجود نداشته است.

 

 
شایعاتی در رابطه با حضور حامی مالی استقلال به عنوان رییس هیات مدیره مطرح شده است، اما به نظر می‌رسد که وزارت ورزش و جوانان مانند آنچه که در باشگاه پرسپولیس رخ داد، را در باشگاه استقلال انجام دهد و حامی مالی سهمی در هیات مدیره نخواهد داشت. به گفته خادم، مذاکره با چند حامی مالی آغاز شده، اما به نتیجه نرسیده است.

 

 
ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین