امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۲ Friday, 26 April 2024

امسال به اطمینان نسبی کنترل مرزها می‌رسیم/تشیکل صندوق اشتغال معتادان

امسال به اطمینان نسبی کنترل مرزها می‌رسیم/تشیکل صندوق اشتغال معتادان

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه خلاء 300 کیلومتری مرز در منطقه سراوان تا شهریور به پایان می‌رسد، گفت: امسال به اطمینان نسبی در کنترل مرزها می‌رسیم.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی، در حاشیه جلسه‌ بررسی چگونگی اجرایی کردن بند 11 سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر و همچنین رونمایی 20 عنوان کتاب در حوزه موادمخدر، گفت: تلاش کردیم در جلسه امروز همه دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشند و اولین دستور این بود که سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در این زمینه تبیین شود تا بتوانیم در تهیه سند راهبردی مبارزه با مواد مخدر سیاست‌ها را لحاظ کنیم.

 

وی افزود: امروز بند 11 سیاست‌های کلی مواد مخدر در خصوص ارتقاء ساختار و جایگاه مبارزه با مواد مخدر مورد بحث قرار گرفته و وظایف دستگاه‌ها مشخص و با آن‌ها دستوراتی داده شد تا سند راهبردی در دستور کار قرار گیرد.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: با در دستور کار قرار گرفتن این بند از قانون مبارزه با مواد مخدر امیدواریم بتوانیم با هماهنگی دستگاه‌ها و آسیب‌شناسی که انجام خواهیم داد به یک تعریف جدید مبتنی بر محورهای سیاست‌های ابلاغی رهبری برسیم.

 

وی درباره برنامه‌های سال 93 ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: چهار محور در دستور کار جدی ستاد است که پیشگیری یکی از این اولویت‌هاست و در این حوزه عمدتا به سمت اجتماعی کردن مواد مخدر تاکید داریم و در این راستا موافقت‌نامه‌ها و تفاهم نامه‌هایی را با دستگاه‌های مختلف سمن‌ها و ngo خواهیم داشت که لازم است در این زمینه رسانه‌ها اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.

 

رحمانی فضلی درمان را اولویت دوم ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: ظرفیت درمان در قالب ماده 15 و ماده 16 در دستور قرار گرفته و این ظرفیت‌ها افزایش داشته است، به طوری که در تعطیلات نوروز حدود هفت هزار نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری شده و در مراکز ماده 16 سراسر کشور تحت درمان قرار گرفتند.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: در تهران مرکز اخوان افتتاح شده و بحث درمان را با جدیت ادامه می‌دهد.

 

وی درباره اقدامات ستاد در مرزهای کشور ، گفت: سال گذشته 77 درصد مقابله در مرزها صورت گرفته و افزایش 14 درصدی را در کشفیات داشتیم و امسال برنامه‌ریزی صورت گرفته بر این است که 85 درصد مقابله درمرزها انجام شود.

 

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد امسال همچنین خلاء 300 کیلومتری منطقه سراوان تا شهریور ماه به پایان می‌رسد و تمام منطقه تحت مدیریت و کنترل نیروها خواهد بود که با این اقدام واردات را به کشور کنترل می‌کنیم.

 

وی عنوان کرد: صیانت از معتادان بهبود یافته یکی دیگر از اولویت‌های کاری جدید و تعریف شده در ستاد مبارزه با مواد مخدر است و باید اقداماتی صورت بگیرد فرد پس از ترک و یا آزادی از زندان با اقدامات فرهنگی و جامعه‌پذیری که صورت می‌گیرد امکان بازگشت به آغوش خانواده و جامعه را داشته باشد.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: در این راستا بحث اشتغال معتادان ترک کرده بسیار حائز اهمیت است و با کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مباحث مفصلی داشتیم که تمامی این دستگاه‌ها اعلام آمادگی داشتند.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با موادم خدر از ایجاد صندوق اشتغال ویژه معتادان بهبود یافته خبر داد و گفت به تمام استانداران اعلام کردیم که بحث اشتغال معتادان بهبود یافته را در اولویت کاری قرار دهند و بخشی از اعتبارت و منابع مالی و تسهیلات استان را به این امر اختصاص دهند تا بتوانیم به سالم سازی جسمی و روحی این افراد و ایجاد اشتغال برای آن‌ها گام‌هایی برداریم.

 

رحمانی فضلی اظهار امیدواری کرد: سال 93 با اقداماتی که انجام خواهد شد می‌توانیم به یک اطمینان نسبی در کنترل مدیریت مرزها برسیم.

 

به گزارش ایسنا، در این مراسم با حضور برخی از مسئولین اجتماعی و فرهنگی 20 عنوان کتاب در حوزه مواد مخدر رونمایی شد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین