امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۷ Friday, 19 April 2024

افخم: ایران نیروی نظامی در عراق ندارد

افخم: ایران نیروی نظامی در عراق ندارد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و انگلیس گام به گام از سر گرفته می‌شود.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، مرضیه افخم در نشست خبری صبح امروز (چهارشنبه) در پاسخ سوالی در رابطه با آغاز به کار مجدد سفارتخانه‌های ایران و انگلستان گفت: از شهریور سال 92 طی ملاقاتی که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل میان ایران و انگلیس صورت گرفت توافقی حاصل شد که بر مبنای آن قرار است بتدریج و بصورت گام به گام روابط دو کشور از سر گرفته بشود.

 

وی ادامه داد: از آن زمان روند ازسرگیری روابط ایران و انگلیس بصورت گام به گام صورت گرفته است. با انتخاب کاردارهای غیرمقیم و ترددی فعالیت ها شروع شده و شاهد آغاز به کار سفارت ایران نیز بودیم که برای ارائه خدمات به هموطنانمان در انگلیس کار خود را شروع کرد و این فعالیتها ادامه دارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه شاهد اعلام نظر مقام های انگلیسی برای شروع به کار سفارتشان در ایران بودیم افزود: بطورکلی مسیر تدریجی آغاز به کار سفارتهای ایران و انگلستان در حال طی شدن است و با تصمیماتی که دوطرف می گیرند کاردارهای غیرمقیم در فرصت مناسبی به کاردار مقیم تبدیل خواهند شد تا بتوانند کارها را روانتر انجام داده و بتوانیم وارد فضاهای جدیدتری بشویم.

 

افخم ادامه داد: در رابطه با خسارت سفارت انگلستان هم باید بگویم پروسه دیگری است که در رابطه با آن هم اظهار نظر شده است و تعیین خسارت، چگونگی پرداخت آن و میزان ابعاد و جزییات خسارت همگی باید بررسی شوند، که هنوز وارد این پروسه نشدیم.

 

افخم در رابطه با انفجار دو شب گذشته در لبنان و احتمال ورود تروریست ها از سوریه و عراق به این کشور گفت: یکی از نگرانی‌هایی که همواره اعلام کرده‌ایم گسترش تروریسم در منطقه است و ما همیشه گفتیم که تروریسم محدود به یک منطقه نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: لبنان، سوریه، عراق و بسیاری دیگر از کشورها تروریسم را تجربه کرده‌اند و به همین دلیل ناامنی و توسعه تروریست، توسعه اهداف تروریستی در کشورهای منطقه موجب نگرانی شدید ما است.

 

سخنگوی کشورمان با بیان این که تروریست ابزار دست کشورها و محافلی است که از این ابزار برای رسیدن به اهداف شوم خود در منطقه استفاده می‌کنند همواره موجب نگرانی ما بوده است تأکید کرد: ایجاد ناامنی، اختلال در روند دموکراتیک، غلبه بر صندوق های رأی و تحمیل اسلحه و ترور بجای روندهای مردم سالاری نشانگر این است که امروز تروریست بعنوان یک ابزار برای غلبه بر آرای مردم در کشورهای مختلف بکار گرفته می شود.

 

افخم تاکید کرد: ما این پدیده شوم را محکوم کرده و بر این باوریم که اولین راه مقابله و ریشه کن کردن آن علاوه بر هوشیاری ملتهای منطقه، تقویت وحدت ملتها و توجه جدی و بدون تبعیض جامعه جهانی به این معضل بشری بوده و لازم است که استفاده ابزاری و اعلام نظر بر اساس معیار دوگانه در زمینه تروریست باید خاتمه یابد.

 

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با پس دادن 130 هواپیمای عراقی از سوی ایران خاطرنشان کرد: مقام‌های عراقی خبری که در این رابطه منتشر شده بود را رد کردند و گفتند این یک خبرسازی است و قطعا ما هم صحبتی فراتر از اظهارنظر مقام‌های عراقی نخواهیم داشت.

 

 

وی همچنین در رابطه با آخرین پیگیری‌ها در خصوص وضعیت نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا نیز گفت: وزارت خارجه پیگیری‌های مستمری در این باره داشته است. با مقامات یمن و مسئولان سیاسی و امنیتی موضوع مورد گفت‌وگو قرار گرفته است. طبق آخرین اطلاعاتی که از مقامات یمنی داریم دیپلمات کشورمان در سلامت به سر می‌برد. وعده‌ها و صحبت‌هایی شده است که امیدواریم در نتیجه پیگیری‌هایی که انجام می‌شود خبر خوش دیگری را بتوانیم به هموطنان عزیزمان اعلام کنیم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با اینکه قرار بود ایران چهارده نیروگاه جدید راه‌اندازی کند اما در توافقنامه جدید هسته‌ای ایران با 1+5 خلاف این موضوع آمده است، گفت: درباره این موضوع مذاکرات هنوز نهایی نشده است.

 

افخم به مزاح ادامه داد: شاید متن توافقنامه ژنو به دست شما رسیده است اما هنوز متنی به دست ما نرسیده است.

 

وی در این باره تاکید کرد که برنامه‌های دوجانبه و ملی ایران با انجام این مذاکرات با 1+5 به جای خود باقی است و همان‌طور که پیش از این بارها تاکید کرده‌ایم برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ما مبتنی بر نیاز کشورمان است و روال طبیعی خود را طی خواهد کرد.

 

خبرنگار دیگری در خصوص وضعیت دانشجویان ایرانی که برای ادامه تحصیل در نروژ دچار مشکل شده بودند پرسید که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان توضیح داد: بخش زیادی از دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در این کشور بودند در ایران زندگی می‌کردند و بنابراین مشکلی از جهت اینکه در نروژ حضور داشته باشند و اقامت‌شان تمدید نشده باشد وجود ندارد. تنها تعداد محدودی که قریب پنج نفر هستند و دانشجوی دوره دکترا بودند مشکلاتی برای رشته و همچنین تمدید اقامت‌شان ایجاد شده بود. سفارت ما در نروژ ارتباطات خوبی با مسئولان آموزش عالی و وزارت خارجه این کشور دارد تا بتواند زمینه ادامه تحصیل این دانشجویان را در این کشور فراهم کند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه بر اثر تحریمی که در بخش‌های آموزشی بوده است ادامه تحصیل در برخی رشته‌ها با مشکلاتی مواجه است. امیدواریم این موضوع حل شود و مشکلات این دانشجویان مرتفع گردد. این موضوع باید پروسه اداری خود را نیز طی کند. سفارت این موضوع را در دستور کار خود دارد و در عین حال مسئولان نروژی نیز اعلام کرده‌اند که آماده هستند در این باره مساعدت کنند تا این مشکل حل شود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه با انجام مذاکرات با ایران مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده است و آمریکا برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای فعال است، گفت: طی 10 سال گذشته با بیان این موضوعات بحران غیرضروری را در منطقه و با عنوان فعالیت‌های نظامی هسته‌ای ایران ایجاد کرده‌اند. ما همواره اعلام کرده‌ایم که این ادعاها کاملا بی‌اساس است و ایران هیچ‌گونه برنامه غیرصلح‌آمیز هسته‌ای ندارد و هیچ برنامه‌ای برای دسترسی به مواردی که گفته می‌شود از جمله بحث‌های نظامی هسته‌ای ندارد و بیان این موضوعات ساختگی و مصنوعی است.

 

افخم تاکید کرد: ما اعتقاد راسخ داریم و حتی فتوای مذهبی نیز در این رابطه داریم که تولید، اشاعه و هرگونه کاربرد سلاح‌های هسته‌ای ممنوع است و معتقدیم مبانی عقیدتی، سیاسی، فنی و حقوقی لازم در این باره کاملا دقیق و صریح است. در عین حال این گفت‌وگوهایی که آغاز شده به تثبیت حقوق هسته‌ای ایران و همچنین رفع بخشی از نگرانی جامعه جهانی کمک می‌کند. بنابراین مسیر مذاکرات را آغاز کردیم تا فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تثبیت شود و به جامعه جهانی طی یک دهه گذشته همواره اعلام کردیم که هیچ‌گونه برنامه غیرصلح‌آمیز نداریم تا مطمئن شود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره اظهارات سخنگوی اقلیم کردستان عراق مبنی بر تشکیل اقلیم سنی‌نشین خودمختار و اینکه عراق از جهت سیاسی به گذشته خود باز نمی‌گردد، گفت: اینگونه تحلیل‌ها که در آن گفته می‌شود عراق به گذشته بر نمی‌گردد تحلیل‌هایی است که خواهان عراق ضعیف در منطقه است. این تحلیل‌ها تحلیل‌های بدخواهان و دشمنان عراق است. اراده همه طیف‌های مذهبی و اقوام و طوایف عراق مبتنی بر وحدت است و قطعا یک عراق یکپارچه می‌تواند در برابر تروریست‌ها بایستد. قانون اساسی عراق نیز مبنای بسیار محکم و پایه بسیار خوبی برای تداوم حرکت در مسیر داشتن عراق یکپارچه است. امیدواریم با حس وحدت ملی و تقویت آن روندی که آغاز شده تا بتواند عراق را تضعیف کند خاتمه یابد.

 

وی تاکید کرد: آنقدر شواهد و مدارک متقن در این زمینه وجود دارد از جمله گزارش‌های مکرری که آژانس داشته است که هیچ‌گونه سندی مبنی بر اینکه فعالیت غیرصلح‌آمیزی انجام شده وجود ندارد. باید این بخش از گزارش‌ها و مستندات مورد توجه بیشتری قرار گیرد. چنانچه به این مستندات توجه جدی شود گام خوب و موثری در مسیر اعتمادسازی که بخشی از پروسه مذاکرات است صورت خواهد گرفت.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با اقدامات گروه بوکو حرام در خصوص ربایش تعداد دیگری از شهروندان نیجریه نیز گفت: خبر ربوده شدن تعداد دیگری از کودکان را در نیجریه شنیدیم. ما این اقدام کاملا ضدانسانی را محکوم می‌کنیم.

 

افخم با بیان اینکه شاهد فعالیت این گروه تروریست‌ها و ایجاد ناامنی و نگرانی در جوامع مختلف هستیم، اضافه کرد: ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های این افراد و آرزو برای اینکه شرایط آزادی آنها زودتر فراهم شود مجددا معضل و مشکل تروریسم را که محدوده‌ای ندارد و تا زمانی که با آن برخورد جدی نشود یادآوری می‌کنیم.

 

وی در رابطه با اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران در صورت فراهم شدن شرایط مورد نیازش در مذاکرات پروتکل الحاقی را خواهد پذیرفت، گفت: پروتکل الحاقی یکی از موضوعاتی است که در برنامه اقدام مشترک به آن پرداخته شده بود. این موضوع بستگی به این دارد که روند مذاکرات و پیشرفت آن چگونه باشد البته تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با این موضوع به عهده مجلس است اما برای مشخص شدن این جزئیات باید صبر کنیم تا ببینیم روند گفت‌وگوها چگونه پیش خواهد رفت.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در عین حال تاکید کرد که ایران با عزم ملی گفت‌وگوها را دنبال می‌کند و تغییری در اراده و عزم ایران برای رسیدن به توافق جامع مبتنی بر حقوق مشروع ملت ایران برای داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای تغییری ایجاد نشده است. لازم است که طرف‌های دیگر نیز با جدیت بیشتری وارد مذاکرات شوند و این فضای کافی را برای رسیدن به توافق جامع فراهم می‌کند.

 

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص آخرین پیگیری‌ها نسبت به وضعیت ایرانیانی که در ترکمنستان به دلیل برخی مشکلات در زندان‌های این کشور هستند، گفت که وزارت خارجه این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند و در این رابطه با خانواده‌های این افراد که به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند در ارتباط مستمر قرار دارد.

 

خبرنگار دیگری در خصوص اخبار منتشر شده در رابطه با انجام مذاکراتی از سوی ایران با بانک چند میلیتی HSBC برای انجام نقل و انتقالات مالی و رد شدن انجام این مذاکرات از سوی بانک مرکزی، گفت: اظهارنظر بانک مرکزی در این زمینه دقیق‌تر و موثق‌تر است.

 

افخم درباره سفر جان کری به عراق و اینکه آیا ایران برای حل مشکل عراق با این کشور و کشورهای دیگر تعاملاتی دارد، گفت: به لطف شرایطی که عراق از نظر حضور مردمی و وجود مرجعیت و رهبران سیاسی و مذهبی دارد شرایط رو به بهبود است. خوشبختانه تعاملات گروه‌های مختلف عراقی و اهتمامی که به وحدت ملی بیش از گذشته دارند باعث شده است که زمینه‌های همکاری و مقابله با تروریسم قوی‌تر در داخل عراق شکل گیرد. وزارت خارجه گفت‌وگوهایی با کشورهای همسایه در این باره داشته است. ما تحولات را به صورت دقیق دنبال می‌کنیم و از آنجا که از کشورهایی هستیم که نگرانی‌هایی در رابطه با فعالیت‌های تروریستی همواره مطرح کرده‌ایم و از ابتدای بحران گفته‌ایم موضوع عراق موضوع تروریستی است و نباید به عنوان اقدام دیگری تصور شود و نباید تروریسم ابزاری شود تا بخواهند روند سیاسی و انتخابات در عراق را به وسیله آن تحت تاثیر قرار دهند امیدواریم با هوشیاری ملت عراق و استفاده از همه ظرفیت‌های این کشور این دوره بحران طی شود. غلبه بر تروریست‌ها نیازمند این است که جامعه بین‌المللی به مسئولیت خود بیش از گذشته عمل کند و همه کمک کنند تا شرایط مناسب شود و به تقویت زمینه‌های مردم‌سالاری در منطقه کمک صورت گیرد.

 

خبرنگار دیگری درباره اینکه آیا قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه به عنوان نماینده ایران برای پیگیری اموال بابک زنجانی در خارج از کشور معرفی شده است، پرسید که افخم پاسخ داد: اخیرا نامه‌ای به وزارت خارجه آمده است که این وزارتخانه نماینده‌ای را برای پیگیری این موضوع معرفی کند. از نظر ساختار اداری به طور سیستماتیک این موضوع در بخش معاونت کنسولی و پارلمانی بوده است اما اینکه این شخص خاص مسئول، آقای قشقاوی باشند یا فرد دیگری، در این حوزه تصمیم‌گیری می‌شود و در عین حال با حوزه‌های مختلف این موضوع در ارتباط است.

 

وی توضیح داد: این نامه به تازگی به وزارت خارجه آمده است و خبرسازی‌هایی مبنی بر اینکه چرا وزارت خارجه اقدامی در این باره انجام نمی‌دهد دقیق نبوده است. در عین حال وزارت خارجه پیش از اینکه این نامه واصل شود ارتباطاتی را با برخی سفارتخانه‌ها که اطلاعاتی در این باره داشته‌اند برای پیگیری این پرونده دنبال کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که وزیر خارجه گفته است دور بعدی مذاکرات در بروکسل انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی شده که آقای ظریف از یازدهم تیرماه در مذاکرات حضور داشته باشد و در همان قالبی که در دوره‌های قبل گفت‌وگوها ادامه یافته است دنبال شود. درباره محل مذاکرات فعلا آنچه که گفته شده این است که مذاکرات در وین ادامه پیدا می‌کند.

 

افخم همچنین درباره حضور ظریف در مجلس برای ارائه توضیحاتی در رابطه با مذاکرات، گفت: آقای عراقچی روز گذشته درباره انجام این مذاکرات با نمایندگان گفت‌وگوهایی داشته است اما برنامه دیگری که برای آقای ظریف در این خصوص تنظیم شده باشد تاکنون نداریم.

 

خبرنگار دیگری پرسید قرار است شورای روابط خارجی موضوع مذاکرات هسته‌ای را بررسی کند آیا نماینده‌ای از وزارت خارجه هم به این جلسات دعوت شده است که افخم پاسخ داد: در دوره‌های قبلی هم اینگونه بوده است که هر زمان شورای راهبردی برنامه و تقاضایی داشته است این همکاری بین وزارت خارجه و این شورا صورت می‌گرفته و در موضوع جدید نیز این همکاری خواهد بود.

 

افخم در پاسخ به این پرسش که آیا دعوتی صورت گرفته است؟ گفت: تا این لحظه دعوتی صورت نگرفته است.

 

خبرنگار دیگری در خصوص اینکه اموال آزاد شده ایران بر اساس توافق ژنو به چه صورت به دست ایران می‌رسد، گفت: روز گذشته جلسه‌ای بین وزارت امور خارجه و مسئولان بخش‌های مختلف کشور که درگیر موضوع اجرای این توافق هستند در کمیسیون مجلس برگزار شد. توضیحات و روندها ارائه شد. فضای مثبتی بوده است. پیش از این هم گفته‌ایم کندی بوده است که بخشی از آن مرتفع شده است. کارها در حال انجام است. مسئولین بخش‌های مختلف در هر موردی با مشکل یا کندی مواجه هستند می‌توانند به وزارت خارجه اعلام کنند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره اخبر منتشر شده در خصوص حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق نیز گفت: سفیر عراق در تهران نیز تاکید کرده بود که هیچ مقام نظامی از ایران و به طور خاص شخص آقای سلیمانی در عراق حضور ندارند.

 

افخم در ادامه گفت: تاکید می‌کنیم که چنین موضوعی مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایران در عراق صحت ندارد.

 

وی در ادامه درباره درخواست برای همکاری نظامی ایران با عراق برای حل مشکل این کشور، گفت: تا این لحظه هنوز درخواستی صورت نگرفته است اما اگر درخواستی صورت گیرد ایران بر اساس روابطی که با عراق دارد و بر اساس قوانین و در چارچوب مقررات بین‌المللی درباره شکل کار تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: اظهارات درباره دخالت نظامی در عراق در راستای تضعیف دولت این کشور است و در عین حال گفت که اگر درخواستی از ایران در این باره صورت گیرد در پروسه تصمیم‌گیری همه جوانب ممکن بررسی خواهد شد.

 

خبرنگار دیگری در رابطه با همکاری ایران و عربستان و تاثیر تحولات عراق بر این همکاری پرسید که افخم گفت: ما پیش از این نیز نسبت به گفت‌وگو و بررسی زمینه همکاری دوجانبه‌ای و منطقه‌ای با عربستان اعلام آمادگی کرده‌ایم. حتی سفر منطقه‌ای وزیر خارجه شامل عربستان هم می‌شد. تبادل نظر و رایزنی‌های مستمر و همکاری خوب بین کشورهای منطقه کمک می‌کند که پدیده تروریسم به خوبی شناخته شود و در عین حال راه‌های مواجهه با آن مشخص‌تر شود. اگر این تعاملات ادامه یابد راه یک همکاری جمعی شکل می‌گیرد بنابراین نفس گفت‌وگو و تبادل نظر برای حل موضوعات منطقه‌ای و کمک به حل بحران‌ها یک اصل پذیرفته شده است و در این چارچوب گفت‌وگوهای ایران و عربستان و همه کشورهای منطقه در این مجموعه یک روال عادی و طبیعی است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه ایران و عربستان در منطقه رقیب هستند، توضیح داد: اینکه دو کشور را رقیب توصیف می‌کنید تعابیری است که رسانه‌ها در این باره استفاده می‌کنند. رقابت با خصومت فرق می‌کند. رقابت موضع مثبت و حوزه ظرفیت‌ها است و نوعی تعامل هم در آن نهفته است اما اینکه رقابت را با خصومت برابر کنید اینگونه نیست. بسیاری از کشورها با یکدیگر حوزه رقابتی و در عین حال همکاری دارند. هنر کار سیاسی و دیپلماتیک در این است که در عین رقابت‌ها، فضای همکاری‌ها فراهم باشد و رقابت در محیط سالم برای همکاری‌ها شکل گیرد و از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند بنابراین پردازش‌ها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای که رقابت را خصومت معرفی می‌کنند کاملا اشتباه است. کشورهای منطقه با یکدیگر گفت‌وگو دارند. قطعا باید گفت‌وگوها بیشتر شود اما نباید دامن بزنیم که رقابت را به خصومت تبدیل کنیم.

 

افخم در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در رابطه با اینکه آیا گفت‌وگوهایی که با انگلیس برای پرداخت غرامت دنبال می‌کنید شامل دریافت غرامت از آنها در قبال کودتای 28 مرداد هم می‌شود، گفت: کارشناسان وزارت خارجه این پرونده را مانند پرونده‌های دیگر دنبال می‌کنند. اینطور نیست که ما موضوع خسارت‌ را یک بحث یکسویه ببینیم. بخشی از این خسارت‌ معنوی است البته هنوز مذاکراتی در این زمینه آغاز نشده است اما اگر مذاکرات شروع شود. مجموع دیدگاه‌هایی که مدنظر ما است نیز شامل آن می‌شود و این موضوعات مطرح می‌شود و طرف ایرانی یک مجموعه را مدنظر دارد و اینگونه نیست که درباره یک مقطع زمانی بحث شود.

 

انتهای پیام

 

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین