امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۳ Friday, 19 April 2024

اظهارنظر وزیر کشور درباره رویکرد گشت ارشاد

اظهارنظر وزیر کشور درباره رویکرد گشت ارشاد

وزیر کشور با اعلام رویکرد گشت ارشاد در موضوع عفاف و حجاب گفت: نیروی انتظامی برای امنیت اجتماعی و مصونیت کل جامعه با موارد آسیب‌های اجتماعی برخورد می‌کند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست شورای اجتماعی کشور گفت: جلسه شورای اجتماعی، براساس مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور 24 دستگاه اجرایی که حول مسائل فرهنگی وظیفه دارند، برگزار شد.

 

وی ادامه داد: این جلسه هر یک ماه یک بار در موضوعات خاصی که قبلا تهیه شده و کارگروه‌هایی روی آنها کار کرده‌اند، برای هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود و در نهایت مصوبات این برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا خواهد بود.

 

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع نشست شورای اجتماعی امروز بحث عفاف و حجاب بود، گفت: گزارش‌هایی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی تصویب و به نیروی انتظامی ارائه شد و جمع‌بندی گزارشات دستگاه‌های دیگر نیز به وزارت کشور سپرده شد. همه دستگاه‌ها در این جلسه اظهارنظر کردند. در این زمینه به دنبال این هستیم تا به ارزش‌های دینی، اخلاق عمومی جامعه حفاظت و برقراری امنیت اجتماعی فعال‌تر عمل کنیم تا شاهد برخی از مظاهر نامناسب ارزشی و اخلاقی در جامعه نباشیم.

 

رحمانی‌ فضلی با تاکید بر اینکه برخی اقدامات قطعا ضروری خواهد بود، گفت: نیروی انتظامی با هوشمندی، هدف‌دار و با هدف‌های ایجابی مناسب موفقیت‌های زیادی کسب کرده و قرار بر این شده تا نیروی انتظامی با شبکه‌های ابتذال و گروه‌های سازماندهی‌شده برخورد کند.

 

وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد تا دستگاه‌های فرهنگی از جمله صداوسیما، سینما، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط درخصوص ترویج فرهنگ اسلامی، فرهنگ دینی و حجاب فعالیت‌های بیشتری کنند. همچنین مقرر شد بازرسانی از طرف شورای اجتماعی وزارت کشور تعیین شوند تا به صورت ماهانه در همه دستگاه‌ها و موارد تعیین شده نظارت کنند و نهایتا نتیجه گزارشات را به شورای اجتماعی ارائه کنند. امیدواریم بتوانیم دغدغه جامعه ایران را در جامعه دینی رفع کنیم.

 

وزیر کشور با بیان اینکه همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 95 درصد جامعه ایران به اخلاق، حفظ حرمت‌ها و کرامت دین اعتقاد دارند، گفت: باید به گونه‌ای ساماندهی کنیم که در جهت ارزش‌های دینی پیش برویم تا پایه‌های تمدن اسلامی را مبتنی بر اخلاق و ارزش‌های دینی و اعتقادات راسخ ایجاد کنیم.

 

رحمانی‌ فضلی درباره نقش مردم در موضوع عفاف و حجاب گفت: در جلسه امروز دستگاه‌ها امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کردند و در وزارت کشور اعلام کردیم اگر سازمان‌های مردم‌نهادی تاسیس شوند که بتوانند به صورت ساماندهی‌شده و متشکل و با رعایت قوانین، اخلاق عمومی مبنی بر ارزش‌های دینی، امر به معروف و نهی از منکر را به صورت نهادینه در جامعه گسترش دهند و نظارت کنند، ما نیز حمایت خواهیم کرد.

 

او در این خصوص افزود: بیش از 81 درصد درمان معتادان به وسیله مردم و در بخش خصوصی و به صورت رایگان انجام می‌شود. هرگاه مردم به صحنه بیایند، می‌توان با سرعت بیشتری پیش رفت.

 

وزیر کشور ادامه داد: هرکدام از سمن‌هایی که در حوزه نظارت عمومی امنیت اجتماعی و امر به معروف به صورت سازماندهی‌شده فعالیت کنند، مورد حمایت خواهند بود.

 

رحمانی‌ فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گشت ارشاد با همان رویکرد برای موضوع عفاف و حجاب در جامعه حضور خواهد داشت، گفت: یکی از وظایف نیروی انتظامی برای امنیت اجتماعی و مصونیت کل جامعه تعیین شده است و باید با مواردی از آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند برای جامعه ناامنی و نگرانی ایجاد کند، برخورد کند.

 

او با بیان اینکه تاکید نیروی انتظامی بر انجام فعالیت‌های ایجابی است گفت: نیروی انتظامی مراکز مشاوره‌ای و مددکاری دارد. طبق آمار مطرح شد که سه‌چهارم مواردی که گشت ارشاد با آنان برخورد کرده، بدون تشکیل پرونده و با راهنمایی و ارشادات حل شده است. این برخوردها برای ایجاد امنیت اجتماعی لازم است اما باید با مواردی که تحت عنوان شبکه‌های ابتذال هستند، برخورد شود.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین